Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Thai från thaivagnen i Enviken. Är spymätt och har lätt ångest pga ätstörningen men det ger väl sig, jag har typ inte ätit tidigare idag. Vansinnigt gott, som vanligt.
 
Jag har ätit ägg, räkor, blandade gröna blad, körsbärstomater, surdegsbröd, gurka, ärtskott och rädisor i två dagar. Alldeles för mycket lösgodis också.
Ny ska jag börja räkna ner till kommande konferangs då jag kanske får sova längre än till 06.00 +/- 30 minuter då familjens yngsta medlem anser att vi ska vakna... hen är definitivt en bortbyting då vi föräldrar gärna sover längre än så.
 
Med all hysteri runt mina nycklar glömde jag bort mitt långkok. Högreven är lite torr men den trillar inte i bitar :confused: Smakar kanske lite för mycket balsamvinäger men tillsammans med ugnsrostade grönsaker, karamelliserad rödlök och tsatsiki kommer det att bli en fest. Bara det att jag verkligen inte orkar laga något ikväll. Hur länge håller den sig tror ni? Kan den ätas kall eller ska jag värma upp den imorgon kväll.
 
Jag har dille på råkost och picklat för tillfället så när Kära Svärmor trillade in på lunch blev det quinoa, lätt sotad lax, massa picklat och stekt grönkål, mango och morotar på längden och tvären. Ponzu och srirachaaioli till samt nötter av olika sorter. Säkert Bowl-ish deluxe.
Till middag ville bara jag ha råkost så vi bestämde oss för carbonara, piffade den med massor av persilja och vitlök och pinjenötter. Nu druckit rödvin, jobbat upp karma-kontot och ska försöka sova innan SKORK vaknar. Igen.
 
Med all hysteri runt mina nycklar glömde jag bort mitt långkok. Högreven är lite torr men den trillar inte i bitar :confused: Smakar kanske lite för mycket balsamvinäger men tillsammans med ugnsrostade grönsaker, karamelliserad rödlök och tsatsiki kommer det att bli en fest. Bara det att jag verkligen inte orkar laga något ikväll. Hur länge håller den sig tror ni? Kan den ätas kall eller ska jag värma upp den imorgon kväll.

Vilket som funkar:)
 
Med all hysteri runt mina nycklar glömde jag bort mitt långkok. Högreven är lite torr men den trillar inte i bitar :confused: Smakar kanske lite för mycket balsamvinäger men tillsammans med ugnsrostade grönsaker, karamelliserad rödlök och tsatsiki kommer det att bli en fest. Bara det att jag verkligen inte orkar laga något ikväll. Hur länge håller den sig tror ni? Kan den ätas kall eller ska jag värma upp den imorgon kväll.

Och ÄT NÅT. Ost eller nötter?
 
Söndagslunch: kaffeglass i bägare på Kanaltrappan i Malmö. Sol och massa folk!
På kvällen var jag hembjuden till min kusin med familj. Grillning på innergård (hamburgare med ost, smörig vårlök i folie på grillen, kimchimayo, guacamole, perfekta potatisklyftor i ugn) med vin och öl. Efter maten lirade vi boll med kidsen, sedan blev det syrlig rabarberpaj med glass och kaffe och Uno inomhus :D
 
Mycket bra mathelg ehuru FADER med FRU var på besök. I fredags parmesanpanerad squash, risoni med saffran, spenat och basilika, samt en tomatvinägrett på romanticatomater, vitlök, vitt vin, citron, kalamataoliver och olivolja. Till detta vitt VLIN samt belgisk öl på kvällen. I lördags blev det torskrygg i ugn med musslor, vitt vin och romanticatomater, råstekt broccoli och råstekt sparris, rostad potatis med västerbottenost. Louis Bouillot till i generösa mängder. Igår gjorde partner indiskt: lammstek sizzlar (där han tyvärr var för generös med saltet) som grillades på spett ute tillsammans med paprika och rödlök samt citron, till detta basmati, raita, naan och en stor sallad på babyspenat, rädisor och gurka. En mycket god valpolicella till. Idag ska vi äta italienskt. Imorgon åker de hem och det blir att leva på vatten och bröd (och betydligt mindre VLIN) ett tag.
 
4677A310-27C7-4AA7-A8D7-E6C2B652B0DD.jpeg


Lunch:D

Quinoa, syrade morötter, picklad rödkål, jordnötter och chili.
Hittade sen en avokado som fick åka med.
 
Mycket bra mathelg ehuru FADER med FRU var på besök. I fredags parmesanpanerad squash, risoni med saffran, spenat och basilika, samt en tomatvinägrett på romanticatomater, vitlök, vitt vin, citron, kalamataoliver och olivolja. Till detta vitt VLIN samt belgisk öl på kvällen. I lördags blev det torskrygg i ugn med musslor, vitt vin och romanticatomater, råstekt broccoli och råstekt sparris, rostad potatis med västerbottenost. Louis Bouillot till i generösa mängder. Igår gjorde partner indiskt: lammstek sizzlar (där han tyvärr var för generös med saltet) som grillades på spett ute tillsammans med paprika och rödlök samt citron, till detta basmati, raita, naan och en stor sallad på babyspenat, rädisor och gurka. En mycket god valpolicella till. Idag ska vi äta italienskt. Imorgon åker de hem och det blir att leva på vatten och bröd (och betydligt mindre VLIN) ett tag.
Jag brottades hela min uppväxt med ordet ehuru. Utan att lära mig använda det. Är du SÄKER på att din användning är korrekt där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
7 974
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 861
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 146
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 190
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp