Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kafélunch som.bestod av ovanligt god linssoppa och en salladsbuffé med bland annat bönsallad, goda oliver, hummus, strimlad rödkål.

Rödkålen fattar jag inte. Hur kunde den bli så god? Rå? Hastigt förvälld?

Och BLÅBÄRSSCONES. Jag åt två stycken. Underbart.

VÅGA VÄGRA LCHF!

Var det måntro BLÅBÄRSSCONESEN??? :love:

MÅSTE hitta ett recept som funkar. Eller inte.

Kirskålspesto på gång. Och en tomatsoppa med purjo som överlevt vintern. Utomhus. Tappert, inte sant?
 
Var det måntro BLÅBÄRSSCONESEN??? :love:

MÅSTE hitta ett recept som funkar. Eller inte.

Kirskålspesto på gång. Och en tomatsoppa med purjo som överlevt vintern. Utomhus. Tappert, inte sant?
De SCONESEN var det.

Men kirskålspesto? Kirskål är verkligen inget vidare.

Jag har firat våren med nässelsoppa och vaktelägg, samt rabarberpaj och vaniljsås. Sojavaniljsås. Testar nån annan nästa gång.
 
De SCONESEN var det.

Men kirskålspesto? Kirskål är verkligen inget vidare.

Jag har firat våren med nässelsoppa och vaktelägg, samt rabarberpaj och vaniljsås. Sojavaniljsås. Testar nån annan nästa gång.

Åh, AVUNDSJUKAN river i mig.

Tja, alltså, jag tror inte att kirskålen direkt tillför något smakmässigt. Men jag har så himla mycket basilika och på något sätt känns det så RÄTT att äta upp ogräset. Så varför inte späda ut peston lite tänkte jag. Och så har jag läst om det någonstans - tror jag - eller så har jag drömt det. Testa tänker jag göra oavsett.

Funderar på att testa med gräslök också. Bara för att.
 
För övrigt består dagens middag av överbliven rosa prosecco och chips från igår (då jag firade att en tidigare elev ÄNTLIGEN verkar få behandling för sin psykiska ohälsa efter 8 år av självmordsförsök, dämoner och ångest). Jag kom nämligen hem från stallet först strax före 22 och då orkade jag verkligen inte laga till något. Tvingade mig att sluta borsta hästar när 5 av 8 (9 om man räknar fölet) var färdiga därför blev det lite sent...
 
Äsch, det blev spontan utemiddag istället! Den godaste - och fräschaste - pizzan jag någonsin ätit tror jag (åtminstone utanför Italian). Min med paprika, spenat och ricotta; partners med ansjovis och kapris. Ingen banan så långt ögat kunde nå. Montepulciano-VLIN till. Så. Himla. Gott.
 
Åh, AVUNDSJUKAN river i mig.

Tja, alltså, jag tror inte att kirskålen direkt tillför något smakmässigt. Men jag har så himla mycket basilika och på något sätt känns det så RÄTT att äta upp ogräset. Så varför inte späda ut peston lite tänkte jag. Och så har jag läst om det någonstans - tror jag - eller så har jag drömt det. Testa tänker jag göra oavsett.

Funderar på att testa med gräslök också. Bara för att.
Jag tycker att kirskål har en rätt svår smak. Mångåriga experiment har visat att kirskålschips är den minst orimliga formen.
 
Jag är på andra sidan 50, och jag vaknar INTE av mig själv före 10-11 sådär.
Skönt att höra. Jag gissar att det är Luther som tycker att jag borde vakna sju och vara pigg och glad och så varenda dag även när jag är ledig. Sen ÄR det ju faktiskt rätt sympatiskt att dricka morgonkaffe ute på morgonpromenad, men jag kanske inte måste ha dåligt samvete för att jag inte är "vuxen" och går upp tidigt jämt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 384
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 597
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 402
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 451
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp