Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

Blir nojig av att H och Q bara verkar luta sig tillbaka nu, men Killa hade väl ansträngt sig mer för att få nån att ändra om hon var röstfifflare? För då hade det ju räckt att en ändrade. Iofs kan Q vara ulven.
Jag råkade fastna i läsning av leken du länkade. :o
 
Uppdatering!


images


Killa var Farmendeltagare/ulv

GRATTIS GODA och då lite extra till Hedinn, Niyama & quarter4ever som höll ställningarna till slutet! Må ni få lyckade kändisliv efter Paradise och bli inbjudna till allt från filmpremiärer till tv-soffor och Melodifestivalen!


Statistiken kommer i nästa inlägg..
 
Blir nojig av att H och Q bara verkar luta sig tillbaka nu, men Killa hade väl ansträngt sig mer för att få nån att ändra om hon var röstfifflare? För då hade det ju räckt att en ändrade. Iofs kan Q vara ulven.
tja är jag lurad av någon så är jag och inte värt att jag skulle nappat på din ide att ändra till hedinn för att fifflarens röst skulle avgöra - för om du med ändrade så skulle de ju inte bli så- eller hur´?;)
 
Shit vad skönt! Snyggt jobbat goda och tack för en rolig lek alla!

Men @Niyama fy tusan vad du gjorde mig nojig där ett tag, kan du sluta med sånt? :p
 
:banana: fan vad bra vi var som lyckades vinna utan en enda sia eller spionrad! Och jag skyddade inte en enda ond, så även om jag inte fick den röda röstningsrad jag ville så fick jag en helgrön skyddsrad!
Jag fick närapå en helröd röstningsrad så är skitnöjd! Det var bara plumpen med bollen__ som grämer mig hade ju lika gärna kunnat valt Killaloe att rösta på där - då hade det varit 100% och det som bybo utan siare och spion i leken :bump:
 
Jag fick närapå en helröd röstningsrad så är skitnöjd! Det var bara plumpen med bollen__ som grämer mig hade ju lika gärna kunnat valt Killaloe att rösta på där - då hade det varit 100% och det som bybo utan siare och spion i leken :bump:
Jag grämer mig att jag inte skyddade @Snurrfian natt ett :( jag insåg att hon troligtvis hade en viktig roll men blev nojig att den viktiga rollen kunde vara ond, borde ha chansat. Velade mellan henne och Hedinn.
 
Jag grämer mig att jag inte skyddade @Snurrfian natt ett :( jag insåg att hon troligtvis hade en viktig roll men blev nojig att den viktiga rollen kunde vara ond, borde ha chansat. Velade mellan henne och Hedinn.
men vem skyddade du de ggr käken misslyckades? dig själv antar jag eftersom du inte vågade lita på vare sig mig eller hedinn fullt ut?
 
1. Paddington - Paolo
2. Idahoe - partydjur/medium
3. LenaH - Christina
4. Mirtai - bybo
5. quarter4ever -bybo
6. Hedinn - player/fifflare
7. Lobelia -bybo
8. Snurrfian - Silvstedt/siare
9. Niyama - städerska/ängel
10. Killaloe -ulv
11. bollen__ - bybo
12. Ferrari - dramatisk
13. fio- ulv
14. cirkus - bybo


Dag 1

Dag-DL:

3 lika Ferrari & Paddington
+1 extraröst från Playern på Ferrari (dramatisk) = lynchas

Lämnar efter sig bokstaven L (bollen, Lobelia, LenaH, Killaloe)
inget skickas från goda lyan

natt-DL:

Paolo begränsar siarens förmåga till att endast se ond/god
Vickan/siare siar LenaH (blir inte av)
Städerskan/ängeln skyddar Hedinn
Snurrfian (siare) käkas


Dag 2


dag-DL:
bollen__ lynchas
Inga extraröster varken från lya eller fifflare

natt-DL

städerskan/ängeln skyddar Idahoe
Cirkus äts


Dag 3

Dag-DL

Fifflaren röstar på LenaH
Goda lyan röstar på Lobelia (samma som Killa)
Paolo tar bort sin röst på Killaloe
Ställning lynch Lobelia/LenaH 4-4
=Med extraröster 5-5, lottning ger LenaH lynchad

natt-DL:

Städerskan/ängeln skyddar sig själv
Ulvarna försöker käka städerskan=inget käk


Dag 4


dag-DL

Paddington lynchas

natt-DL

Mirtai äts
Rad skickas från goda lyan till partydjuret:
”BM la sin extraröst på LenaH eller så rösteliminerade lyan en röst på Lobelia.”
ängeln/städerskan skyddar sig själv


Dag 5

dag-DL

Player/fifflaren lägger extraröst på Lobelia
Lobelia lynchas

natt-DL
Ängeln skyddar Q




Dag 6

dag-DL:

Fifflaren röstar på fio
Fio lynchas

natt-DL

Ingen äts
Ängeln skyddar sig själv



Dag 7

Killaloe lynchas
Fifflaren lägger röst på Kilaloe



SEGER GODA
 
men vem skyddade du de ggr käken misslyckades? dig själv antar jag eftersom du inte vågade lita på vare sig mig eller hedinn fullt ut?
Ja, då var det mig själv. Inatt tog jag mig själv för att då skulle onda inte längre kunna vinns utan som sämst oavgjort om du eller H lurade mig.

Jag har skyddat både dig och H och jag tänkte nästan att bara därför borde en av er vara ulv, det är så typiskt mig att skydda ulvar.
 
Vill minnas att @cirkus i princip nailade åtminstone 3/4 av lyan rätt tidigt eller är jag fel ute?

Cred @Lobelia som kämpade på trots rejält drev, @fio som kämpade på trots att det barkade utför, o givetvis alla som engagerat sig! Jäklar vilken lek det blev, 70+ sidor! Fick så stor god lya att jag fick hoppa ur den till slut, hoppas ni hade trevlig där med!
 
Jag är van att vara utsatt för drev, eller hur @LenaH
jag är lite extra stolt över att jag mest trodde på att du var god hela tiden även om jag vände och vred på det allt eftersom och vacklade fram och tillbaka angående det .Men landande alltid tillbaka till att du borde vara god- hade fel på rollen jag trodde du hade dock:cool:
 
hur var det nu med rösterna på Killaloe från dig och paddington? Var det alibitänkande bakom eller bara råkade det bli så? :p
Den stora planen var att få upp Killa i lynch mot @Lobelia (Killa var ju rätt misstänkt dag2) och då eliminera en av rösterna, ergo - Lobelia skulle lynchas och infon att vi eliminerat en röst på Killa skulle finnas. (Vi var tydligen lite kassa på att läsa rollistan allihopa, jag är det alltid :o men tydligen var alla andra det också :D)

Sen var det jag som seglade upp för lynch och det gjorde väl inget tills @Paddington kom på att min förmåga då skulle försvinna.
Då blev det lite bråttom för jag var upptagen med annat och sen dog ju min uppkoppling precis när jag skulle ändra röst och Paddi hann inte ändra sin elimineringsröst på Killa.

Mitt "försvar" av Paddi dag 1 hade jag gjort vilken roll jag än hade, jag skulle aldrig lyncha en återvändare eller en ny spelare dag 1 om inget extremt framkommit.

Sen är det ju lite så för de flesta av oss, livet kommer ibland emellan och andra spelare (dvs motståndarsidan) gör inte alltid som man tänkt sig. :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 258
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 039
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 727
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp