TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

........Dubbelpost................
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

När allt var som mörkast och jobbigast med mamma, stallstrul, bilkrångel och faan och hanns moster tänkte jag såhär " Det är lika bra att ta all skit på en gång så får man må riktigt bra när det väl är över istället för att ha lite skit hängandes över sig hela tiden"

För vänder gör det alltid :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Viktigt just nu är att se till att inte fastna i sumpen............;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Har ägt en, satt dock bara någon gång i den, sen dog hästf*n! Jag hade både dressyr och allround i samma modell, sålda förra veckan, då helt nya och helt oanvända. De var till halvblod, ungefär som din, med fishinlägg och man kunde byta bom på dom. Väldigt sköna! Finns många begagnade på H*net.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag har också haft det jobbigt många gånger och trott att jag inte ska klara mer men på något sätt så tar man sig vidare och vidare...
När jag var 28 år och mina barn 3 och 1 så dog min man och barnas pappa och jag stog själv med en liten gård och hästar. Har haft många tunga år men klarat mig vidare.
Så jag vet att det går att ta sig vidare i livet bara man inte ger upp. Man måste tro på sig själv och att man ska klara av allt som man är tvungen att göra.
Kram
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

inte då...du är inte ens i närheten av botten ,,, ta en sak i taget o andas , du kan ändå inte jonglera med flera bollar samtidigt.

Problem löser man ett i taget , inte alla på en gång . Försöker man med det blir de alltid värre o större än vad de i verkligheten är.

Du har ju de dina som kan hjälpa o avlasta dig o ta sin del av jobben så blir de inte så mycket på en person.

Visserligen heter de att ensammen är stark men de är bullshit , hjälp behövs altid i motgångar om än så lite , så låt de dina eller kräv att de hjälper dig .

glöm inte o stjäla en stund för dig själv så du kan ladda batterierna då går de bättre o effektivare faktsikt.

gå till hästarna emellanåt o pussa lite o borsta o mys så du får egentid för dig själv..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

strongt gjort:) men du har rätt , de fins alltid något att leva vidare för även när de är nattsvart o man inte tror de märkligt nog
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men dijej......hur kunde du sälja? :mad: Har du missat mina desperata sökande efter sadel? Du skulle ju frågat mig såklart din fis ;)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nu var ju nypriset inte allra värst...4349:- så då kan jag ju köpa en ny som verkligen passar. Dessa var också lite anpassningsbara vilket är super nu när Kelly håller på att bygga upp sig igen. Får dra till Hööks och kolla lite närmare på dem.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Din stackare som om du inte har tillräckligt jobbigt som det är.
Ta hand om dej och de dina och glöm inte bort att andas.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ska ta tag i detta imorgon, läkaren som dödförklarade honom ringde nu. Hon skulle själv obducera honom, han var bara 60 år. Hon tycker att vi ska veta vad som har hänt och varför.

Till alla: Tack för att ni skriver så fina ord till mig (och barnen), det betyder jättemycket. Även om inte jag hade så mycket kontakt med honom så var han ändå mina barns far. I detta läget får jag försöka trösta dom, så gott jag kan.

Tragiskt och det känns så hemskt att han har har dött helt ensam. Hoppas att han inte led, men enligt läkaren har det gått fort vad hon kunde se i alla fall. Han hade tagit fram en hink och ett täcke och detta låg i köket där han även hittades.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Var en kompis som tittade på de sadlarna men enl. henne så går det inte att stoppa om dem.
Skulle nog hellre leta efter en bra begagnad "lädersadel",finns ju såna som man kan värma om tex appaloosa
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

håller med dig....sadlarna på hökks skulle jag inte lägga på en hästrygg efter de jag sett av dem.

för de priset får du en bra beg kvalitetssadel...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

eller de från Börjes,de är inte ett dugg bättre dvs inte de som jag sett
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

F'låt!:o Hade dom ute på H*net i 2 månader, inte en enda ringde. Men så efter nyår kunde jag ha sålt hur många som helst!!! Blev nerringd fullständigt!!

Jag har missat att det var syntet du var lite nyfiken på, trodde det bara var sadlar i läder. Mina sålde jag för 1800/st. Det finns flera fina ute nu såg jag.

Lycka till!

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Oj, vilket elände! Hoppas att ni kan få nån reda på hur och varför iaf. Krama om barnen en gång extra, när sånt här händer är de inte så stora. Och kram på dig också.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

kl. Ha det så trevligt ikväll alla ni som är lediga ,en annan får dra sej till jobbet nu
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kramar barnen och säger till dom att jag finns alldeles i närheten.
Tösen bor hemma men pojken bor 1 mil från oss. Är hela tiden uppkopplad och telefon går varm om han vill något. Vill han komma hem hämtar jag honom, än har han inte bett om det. Han är dessutom förkyld, vill hellre då vara hemma.

Tack.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men herre gud va det skrivs på detta ställe, man har ju fullt sjå att läsa i kapp om man råkar va borta en ynka dag :eek:

Klev upp i ottan i morse och halkade i väg ut till hästarna som var något storögda och undrade vad i hela friden matte gjorde där mitt i natta :D Kl var 7.30 :angel: Fixade i ordning åt dom och sen in och väcka gubben min för lite frukost innan vi for till Falun och ögonmottagningen, igen.

På väg hem var vi in på Gg och köpte en ny dynggrep, min gamla gick sönder i morse. Väl hemma kastade jag mej i soffan och drog filten upp till näsan och slumrade en stund innan äldsta dottern med barn ramlade in genom dörren men nu har lugnet åter sänkt sej över Wikasgården.

Dijej, olyckan kommer sällan ensam men man kan inte göra nåt åt det det är bara att kämpa på. Tids nog vänder det, det gör det alltid så jag sänder en hel bunt med kramar till dej och barnen.

Lyrik, du får oxå kämpa på och jag hoppas att du kan se en ljusning även om det känns svårt. En hel bunt med kramar får du oxå.

Voff, köp sadeln, passar den inte får du väl sätta ut den på tradera igen. Den kan ju passa.

Tant Kat, härligt att höra glada, positiva tongångar från torpet!


Passar på att skicka en gäng gröningar och några bananer till den som behöver det :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack! Turen vänder snart, gör den inte det får jag vända den själv!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 876
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 108
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 589
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 053
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp