Bukefalos 28 år!

Ulvlek -påsk

Absolut, men jag tycker att cirkus rätt sällan gör såna moves. O jag har mer än känsla, jag skrev att "hon har uttryckt sig på sånt vis" och det är inte en känsla det är hur jag läst det hon skriver, även om er. Jag vill gärna hålla dig till god men det stör lite om du undervärderar det jag skriver till att handla om känslor.. även om alla tolkningar man gör, om man inte har insideinfo, i någon mån är baserat på känsla om vi ska vara noga. Men i den mån vi brukar skriva känslor i lekarna så är det ju för att beskriva att inget egentligen står men att man tror ändå.
Förlåt, jag fick för mig att du skrivit att du brukar få känsla för om hon är ond eller liknande, men inte fått det nu. Ber om ursäkt om det är felaktigt. :)

Jag tror att det jag har svårast för är att du tidigare haft mig som möjlig ond/lite misstänkt eller vad man ska säga, för att jag "gräver och frågar, men inte kommer till slutsatser" (vilket jag i och för sig kan tycka att jag har gjort, bl.a i diskussionen med LenaH kring möjliga får, men det var slutsatser som innefattade dig så det kanske är därför) och jag kan inte riktigt se var cirkus skulle ha kommit fram till mer slutsatser, om nu det är något som är såpass avgörande?

Sen absolut, vi ser olika saker, men eftersom jag inte ser det du ser så blir jag ju fundersam till om du har anledning till att försvara cirkus.

Men jag är beredd att lägga den diskussionen åt sidan nu, då jag hellre hör ditt resonemang om de du ser som möjligt onda.
 
Det känns bra att jgg inte är bortglömd trots min tidsbrist och det bajskorviga nätet.

Jag har lite svårt att få till egna tankar när jag inte har tiden. Men jag håller med om tanken på Lenis och Ida som får och ulv, den är rimlig. Det känns också som att Magnum nog inte är ond iom hennes motivering till att rösta på LenaH som i det läget direkt avslöjandes som felaktig. Däremot så säger det inget om själva LenaH som förvisso röstade på en ulv igår men det *kan*vara ett smart drag om hon själv är ulv och om hon är ulv och även Magnum (som jag nyss avfärdade som ulv) är ulv är det ju riktigt smart att få bägge mer eller mindre åtminstone tillfälligt att se goda ut. Nu är det ingen stark tanke från mig utan rätt långsökt, men det är i allafall en möjlighet som jag inte vill avskriva.

Sen känner jag att jag inte har något grepp ocm Gabby och Niyama. Ffa Gabby har ju inte skrivit så mycket och känns lite som ensamspelare. När det gäller Niyama brukar jag alltid tro att hon är ond och nu känns hon neutral både i hur hon har röstat och uttryckt sig och bara det är ju läskigt.

Heddan då? Letar onda på ett grävigt vis men än så länge så har hon bra teorier som inte är verifierade. Tänker särskilt påkopplingen Ida/Lenis och även hur hon tänker om Misti. Hursom inte högst på min lista men det skulle vara fint att få lite verifiering på hennes tankar och då syna Ida eller Lenis.
Det här, sista biten, tycker jag är lite intressant nu när vi har facit om Mistimed. Varför just syna Idahoe eller Lenis, varför var inte Mistimed med där?
 
Nu är jag äntligen ledig för dagen! Sitter och läser ikapp.

@Gabby_Ossi och @Niyama diskuterar och verkar tycka det är märkligt att jag misstänkte killaloe och inte Niyama i början av dagen och sen röstade på Niyama istället för killaloe. Jag hänvisar tillbaka till mina andra inlägg den dagen. Misstanken om killaloe släpptes i princip då jag inte riktigt lyckades formulera hur jag tänkte, den lät bättre i mitt huvud än på text :o Och rösten på Niyama är också förklarad efteråt, i en diskussion med bla Hedinn om jag minns rätt. :)
 
Vore ju bra om alla inte röstar i sista minuten idag igen, kan jag känna...

Jag är beredd att ändra, men eftersom cirkus la en tredjeröst på Magnum och jämnade ut mot Killaloe samt försvaras av Lenis som jag ser som möjligt får, så gör jag såhär nu.

Hedinn röstar på cirkus
 
Hur menar du här? Att du är så säker på att Niyama är god att du vill testa och se vem av er de övriga följer? Om ni nu är goda är det inte bättre att försöka rösta ut en ond än att köra trial and error så här långt in i leken?



Nej, den dyker upp ibland och jag har heller inte fattat den. Eftersom den används som teori måste det ju uppenbarligen finnas de som spelar så, men jag hade själv inte gjort det, hade känts precis bakvänt.Ok alibiröster senare men det är ju en helt annan sak och teorin är ju inte alibi utan vink.



haha ja milt uttryckt.. liksom Cirkus hade jag inte räknat med struligheten i att åka på utställning i långtbortistan och fixa lek samtidigt. Nja jag litar inte på er- jag har blivit för lurad får att lita på någon jag inte vet 100%- men jag har inte heller sett nån anledning att rösta på er än och det är väl godigt nog såhär långt känner jag. Övrigt sitter jag med nu o försöker läsa medan knodd klänger omkring :)



Men att jag röstade först på Killa talar inte till min fördel? :p



Grundar sig också, vad mer än också? Har jag missat ngt? Frågar mkt eftersom jag själv inte sett det ulviga i Cirkus.

Det talar för att du är lite mindre trolig ulv. Men du skulle fortfarande kunna vara får.
 
@Idahoe Jag funderar fortfarande på vad det är som gör att du ser cirkus som troligare i lyan än Gabby? För enligt ditt teoriinlägg fick jag lite uppfattningen att du snarare misstänkte Gabby mer.
För att hon kan ha försökt rädda killaloe samtidigt som Mistimed (tror jag skrev det i inlägget? Men det kan ha hamnat under misti), kombinerat med att hon inte direkt kommit med egna tankar och varit så skarp som hon brukar (vilket förvisso kan bero på tidsbrist).
Det för mig är mer misstänkt än Gabbys uttalande om att hon inte ville säga vilka konstellationer hon kunde tänka sig för att de var så många.
 
Det talar för att du är lite mindre trolig ulv. Men du skulle fortfarande kunna vara får.
Eller hur? Jag håller med, dels det, sen är det även lite annat som gör att jag har lite svårt att få in Lenis som ulv... Det stämmer inte. Men Lenis kan luras också, men det känns ändå som troligare att hon är får eller god. Men jag vet egentligen inte alls vad jag baserar det på, så det känns vanskligt.
 
7 spelare kvar.
Får
Ulv(ar)
--
Ängel
Givmild siare
Bybo(r)

Spelare kvar:
Idahoe
Gabby_Ossi
Lenis
Niyama
Hedinn
Magnum
Cirkus

Det stämmer va?


Hedinn och Niyama får vara kvar där de stod igår, jag uppfattar dem som mest troligt goda.

Cirkus tror jag kan vara den (förhoppningsvis) sista ulven, jag tror att hon och Mistimed försökte rädda killaloe när de röstade samtidigt på Magnum.

Baserat på ovanstående räddningsförsök så tror jag att Magnum är god.

Gabby _Ossi hade en kommentar häromdagen om att hon inte ville skriva ut sina möjliga konstellationer av onda för att de var för många. Det skaver lite och känns undanglidande, även om det kan vara att det bara var dåligt formulerat.

Lenis tror jag inte är ulv iom hennes förstaröst på killaloe. Däremot kan hon vara får, men jag är osäker på var jag har henne, hon kan vara god också egentligen.

Just nu har jag alltså Niyama, Magnum och Hedinn som troligt goda, cirkus som trolig ulv och antingen Lenis eller möjligen G_O som troligt får.

Jag skulle behöva kolla upp mer och fundera kring fåret känner jag dock.
 
Jag har som sagt inte övergett min tanke från igår.
Jag tror Cirkus finns i lyan.

Baserat på det jag spånade om igår men även liknande det Hedinn tar upp i sitt röstinlägg nu.

Rösten på mig i dl2 kan varit ett försök att jämna ut. Nu röstade Cirkus och Misti samtidigt men fem minuter efter alla andra. (Jo jag är medveten om att det är fem snabba minutrar!)
Min röst var ju en väldigt enkel en att reagera på och därmed slippa att fixa en helt ny teori mot, ifall de tänkt rösta någonannanstans egentligen, när det barkade iväg för Killa.

Kanske vanskligt att båda i lyan försöker göra den räddningen istf att helt enkelt offra Killa men konstigare saker har säkert hänt.

Magnum röstar på Cirkus



Edit: glömde rösta..
 
7 spelare kvar.
Får
Ulv(ar)
--
Ängel
Givmild siare
Bybo(r)

Spelare kvar:
Idahoe
Gabby_Ossi
Lenis
Niyama
Hedinn
Magnum
Cirkus

Det stämmer va?


Hedinn och Niyama får vara kvar där de stod igår, jag uppfattar dem som mest troligt goda.

Cirkus tror jag kan vara den (förhoppningsvis) sista ulven, jag tror att hon och Mistimed försökte rädda killaloe när de röstade samtidigt på Magnum.

Baserat på ovanstående räddningsförsök så tror jag att Magnum är god.

Gabby _Ossi hade en kommentar häromdagen om att hon inte ville skriva ut sina möjliga konstellationer av onda för att de var för många. Det skaver lite och känns undanglidande, även om det kan vara att det bara var dåligt formulerat.

Lenis tror jag inte är ulv iom hennes förstaröst på killaloe. Däremot kan hon vara får, men jag är osäker på var jag har henne, hon kan vara god också egentligen.

Just nu har jag alltså Niyama, Magnum och Hedinn som troligt goda, cirkus som trolig ulv och antingen Lenis eller möjligen G_O som troligt får.

Jag skulle behöva kolla upp mer och fundera kring fåret känner jag dock.
Baserat på ovanstående tror jag att cirkus kan vara sista ulven, samt att jag tror det är bra om goda samlar sina röster

Idahoe röstar på cirkus
 
Alltså, lite nojig måste jag erkänna att jag är. Säg att Lenis är fåret. Fåret har ju en sia, Lenis skulle i så fall kunna ha siat cirkus som god och därför är ärlig med att tro på cirkus som god, för att få ett lite "I told you so"-moment om cirkus röstas ut.

Dessutom blir jag skitnojig när Idahoe kommer och har nästan identiska tankar som jag. :cautious:

Och så vill jag höra något från @cirkus :arghh:
 
Röstlista DL3 KL 21.30

20.12 Hedinn röstar på cirkus
20.44 Magnum röstar på cirkus
20.47 Idahoe röstar på cirkus

cirkus 3
 
Alltså, lite nojig måste jag erkänna att jag är. Säg att Lenis är fåret. Fåret har ju en sia, Lenis skulle i så fall kunna ha siat cirkus som god och därför är ärlig med att tro på cirkus som god, för att få ett lite "I told you so"-moment om cirkus röstas ut.

Dessutom blir jag skitnojig när Idahoe kommer och har nästan identiska tankar som jag. :cautious:

Och så vill jag höra något från @cirkus :arghh:
Men om Lenis är får, så bör inte Ida vara ulv? (Om nu inte Ida när hon röstade dag 1 glömde bort att Lenis är fåret.) Det gör ju att cirkus bör vara ulven om Lenis är fåret. Men apropå ditt inlägg nu, jag nojar också över Gabby och alibiröstande. Det brukar ju alltid alibiröstas mer eller mindre.

Jag har tänkt att jag skulle vilja rösta på Lenis eller Ida, för att det gav mest svar även om vi råkar ta ut en god (vilket vi har råd med nu väl?). Men jag kan rösta på cirkus också.
 
Jag hade tänkt gå tillbaka och läsa mer men min koncentration är tyvärr inte riktigt med mig så jag orkar inte det, hänger med i det som skrivs nu istället.
 
Jag har tänkt att jag skulle vilja rösta på Lenis eller Ida, för att det gav mest svar även om vi råkar ta ut en god (vilket vi har råd med nu väl?). Men jag kan rösta på cirkus också.
Men om cirkus skulle vara sista ulven och vi får ut henne, så slipper vi ju noja över käk i fortsättningen? Även om ängeln lyckades bra i natt.
Men vill ni rösta ut mig för att få mer svar inför resten av leken så går det fint det med.
 
Men om Lenis är får, så bör inte Ida vara ulv? (Om nu inte Ida när hon röstade dag 1 glömde bort att Lenis är fåret.) Det gör ju att cirkus bör vara ulven om Lenis är fåret. Men apropå ditt inlägg nu, jag nojar också över Gabby och alibiröstande. Det brukar ju alltid alibiröstas mer eller mindre.

Jag har tänkt att jag skulle vilja rösta på Lenis eller Ida, för att det gav mest svar även om vi råkar ta ut en god (vilket vi har råd med nu väl?). Men jag kan rösta på cirkus också.
Ja, alltså, jag måste nog gå tillbaka och kolla Gabbys teorier vid Killaloe-lynchen...
 
Men om cirkus skulle vara sista ulven och vi får ut henne, så slipper vi ju noja över käk i fortsättningen? Även om ängeln lyckades bra i natt.
Men vill ni rösta ut mig för att få mer svar inför resten av leken så går det fint det med.
Får vi ut sista ulven är leken över. I vinstvillkoren behöver bara ulvarna dö. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 640
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 565
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 226
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 080
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rumsren - hur gör ni på natten?
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Linjeavel PRE
  • Åkerfräken
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp