ULVLEK: Firefly

DL1 Lördag kl 21.00

80dd6132e8c201710b1178f054e740eb_zpswukeo9ud.jpg
 
[color=]Försöker välja annan där med mobilen men man måste visst skriva in nr själv så vi får se vad det blir.
Hittat hit men har migrän så ska ta mig i säng nu.
Imorgon finns risk att jag är trött men ska försöka komma in efter lunch och sen innan DL.[/color]
 
Försöker välja annan där med mobilen men man måste visst skriva in nr själv så vi får se vad det blir.
Hittat hit men har migrän så ska ta mig i säng nu.
Imorgon finns risk att jag är trött men ska försöka komma in efter lunch och sen innan DL.
Du kan skriva färgnamnet med, på engelska; Red, blue, violet, lilac osv (efter likhetstecknet):)
 
Läser rollerna just nu och ... ligger spionlärlingen med LL varannan natt? ohoho, det var intressant att veta~


:D
 
Någon ur Alliansen kan valfri natt välja att bikta sig för Book. Book får då veta att spelaren tillhör Alliansen, men får inte rösta på eller misstänka denne. Präst
Förlåt för inte ordentligt citat men sitter på mobilen.

Men skulle någon kunna förklara för mig varför någon ond skulle vilja bikta sig för en god? :confused:
Förutom att det kan vara kul att retas så ser jag ingen strategisk förmån med det då man ger en god vetskap om en.

Eller vänta ... jag tänker om lite nu. Innebär detta att om säg ulv A bekänner sig för prästen så kan hen inte misstänka denna ulv, natten därefter bekänner ulv B och so on tills alla ulvar har bekänt sig och prästen kan inte misstänka/rösta någon av dem resten av leken :confused: Kan det gå så??
Har inte spelat med denna roll förut.

Edit: Eller är tiden för hur länge prästen inte får misstänka en ond som bekänt begränsad @Gabby_Ossi?
 
Saffron ingår inte i lyan.
Så ulvarna behöver inte tänka på henne (tvärtom, en fördel då de goda är egentligen en mindre god än vad som syns så länge hon är kvar i leken) men de goda måste få bort henne (förutom alla ulvar) innan de kan vinna?
Hm vet inte vad jag ska tycka om det :meh:

(jag debatterade lite med mig själv om jag skulle skriva "de goda" eller "vi goda" :laugh: men tänkte att man skulle hänga upp sig på det oavsett så skitsamma :p)
 
Så ulvarna behöver inte tänka på henne (tvärtom, en fördel då de goda är egentligen en mindre god än vad som syns så länge hon är kvar i leken) men de goda måste få bort henne (förutom alla ulvar) innan de kan vinna?
Hm vet inte vad jag ska tycka om det :meh:

(jag debatterade lite med mig själv om jag skulle skriva "de goda" eller "vi goda" :laugh: men tänkte att man skulle hänga upp sig på det oavsett så skitsamma :p)
Jag tror nog att ulvarna tänker på henne för de vill ju inte råka käka henne. ;)
 
Saffron ingår inte i lyan.

Har man tidigare lagt en röst där man ger en teori om varför man misstänker någon är det OK att endast motivera nya rösten med att man vill rädda sig själv, men då måste man alltså ange detta som motivering till sin röständring. Och bara "rädda mig själv" är inte godkänt som enda teori på en "förstaröst".
Så man måste om det är kort tid kvar till dl och man har inte röstat tidigare men ser att man är på väg att åka ut skriva först ett röstinlägg och sedan snabbt ändra till att rädda sig själv?
Bara för att klargöra.
 
Så man måste om det är kort tid kvar till dl och man har inte röstat tidigare men ser att man är på väg att åka ut skriva först ett röstinlägg och sedan snabbt ändra till att rädda sig själv?
Bara för att klargöra.

Man kan ju rösta för att rädda sig själv direkt men då måste man ha någon ordentlig teori om den man röstar på utöver räddningen.
 
Så man måste om det är kort tid kvar till dl och man har inte röstat tidigare men ser att man är på väg att åka ut skriva först ett röstinlägg och sedan snabbt ändra till att rädda sig själv?
Bara för att klargöra.
Nja, första rösten får inte endast motiveras med att du räddar dig själv, du måste ha en mer utförlig teori än så -uppfattar jag det som, eller hur @Gabby_Ossi ?
Tex "Jag röstar på A för att hen har röstat på B med en teori som jag tycker det finns hål i och för att rädda mig själv"
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 329
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 759
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 850
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 922
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp