Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inne på femte dagen med Ratatouille. Den håller än.
Vegansk om det inte vore för den ohemuldigade parmesantoppingen.
Hade i en spansk peppar à ICA, bränner bara lite på läpparna. :down:

Det kändes tryggt efter en dag då det konsumerat 4 brieostmackor, 6 Bragokex och 2 chocolate chip cookies. Mådde smått illa och behövde lägga mig ner vid hemkomst.
På banan och mot stallet. :bump:
 
Snabbmat delux här - dvs tillagningstips är tiden det tar att värma ugnen till 200 grader plus gratinering 5-7 minuter.

Färsk ostfylld pasta som kokas i två minuter, sen blandas med grönkål, olja (hag hade rapsolja med citronsmak) och valnötter i en form. På med salt, peppar och fetaost. Gratinera tills lagom. Supergott verkligen!
NOM.
 
Ska just till att försöka driva influensan på flykten medelst en het och vitlökig gulasch. Förhoppningsvis kan den iallafall ta udden av den värsta frossan.

Potatisen betedde sig dock väldigt märkligt. Trots små bitar så tog det 25 minuter för den att bli färdig.

Den blev god och hjälpte mot frossan i ca. 10 minuter. Nu fryser jag så det smärtar in i benmärgen igen. Funderar nu på att ta ett skållande hett bad och en kopp te.
 
Kvällsvard: surdegsbröd med ost och hemmaodlade solrosskott. Premiär för kombon baksten och jäskorgar. Ytterst nöjd.

Nästa baksten-/surdeg-experiment blir surdegspizza med tunt hyvlad jordärtskocka. När det någon gång töar så man kan gräva upp de där jordärtskockorna igen! Jag dreglar redan. Men går det inte att gräva nästa helg, så får det väl duga med en löjromspizza.
 

Bifogade filer

  • Attachment-1 (2).jpeg
    Attachment-1 (2).jpeg
    50,3 KB · Visningar: 39
Ska just till att försöka driva influensan på flykten medelst en het och vitlökig gulasch. Förhoppningsvis kan den iallafall ta udden av den värsta frossan.

Potatisen betedde sig dock väldigt märkligt. Trots små bitar så tog det 25 minuter för den att bli färdig.
Åh nej, är du sjuk på allvar?

Gulasch är nog bra, och kycklingsoppa med citron!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 481
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
106 407
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 634
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 758
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp