Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
I fredags drabbades jag av någon sorts präktighet och satte efter jobbet igång att göra matlådor till frysen - det är ett måste just nu. Så en ordentligt kryddad helstekt fläskytterfilé blev det och en stor panna ratatouille. Middagen blev tunt skivad filé med keso och lite grönt ty ratatouillen räckte till fyra lådor och inte mer.

Igår fick jag smaskig burgare hemma hos bästis innan fantastisk konsert! Vi åt små potatisräfflor från frysen till som jag aldrig ätit förut men gillade skarpt. Idag är jag en aiolidoftande uppenbarelse. Ikväll tänkte jag rosta resterna av zucchini, aubergine, svamp, paprika och rödlök tillsammans med några överblivna amandinepotäter och äta till någon form av kycklingfilé som just tagits ur frysen.
 
Igår blev det hamburgare med egenbakat bröd, saltgurka, karamelliserad lök, tomat och sallad :d:d

Till lunch idag toasts med ost o skinka :d:d:d så himla gott och onyttigt :d nu blir det snart en skogspromenad med kidsen i pulkorna! Måste försöka bränna några kalorier innan det blir hamburgare igen (blev över igår) :D:d
 
Här blev det finbrunch! Våfflor (hälften vanliga, hälften saffran) samt ett gäng tillbehör en av gästerna (norrländska väninnan) hade med: både mjukt och hårt tunnbröd bakat enligt hennes gammelfarmors recept i släktens bakstuga, och deras egna hjortronsylt :love: Dessutom vispgrädde, björnbärssylt, mitt nybakta gjutjärnsbröd, stark ost, blodapelsin, mängder kaffe.
 
För mig blev det brunch på spinneriet - det är verkligen så inte synd om mig den här helgen :D
Fenomenalt gott, som alltid, med bland annat varma scones (hemgjord Nutella och lemoncurd till! :d) roliga sallader, supergod lax och väldigt fin kall kyckling. Det varma var väl kanske det tråkigaste på buffén - men det var ändå gott.
Bäst var dock efterättsbordet som bjöd på underbara minisemlor, kolostoppar, pavlova med lemoncurd, typ pannacotta med havtorn och hallon, morotskaka och en mörk chokladtryffel. Testade allt utom morotskakan och semlorna var absolut bäst :love:
A7E2CC70-0D60-4157-99A9-3602A06A5BF3.jpeg
 
För mig blev det brunch på spinneriet - det är verkligen så inte synd om mig den här helgen :D
Fenomenalt gott, som alltid, med bland annat varma scones (hemgjord Nutella och lemoncurd till! :d) roliga sallader, supergod lax och väldigt fin kall kyckling. Det varma var väl kanske det tråkigaste på buffén - men det var ändå gott.
Bäst var dock efterättsbordet som bjöd på underbara minisemlor, kolostoppar, pavlova med lemoncurd, typ pannacotta med havtorn och hallon, morotskaka och en mörk chokladtryffel. Testade allt utom morotskakan och semlorna var absolut bäst :love:
Visa bifogad fil 11591
Den där brunchen, alltså. Jag dör en smula.

Till lunch åt jag, passande nog, en väldigt sunkig veggieburgare från ett väldigt sunkigt hak i huset intill. Själva burgaren visade sig bestå av ris, majs och morot i panering. Nästa gång ska jag inte försöka spexa till det med burgare, eftersom deras falafel nämligen är himmelsk!
 
Men herrejävlar folk, har ni inget liv om dagarna??:eek:

:p:D

Här bestod gårdagens middag av riktigt dansk fläskesteg med rödkål och päror hemma hos en kompis med familj. Där var även nån konstig människa som åt brysselkål till :wtf:

Idag blev det älgentrecot med klyftpotatis, vitlöksbroccoli och bea och aioli. Nomnom!!:d
Nu ska jag nanna barnen och sen tillbringa kvällen i soffan med resten av min rom&cola och en marabou drömcrisp :bump:
 
För mig blev det brunch på spinneriet - det är verkligen så inte synd om mig den här helgen :D
Fenomenalt gott, som alltid, med bland annat varma scones (hemgjord Nutella och lemoncurd till! :d) roliga sallader, supergod lax och väldigt fin kall kyckling. Det varma var väl kanske det tråkigaste på buffén - men det var ändå gott.
Bäst var dock efterättsbordet som bjöd på underbara minisemlor, kolostoppar, pavlova med lemoncurd, typ pannacotta med havtorn och hallon, morotskaka och en mörk chokladtryffel. Testade allt utom morotskakan och semlorna var absolut bäst :love:
Visa bifogad fil 11591
Frampå vårkanten ska jag testa den brunchen.

Idag blev det frukost på fik, men inte så spektakulärt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 682
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 697
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 463
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp