ULVLEK: Firefly

Man kan ju rösta för att rädda sig själv direkt men då måste man ha någon ordentlig teori om den man röstar på utöver räddningen.
Ok, typ "jag hade tänkt rösta på xxx pga blablabla men på grund av omständigheterna så röstar jag på xxx för att rädda mig själv"?

Edit: @Blacksmithfarm läste inte ditt svar innan, men vad om man inte har någon ordentlig teori om den man behöver rösta på för att rädda sig själv? för man misstänker egentligen en annan tex.

Editedit: Eller så får man skaka fram en :p inser nu att jag missuppfattat LL lite. Men vore intressant att veta om mitt exempel högre upp går bra eller inte.
 
Tack! Jag är så jävla trött att jag ser i kors så jag orkade inte ens läsa igenom 2 :o sidor. :crazy: Ska sova.
 
Och jag vill informera att de senaste inläggen med frågor om rollistan kom utav bara rent adrenalin och är säkert det bästa som kommer att komma från mina fingrar resten av dem här leken :p
 
*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

Så ulvarna behöver inte tänka på henne (tvärtom, en fördel då de goda är egentligen en mindre god än vad som syns så länge hon är kvar i leken) men de goda måste få bort henne (förutom alla ulvar) innan de kan vinna?
Hm vet inte vad jag ska tycka om det :meh:

(jag debatterade lite med mig själv om jag skulle skriva "de goda" eller "vi goda" :laugh: men tänkte att man skulle hänga upp sig på det oavsett så skitsamma :p)

Ja, fast det betyder ju också att ulvarna behöver få ut fler goda än de behövt om det räckt med att onda var fler än goda.

Som exempel:
vi är 12st
"normalt" är det 1/3 onda
Det skulle då ge 4st.
Då har vi i så fall ulvar + fen.
Och 8 goda

Ulvarna behöver således få ut 6 goda jämfört med om fen hade räknats med, då hade de behöft få ut 5st.

Sedan får man ju räkna in att fen kanske lyckas räkna ut ngn ulv och då lyckas hjälpa dem (precis som siaren och spionen kan hjälpa goda sidan) och att ulvarna kan förlora kollegor och därmed behöva få ut fler goda för att få majoritet.

Och ja, goda måste få ut alla fyra (om min uträkning är korrekt) onda.

Så egentligen är det kanske till godas fördel (eller åtmoinstone att det jämnar ut sig)? Eftersom de onda på detta vis behöver få ut fler goda och dessutom kan riskera att käka/lyncha fen.
 
Ja, fast det betyder ju också att ulvarna behöver få ut fler goda än de behövt om det räckt med att onda var fler än goda.

Som exempel:
vi är 12st
"normalt" är det 1/3 onda
Det skulle då ge 4st.
Då har vi i så fall ulvar + fen.
Och 8 goda

Ulvarna behöver således få ut 6 goda jämfört med om fen hade räknats med, då hade de behöft få ut 5st.

Sedan får man ju räkna in att fen kanske lyckas räkna ut ngn ulv och då lyckas hjälpa dem (precis som siaren och spionen kan hjälpa goda sidan) och att ulvarna kan förlora kollegor och därmed behöva få ut fler goda för att få majoritet.

Och ja, goda måste få ut alla fyra (om min uträkning är korrekt) onda.

Så egentligen är det kanske till godas fördel (eller åtmoinstone att det jämnar ut sig)? Eftersom de onda på detta vis behöver få ut fler goda och dessutom kan riskera att käka/lyncha fen.
Men ulvarna hade varit fyra i vilket fall som helst och haft behövt minska de övrigas antal till 3 no matter what. Om det visar sig att fén råkar vara en av de fyra sista övriga så blir det liksom jippi, om man råkar få ut fén så blir det liksom bara synd (för dem!).
... Kom på medan jag skrev detta att skillnaden är egentligen bara hur ulvarna fokuserar på målet. Antingen 1) rakt på och försöka äta upp så mycket som möjligt eller 2) luska ut vem fén är och äta försiktigt.

Du har dock nog rätt i att tvåan är troligast. Men tankesättet kan kanske spela någon roll, ulvarna kan ju känna sig lite tryggare och mera "skitsamma" med ettan. Vilket skulle ju kunna tyda på vilken typ av spelare vi har i lyan :idea:
Men det blir nog väldigt svårt att tyda :p
 
Wow jag känner mig smart :cool: (eller så är det bara jag som inbillar mig) ... kan en uvi göra en smartare? O_o
 
Men ulvarna hade varit fyra i vilket fall som helst och haft behövt minska de övrigas antal till 3 no matter what. Om det visar sig att fén råkar vara en av de fyra sista övriga så blir det liksom jippi, om man råkar få ut fén så blir det liksom bara synd (för dem!).
... Kom på medan jag skrev detta att skillnaden är egentligen bara hur ulvarna fokuserar på målet. Antingen 1) rakt på och försöka äta upp så mycket som möjligt eller 2) luska ut vem fén är och äta försiktigt.

Du har dock nog rätt i att tvåan är troligast. Men tankesättet kan kanske spela någon roll, ulvarna kan ju känna sig lite tryggare och mera "skitsamma" med ettan. Vilket skulle ju kunna tyda på vilken typ av spelare vi har i lyan :idea:
Men det blir nog väldigt svårt att tyda :p
Eh,

det liksom spelar ingen roll för oss
egentligen

:o :angel:

Jag försökte!! :cry:
Ni ser vad som händer när jag leker, jag kommer med helt ovidkommande tankar som spelar absolut ingen roll :banghead::angel:
 
Jag är åtminstone inte den ende som ligger högre upp än @quarter4ever :D

Varför står det "whoreplied" i din länk för @Blacksmithfarm

Ytterst olämpligt kan jag tycka :angel:

Kom på att det kanske står who replied... haha, men det var ju inte lika kul...
Så jag är inte den ende som såg det! Tänkte nästan att det skulle stå "whore piled" :p Tyckte också att det var roligt så du är inte den ende med dålig humor :D
 
Jag läste också whore plied... och jag är ändå nyvaken.[color/]

Jag har också hittat hit. Och shit vad jag känner mig ringrostig....
 
Åh gud, nu leder jag väl inläggsligan med högre inlägg än t.o.m @quarter4ever :eek::banghead:

Du har konkurrens min kära :sneaky::D

(åh herregud, sluta skriva Asko!!)

:D
bara kul ju att du är taggad och vill vara aktiv :)

Däremot är det magsjuka barn som gör att jag inte sitter vid datorn hela tiden. framför allt den yngste är jättedålig- stackarn!
Och man vet att 12-åringen är sjuk när han inte ens orkar spela tv-spel:p

Vi får hoppas att det lugnar ner sig under dagen för dem.
 
Förlåt för inte ordentligt citat men sitter på mobilen.

Men skulle någon kunna förklara för mig varför någon ond skulle vilja bikta sig för en god? :confused:
Förutom att det kan vara kul att retas så ser jag ingen strategisk förmån med det då man ger en god vetskap om en.

Eller vänta ... jag tänker om lite nu. Innebär detta att om säg ulv A bekänner sig för prästen så kan hen inte misstänka denna ulv, natten därefter bekänner ulv B och so on tills alla ulvar har bekänt sig och prästen kan inte misstänka/rösta någon av dem resten av leken :confused: Kan det gå så??
Har inte spelat med denna roll förut.

Edit: Eller är tiden för hur länge prästen inte får misstänka en ond som bekänt begränsad @Gabby_Ossi?

Nu är jag inte LL och hon kan ju ha en annan tanke med rollen än den som brukar vara, men så här brukar rollen vara.

Någon ur Alliansen kan valfri natt välja att bikta sig för Book. Book får då veta att spelaren tillhör Alliansen, men får inte rösta på eller misstänka denne. Präst

Endast en ulv får bikta sig och just den ulven får sedan prästen inte vare sig rösta eller misstänka ( dvs teoria om !) Och det brukar inte vara tidsbegränsat utan gäller för pästen under resten av leken

Så i vissa lägen kan det vara en riktigt stor fördel för en ond att bikta sig faktiskt, just för att den ju inte kan få en röst på sig från prästen, och inte heller bli misstänkt av denna . Dvs en ulv slinker med som lite godförklarad från någon annan och är det ett läge där den är misstänkt som ulv så kan det ju faktiskt ha avgörande för utgången av röstningen om någon är tvingad att rösta på en annan -dvs en god kan åka istället för den biktade ulven?
Och bara tänk hur intressant det skulle bli om det var bara prästen och en biktad ulv kvar i avgörande lynch?
Prästen får inte rösta på ulven pga bikten så då måste ju onda vinna? Hm har det någonsin hänt? Och hur gör man då?

Däremot har jag ennan fråga angånde prästen @Gabby_Ossi : får ulvarna veta vem de biktar sig för ? Dvs vet de efter en bikt vem som är präst?
 
Malcolm Reynolds - Malcolm Reynolds är en fd soldat som slogs för de Självständiga planeterna efter nederlaget köpte rymdskeppet Serenity där han nu är kapten. Mal är lojal mot sin besättning och sina vänner och styr skeppet med en fast men rättvis hand. Hans röst väger tyngre vid likaresultat och han har även en dold extraröst att använda någon gång under spelet. Borgmästare
Borgmästaren har alltså inget lynchstop denna gången? ( Det står ju inget om det i texten men vill dubbelkolla att det är korrekt uppfattat)
 
Jag måste redan nu flagga för låg aktivitet i morgon. Ska in på förhör angående puckot jag varit tillsammans med. Jag har ärligt talat inte en aning om hur lång tid det kan ta eller hur slut jag är psykiskt efterpt. Hoppas det är okej, men jag kommer självklart försöka läsa under dagen och självklart teoria och rösta.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 329
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 759
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 850
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 922
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp