Bukefalos 28 år!

ULVLEK: Firefly

Jag måste redan nu flagga för låg aktivitet i morgon. Ska in på förhör angående puckot jag varit tillsammans med. Jag har ärligt talat inte en aning om hur lång tid det kan ta eller hur slut jag är psykiskt efterpt. Hoppas det är okej, men jag kommer självklart försöka läsa under dagen och självklart teoria och rösta.
hoppas det går bra med förhöret imorgon ! Såklart att det är ok att delta med det man orkar/ kan /hinner !
 
Edit: Eller är tiden för hur länge prästen inte får misstänka en ond som bekänt begränsad @Gabby_Ossi?

Missade detta igår: prästen får inte misstänka eller rösta på biktade ulven någon gång under spelet.

Däremot har jag ennan fråga angånde prästen @Gabby_Ossi : får ulvarna veta vem de biktar sig för ? Dvs vet de efter en bikt vem som är präst?

Nej, ulvarna får inte veta vem som är präst.

Borgmästaren har alltså inget lynchstop denna gången? ( Det står ju inget om det i texten men vill dubbelkolla att det är korrekt uppfattat)

Korrekt uppfattat!
 
Obligtorisk fråga!

Vad skulle du döpa ditt rymdskepp till?
(Glöm inte motivering)

a15c1618e3929ea1637fff7c0ddfc940_zpsacbjmio8.jpg
 
Senast ändrad:
Millennium Falcon - vem vill ha ett vanligt rymdskepp?

Jag vill ha Hjärtat av Guld från Liftarens guide till galaxen :)

Tänk att ha ett rymdskepp som ser ut som en träningsdoja och som kan förvandla sig till ett garnnystan eller kanske ngt annat skoj :p sedan gillar jag de oväntade sätten att försvara sig på, kommer ihåg att det var ngt som blev förvandlad till en blomkruka med petunior

Åhh vad jag blev sugen på att läsa om boken nu :love:
 
Jag väljer att döpa mitt skepp till Daedalus. Skeppet i Stargate Atlantis som åker mellan jorden och Pegasusgalaxen med förnödenheter.
Ett sådant skepp måste ju vara tåligt och bra, så därför väljer jag det.
 
Millennium Falcon - vem vill ha ett vanligt rymdskepp?

Jag vill ha Hjärtat av Guld från Liftarens guide till galaxen :)

Tänk att ha ett rymdskepp som ser ut som en träningsdoja och som kan förvandla sig till ett garnnystan eller kanske ngt annat skoj :p sedan gillar jag de oväntade sätten att försvara sig på, kommer ihåg att det var ngt som blev förvandlad till en blomkruka med petunior

Åhh vad jag blev sugen på att läsa om boken nu :love:
Men vad skulle man ha handduken till? Sorry för OT.
 
Mitt rymdskepp ska heta Enterprise för det är det första och enda rymdskepp som jag har ägt. :D
 
Nu är jag inte LL och hon kan ju ha en annan tanke med rollen än den som brukar vara, men så här brukar rollen vara.



Endast en ulv får bikta sig och just den ulven får sedan prästen inte vare sig rösta eller misstänka ( dvs teoria om !) Och det brukar inte vara tidsbegränsat utan gäller för pästen under resten av leken

Så i vissa lägen kan det vara en riktigt stor fördel för en ond att bikta sig faktiskt, just för att den ju inte kan få en röst på sig från prästen, och inte heller bli misstänkt av denna . Dvs en ulv slinker med som lite godförklarad från någon annan och är det ett läge där den är misstänkt som ulv så kan det ju faktiskt ha avgörande för utgången av röstningen om någon är tvingad att rösta på en annan -dvs en god kan åka istället för den biktade ulven?
Och bara tänk hur intressant det skulle bli om det var bara prästen och en biktad ulv kvar i avgörande lynch?
Prästen får inte rösta på ulven pga bikten så då måste ju onda vinna? Hm har det någonsin hänt? Och hur gör man då?

Däremot har jag ennan fråga angånde prästen @Gabby_Ossi : får ulvarna veta vem de biktar sig för ? Dvs vet de efter en bikt vem som är präst?
Aaaah! Såklart, tänkte inte på att det skulle betyda att bara EN ulv fick bekänna. Sorry :p Tack för förklaringen!
 
Eeeh, måste man komma upp med ett namn på skeppet nu också ... Hmmmm.

Då tar jag väl Going Merry :D
Efter det enda skeppet som fått mig att börja gråta och så låter det ju väldigt positivt! :p Varför man är så merry på mitt skepp kan man debattera om :angel:
 
Om jag skulle ha ett rymdskepp skulle det självklart heta Aniara. Hallå, det är utan tvekan det vackraste namnet på ett rymdskepp ever.
 
Jag bör nog rösta innan bion ikväll då det blir tajt med tiderna. Men eh, jag brukar vara den som tittar på andras teorier och se om någon verkar vettig (om jag lyckas rätt är en helt annan fråga :angel: ) men nu ..... Vad ska jag göra? :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 165
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 827
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 520
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 787
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp