Bukefalos 28 år!

TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nej det kan ni försöka er på till sommaren :) Ett steg i taget.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nu ar jag tillbaks och blivit bojd och bended och tryckt pa och sant.. Samt ar numera ikladd i ett backbrace for 225 krona.
Har ovningar jag skall gora, 3x20 plus morron och natt och kom tillbaka i 14 dagar.. BBackbrace haller in magen men det putar ut bade upptill och nertill. MEN det haller ryggen rak och hjalper nar jag skall bara ngt.. jaja, det far puta och jag tappar med tid..
Han sa att inom 3 manader kan vi see en vasentlig skillnad. OK sa vad ar fel pa hoften? Jo jag har en extremt overanstrangd glutus maxximus pa bade hoger och vanster sida och allt som kan goras ar traning.. Sa nu skall har tranas.. PLUS jag far rida sa mkt jag vill.. det ar ju bra lol..
I morgon bitti blir det samtal till Neurologen igen for appointment dar.. Saker hander.. Nu vantar pallar
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Så din stackars rumpa är överansträngd?! Men det kan den ju inte vara, så mycket sitter du väl inte stilla på den :D Hoppas det jag tror heter gördel på svenska blir till god hjälp för dig. Det låter skönt i vilket fall.

Har just motionerat min karl ;)

Jag åkte häst och han fick slira på isen. Det blev inte så lång ridtur, en halvtimme bara. Ville inte överanstränga min stackars man, det såg lagom så skoj ut att hålla balansen utan broddar.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Har hamnat i det stora deppträsket - IGEN....:(
Och mina antidepptabletter funkar inte alls.:(

Låter jobbigt, styrkekramar till dig! Min stallkompis var jättedeppig länge, sen tog dom prov på sköldkörteln och kollade b12-vitamin-nivån. Nu äter hon levaxin för sköldskörteln och b-vitamin pga väldigt låg nivå tydligen kan sånt påverka hur man mår mentalt.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Du Tant Kat.

Vilket datum blev det bestämt för Skagern. jag tänkte att jag skulle lägga in semester i riktigt god tid så att det inte ska bli några som helst problem med den biten.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja, det kan det vara. Jag blev ju helt nerkörd när jag väntade de små. Sambon trodde att det var för att jag bara var trött plus hormoner.
Var jättenere och grina för allt. Tänkte flytta typ varje månad.
Så när jag väntade sista skrutten,så svimmade jag i trappan och då tvingade sambon mej till läkaren.
De såg bara lite järnbrist så fick ta alla blodprov som går och då hade jag b12-brist och kunde liknas vid en 70-årings form. B12-brist som går för långt kan göra att man blir senil, orkeslös och deppig.
Fick Behepan och efter 2 veckor vaknade jag till liv igen.
Missar jag att köpa nya nån månad, så är jag tillbaka i orkeslöshet och blir lätt deppig.
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL

Jag letar ju efter en allroundsadel till Kelly men har noll koll på det här med storlekar. Alla mina sadlar har varit omärkta sadlar som kommit med hästen. Dock fick jag låna en sadel till henne med bomvid 32 som funkade bra. Jag tror hon kan ha 31 också. Nu har jag hittat en 31:a men jag har ju heller ingen koll på vad min häck vill ha för mått? Hur vet man det? Jag har normal röv, storlek 38-40 på kläder så vad i hela friden behöver jag för mått på sadeln???

(Skitpinsam fråga :o)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skagern ritten ar bokad (just nu) for ankomstdag 28 may och sista riddag3 june med frivillig overnattning till lordag 4 june. kvallen 3 june blir det sista natten party och vi aker hem 4 lordag nar vi vaknar. alltsa INGEN aktivitet lordag.
Jag har raknat, min kalendar har inga nummer men det skall vara vecka 22.plus weekend vecka 21. blir det ratt tro??

Och for de som laser det har, och planerar att komma, snalla sit er ner och skriv vad ni vill ata. frukost,lunch och middag for varje dag. Bara ni sjalva alltsa. Sen sander ni menuen till mig pa
moholmarabs@yahoo.com {lunch kommer formodligen att packas av vardfamilj/vi koper} ocksa forslag pa 2 snack mal for under ritten. Informellt "mote" kommer att ske pa tantcampen om ritten..
Da kommer ocksa att prel packing lista att presenteras, och forslag ges.
Vi har 6 platser att fylla, men vet inte vem som kommer mer an mig sjalv och Voffie. Forsta April blir cutoffdate om inte alla platser ar fyllda Da skall ocksa ev handpenning vara betald till person som vill vara pengaperson. Handpenning ar for ev. bookingfees hos hosts/vardar?, och ar 10% av totala belopp (ca 4000)Det fortare ni anmaler er desto fortare har jag exact pris etc..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Skulle gissa på att du ska ha 17 tum i sitsen.
Tänk bara på att 31 i bomvidd på ett märke kan vara en helt annan storlek i ett annat märke
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Yessss! Det vore ju underbart. Hittade en Stubben siegfrid i fint skick 31 vid och 17 på sitsen för 1000:- på tradera. Det var stubbern jag lånade också och jag tror att det var jusst en siegfrid.

Tror f-n i mej att jag slår till!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Själv skulle jag inte våga köpa på nätet utan öppet köp.vill kunna kolla att bom,sömmar o stoppning är okey samt det viktigaste att den inte är snedsutten.Men det är jag det.
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vad skönt att du fått hjälp nu,jaha nu ska du skaffa träningsvärk?;)
Toppen att det var okey för dej att rida.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

voffie, formodligen en 16 1/2 eller 17. jag hade 17 nar jag var smal, och nu ar det nastan for litet for min breda rov, men jag ger mig inte..
dock en valanvand stubben siegfried VSD vilket du shall ha, INTE VSS (det ar hoppsadeln) och sen fragar du personen vad sadelns nummer ar och sen ringer du till stubben personen i gbg och ger honom nummer och han kan tala om mer om sadeln. Du kanske far stoppa om.. ELLER sa kan du vanta och kopa en VSD fran mig 32 och 17
Problemet ar att man oftast maste stoppa om stubben om de ar aldre, och manga som saljer vet inget om stubben. och 1000 krona ar alldeles for billigt for en..
pinto, visst traningsvark har jag inget emot.. da vet jag ju att jag blir battre.. faktiskt nar jag drog upp vatten gjorde inte alls lika ont for jag har ju brace pa mig.. hjalper allra redan..
Inga boots voffie...sorry..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tant Kat! Jag kommer!! Veeeeet du väl ;) Så säkra är alltså du, jag och Voff.

Veckonurmen stämmer weekend v. 21 och ritt hela vecka 22.

Maten ska jag klura på. Jag har semester hela den här veckan så jag har tid att fundera lite. Ah, det ska bli SÅ roligt. Jag som aldrig fick åka på ridläger som barn (ack så dyrt) ska få göra det som tant :love:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

och tant mirameja kommer ocksa ...tror jag.NU skall jag ut och fodra pallar. och gora klart for 500 kg ho som kommer i morgon..yeahhh nu kan jag lyfta sjalv hoppas jag. woohoo..
gubbe: harligt med motion sa den adle och han slangde inte av dig i ngn driva formodar jag..
Tant mcmacaroni harligt.. jag har skrivit lite pa packing lista.. allt (nastan) kommer ju att baras pa hasten, sa det blir kompact.. mer sen...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag har räknat med att få stoppa om den oavsett men det stod också i anonsen att det var dax. För 1000 kr för en stubben så kan jag gärna lämna in den till sadelmakaren för att få den justerad en del så den passar oss. Har tittat på nya och begagnade i affär och nya är inget alternativ till en så gammal häst. De pengarna har jag liksom inte nu. MÅSTE ju köpa bil också..... Sen åt som sagt Kelly ( snarare fölet..) upp hela min extrabuffert som var undanlagd till sadel.

Alternativet är att köpa begagnat från affär men det är också ganska många tusenlappar det. Jag lär i alla fall inte ha råd med en stubben :(

Det var några bilder på sadeln från olika håll och den såg både hel och välvårdad ut. Denna ska ju bara andvändas i skogen. Till paddocken har jag ju min dressyrsadel ett tag till.


Inga skor :( men det är okej...tusen tack för att du kollade Kat!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag tror minsann att du läste den där raden precis som jag förväntade mig att vissa skulle göra. ;)

Nu har jag varit in i jobbets schemadatabas och begärt semester Skagernveckan. :bump:
Haha, ingen annan har förhoppningsvis kommit på idén ännu, det är klämdagar (kristi himmelsfärd) och sådant så risken finns att många vill ha ut dagar där. men först till kvarn, mohahahaha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 002
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 240
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 741
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 233
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp