Bukefalos 28 år!

Ulvlek -påsk

Tittar in lite snabbt innan jag måste iväg. Som förvarnat måste jag rösta nu. Jag kan eventuellt titta in en snabbis vid DL men törs inte chansa på det.

Så. Det har varit lite diskussioner om fåret, som jag pratat om tidigare. Lite om troligt antal onda/goda, jag tänker att 4 onda nog ändå är mest troligt, plus att det är exakt 1/3 och det här skulle ju vara en "enkel/ vanlig" lek :p
Gällande ledarvargens val så tänker jag att det ändå hjälper onda sidan oavsett om ledaren väljer strategiskt eller slumpartat - just för att vi alla lägger kraft på att fundera på det som nu istället för att gräva kring annat :) och personligen hade jag nog inte helt slängt bort chansen att få välja mitt lag heller, oavsett vad som vore smart att göra.
 
I stort är det, som oftast vid första röstningen, egentligen inget som sticker ut som misstänkt. Men om jag letar halmstrån så är det här uttalandet lite skumt
Ledarulven var ju en sjukt rolig roll, aldrig sett eller spelat med! Det gör plötsligt lyan en dimension intressantare när man ska fundera vilka som kan vara handplockade (jag tänker vara lite förnärmad över att jag inte blev vald iaf, hmpf :(:o:D:D).
Det klassiska försöket att godförklara sig själv? O_o kombinerat med första raden som låter som en som är lycklig över att ha fått en ny rolig roll att spela :cautious:
Baserat på detta:

Idahoe röstar på Lenis
 
Har inget nytt att reflektera över mer än @Lenis godförklarande av sig själv. Uppmärksammade det dock först genom @qitis långa inlägg :o.
Vill ju dock inte rösta där just nu i och med att första rösten i dl hamnade där.
Tur dagen är ung :p
 
hur menar du @Niyama med det du skrev här? (Se citat nedan) får ingen riktig rätsida på hur du tänker så hjälp mig.:)
Jag tolkar det du skrev som att den goda sidan sitter på relativt starka goda roller? jag tycker å andra sidan att de onda har försprång mer än normalt(dvs onda har mer starka roller än goda totalt) iom att de vet om fåret som dessutom har extra skills som de kan fånga upp och dra nytta av?

Leken är inte så stor, och givmild siare har ju ibland visat sig bli starkare än en vanlig siare (beroende på om den hittar folk den litar på att skicka sior till, men gör den det så blir ju informationen mer spridd). Spökväckaren ser jag som väldigt stark eftersom det blir en extra röst varje dag på goda sidan (om inte spökväckaren lynchas direkt då, men det får den väl se till att låta bli).

Jag ser väl "grunden" som en tredjedel onda, och två goda specialroller (siare och ängel).
 
Leken är inte så stor, och givmild siare har ju ibland visat sig bli starkare än en vanlig siare (beroende på om den hittar folk den litar på att skicka sior till, men gör den det så blir ju informationen mer spridd). Spökväckaren ser jag som väldigt stark eftersom det blir en extra röst varje dag på goda sidan (om inte spökväckaren lynchas direkt då, men det får den väl se till att låta bli).

Jag ser väl "grunden" som en tredjedel onda, och två goda specialroller (siare och ängel).
OK du har förklarat hur du ser på de goda rollerna och hur de påverkar leken :up:
Men jag vill mer kanske veta hur du ser på den onda sidans fördelar ( för jag tycker de har det denna gången) vill se en balanserad analys av dig :)
 
OK du har förklarat hur du ser på de goda rollerna och hur de påverkar leken :up:
Men jag vill mer kanske veta hur du ser på den onda sidans fördelar ( för jag tycker de har det denna gången) vill se en balanserad analys av dig :)
Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får. Hur starkt fåret blir beror väldigt mycket på vem som har rollen, det finns ju en spelare med som är klockren för uppdraget men frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför (och hon själv inte är ledarvargen, såklart). Förresten, har det framgått om ledarvargen får välja vem som blir får, eller bara vilka onda och sen lottar LL vem av dessa som blir fåret?
 
Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får. Hur starkt fåret blir beror väldigt mycket på vem som har rollen, det finns ju en spelare med som är klockren för uppdraget men frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför (och hon själv inte är ledarvargen, såklart). Förresten, har det framgått om ledarvargen får välja vem som blir får, eller bara vilka onda och sen lottar LL vem av dessa som blir fåret?
Ledarvarg har valt får. Här lottas det inte i onödan :rofl:
 
Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får. Hur starkt fåret blir beror väldigt mycket på vem som har rollen, det finns ju en spelare med som är klockren för uppdraget men frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför (och hon själv inte är ledarvargen, såklart). Förresten, har det framgått om ledarvargen får välja vem som blir får, eller bara vilka onda och sen lottar LL vem av dessa som blir fåret?
Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret? :idea:

Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...:idea:
Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv

Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) fångade upp det enda jag noterade idag (om @Lenis) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
 
Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret? :idea:
Ja? Visst, det gör att de inte råkar käka fåret (antagligen...) men det gör ju också att fåret kan råka rösta på ulvar (förutom i avgörande lynch då, då bör det bli uppenbart hur den ska rösta). Sian, tja fåret kan lika gärna råka sia en ulv som en god och om den får veta nåt av värde för ulvarna så gäller det ju att den lyckas förmedla det också.

Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...:idea:
Ja, varför skulle de se till att lyncha fåret idag?

Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv
Misstankar? Nä, jag misstänker ingen/alla. Jag kommenterade att jag inte vet om en ledarvarg skulle våga välja den som den helst vill. Och sen tror jag inte alla skulle resonera precis som jag gör.

Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
Va? Vad har det med ovanstående att göra?
 
ja exactemente min poäng :up: lätt att haka i för onda över vad andra funderar över ?
Äsch nu låter du överdrivet paranoid :p. Det är dag 1, alla försöker hitta nånting och det du nu råkade vara först med är ju en typisk sån grej som blir misstänkt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 686
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 392
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 500
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 175
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp