Bukefalos 28 år!

ULVLEK: Firefly

Inte så mycket som hänt än förutom lite rolldiskussioner, samt svar på den obligatoriska frågan...
Alla verkar ha hittat hit iaf:up:

Asko verkar vara i fin form och är aktiv och frågar - kul med taggad tillbakavändare :)
BSF i vanlig ordning frågar och räknar, samt förtydligar - säger inget om hennes roll dock
LenaH var förgrymmad på mig för att jag knep Millennium Falcon före henne och tog lite tjurigt Decennuim Egale bara för att vara värst antar jag:laugh:
Paddington verkar mer fokuserad på att LLa med tema Liftarens guide till galaxen än denna leken
Habina är redan inställd på att alla ska jaga efter henne
fio verkar ha ägt ett eget rymdskepp? Lekte kanske inte med barbies och hästar som liten mao;)
bumpo känner sig ringrostig och gillar namnet på Aniara
Ferrari har aviserat dåligt med tid idag
Snurrfian behövde sova efter ryggvärk
bollen__ är på föreläsning
hemlig har problem med att få in annan färg på OT och har ont i huvudet

Q ( jag själv:D ) har full markservice hemma med två magsjuka barn och är upptagen av melodifestivalen ikväll - och ber till Gud att jag ska slippa bli smittad själv !
 
Senast ändrad:
Inte så mycket som hänt än förutom lite rolldiskussioner, samt svar på den obligatoriska frågan...
Alla verkar ha hittat hit iaf:up:

Asko verkar vara i fin form och är aktiv och frågar - kul med taggad tillbakavändare :)
BSF i vanlig ordning frågar och räknar, samt förtydligar - säger inget om hennes roll dock
LenaH var förgrymmad på mig för att jag knep Millennium Falcon före henne och tog lite tjurigt Decennuim Egale bara för att vara värst antar jag:laugh:
Paddington verkar mer fokuserad på att LLa med tema Liftarens väg till galaxen än denna leken
Habina är redan inställd på att alla ska jaga efter henne
fio verkar ha ägt ett eget rymdskepp? Lekte kanske inte med barbies och hästar som liten mao;)
bumpo känner sig ringrostig och gillar namnet på Aniara
Ferrari har aviserat dåligt med tid idag
Snurrfian behövde sova efter ryggvärk
bollen__ är på föreläsning
hemlig har problem med att få in annan färg på OT och har ont i huvudet

Q ( jag själv:D ) har full markservice hemma med två magsjuka barn och är upptagen av melodifestivalen ikväll - och ber till Gud att jag ska slippa bli smittad själv !
Pffft, jag verkar alltid i fin form i början innan första röstningen :D;)
 
Eh, jag tror inte att det hinner hända så mycket innan klockan fem så jag kanske ska ta och rösta ... För säkerhets skull.

Asko röstar på Paddington

för att hon verkar planera att vara en LL för en ny lek, det om något är ju misstänksamt för alla vet att LLs är ondskefulla! :cautious:

(vaddå, jag har aldrig sagt att jag är duktig på det här :p)
 
Herregud namn på rymdskepp? :crazy: Jag har väldigt lite till övers för rymdhistorier så jag har väldigt lite namn på lager... Jag måste nästan googla på det... :cautious:
I övrigt så verkar @Asko var i full fart och skriver hej vilt, kul med lite nya tankar! ;)
 
Så, nu har jag gjort det farliga - lagt den första rösten! Nu har ni inga ursäkter längre :p
 
Herregud namn på rymdskepp? :crazy: Jag har väldigt lite till övers för rymdhistorier så jag har väldigt lite namn på lager... Jag måste nästan googla på det... :cautious:
I övrigt så verkar @Asko var i full fart och skriver hej vilt, kul med lite nya tankar! ;)
Snarare förvirrande än kul, jag lovar :angel:;)

Edit: Mitt namn kommer från ett sjörövarskepp, skepp som skepp ;)
 
Inte så mycket som hänt än förutom lite rolldiskussioner, samt svar på den obligatoriska frågan...
Alla verkar ha hittat hit iaf:up:

Asko verkar vara i fin form och är aktiv och frågar - kul med taggad tillbakavändare :)
BSF i vanlig ordning frågar och räknar, samt förtydligar - säger inget om hennes roll dock
LenaH var förgrymmad på mig för att jag knep Millennium Falcon före henne och tog lite tjurigt Decennuim Egale bara för att vara värst antar jag:laugh:
Paddington verkar mer fokuserad på att LLa med tema Liftarens guide till galaxen än denna leken
Habina är redan inställd på att alla ska jaga efter henne
fio verkar ha ägt ett eget rymdskepp? Lekte kanske inte med barbies och hästar som liten mao;)
bumpo känner sig ringrostig och gillar namnet på Aniara
Ferrari har aviserat dåligt med tid idag
Snurrfian behövde sova efter ryggvärk
bollen__ är på föreläsning
hemlig har problem med att få in annan färg på OT och har ont i huvudet

Q ( jag själv:D ) har full markservice hemma med två magsjuka barn och är upptagen av melodifestivalen ikväll - och ber till Gud att jag ska slippa bli smittad själv !
Det var igår jag hade migrän. Lite naproxen och en natt senare så är den borta :up: Däremot är jag grymt trött efter veckan då jag jobbat för första gången sen nyår (sjukskriven).

Angående den obligatriska frågan @Gabby_Ossi :
Discovery skulle jag kalla mitt skepp, efter Nasas rymdfärja med samma namn. Tycker det är ett utmärkt namn, upptäckt. Vad passar bättre på ett rymdskepp som ska ut i främmande rymden?
(Möjligtvis Hjärtat av guld, men det var ju redan tingat liksom :mad:)
 
Alltså nu har jag försökt googla på namn på rymdskepp och de som finns "irl" verkar ha tankar till upptäckt kopplat till sig, Challenger tar jag som ett dåligt omen i och med att den exploderade.
Sen försökte jag kolla Star Wars som jag åtminstone vet utspelar sig i rymden, den jag kände igen var visst redan taget men Jedi Starfighter tycker jag lät bra så jag tar det @Gabby_Ossi :up:
 
Alltså nu har jag försökt googla på namn på rymdskepp och de som finns "irl" verkar ha tankar till upptäckt kopplat till sig, Challenger tar jag som ett dåligt omen i och med att den exploderade.
Sen försökte jag kolla Star Wars som jag åtminstone vet utspelar sig i rymden, den jag kände igen var visst redan taget men Jedi Starfighter tycker jag lät bra så jag tar det @Gabby_Ossi :up:
Hm nu har jag bildgooglat också och det kommer att blir trångt på mitt rymdskepp tror jag...
Ep2-007_display.jpg

Men mycket detaljer åtminstone! :D
 
Alla hittat hit :)
Det flesta aviserat tidsbrist pga lite olika anledningar inkl jag själv. I övrigt;

Hemlig och bollen som sagt hittat hit

Ferrari läser lite fel på BSFs länkning….

Snurrfian verkar inte gilla science fiction men vet hur man googlar. Tycker det är kul att Asko skriver hejvilt och kommer med nya tankar.

Fio har visst ägt ett rymdskepp

Habina fokuserar på På Spåret och vill ha ett snabbt rymdskepp eftersom alla kommer jaga efter henne??

Bumpo kan sin Harry Martinsson och tycker Aniara är det vackraste namnet på ett rymdskepp ever.

LenaH tycker onda fén kan ställa till det en hel del för goda sidan, blev putt att Q4 hann före med att paxa Millenium Falcon och undrar vad man kan använda en handduk till….

BSF hittar frågor om rollerna samtidigt som hon hittar leken. Undrar om onda fén ingår i lyan el om denne känner till lyan. Ser visst också på På spåret.. Förtydligar regeln att man inte får använda ”jag räddar mig själv” som första teori till Asko och funderar över fördelningen sin vana trogen. Vill ha ett skepp som heter Daedalus för att det verkar tåligt.

Q4 har magsjuka barn (jag är otroligt tacksam att det inte smittar via dator…) Ställer frågor om rollerna och undrar när siarlärlingen får sin första sia samt antalet rader för spionen. Snor Millenium Falcon framför ögonen på LenaH, och håller Melodifestivalen som helig och kommer rösta tidigt.

Asko leder inläggsligan, funderar över det mesta och verkar väldigt ivrig att få leka. Har dock den dåliga smaken att lägga sin första röst på mig – hmmm, hon sa ju ngt om att jag skulle få ångra att hon var med ;) :p
 
Även jag måste rösta tidigt...
Varför står det "whoreplied" i din länk för @Blacksmithfarm

Ytterst olämpligt kan jag tycka :angel:

Kom på att det kanske står who replied... haha, men det var ju inte lika kul...
Ferrari läser in snusk i mitt inlägg, och snuskiga är det väl alliansen som är? Snuskigt elaka...
Ja, Asko kommenterade det också, men Ferrari var först...

Blacksmithfarm röstar på Ferrari

Sorry för inaktiviteten... kommer nog ha mer tid imorgon, hoppas jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 818
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 785
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp