Bukefalos 28 år!

Ulvlek -påsk

ska gå ut och se till djur så försvinner lite från buke - återkommer om några timmar (iaf i god tid innan DL :))
 
Fast det är ju lika lätt för goda, just dag 1 uppskattar väl alla enkla saker.
Är det? :idea:Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?
Gärna att de onda inte röstar där dock utan mer eldar på ditåt(därav min tanke att hemlig var mer skum än Idahoe förut i mitt inlägg om det- vem som röstat och vem som inte gjort det)
men Ok absolut att det är mer vanligt att goda lynchar goda i DLl1 det köper jag
 
Gällande siaren: Är det nånsin lätt att ge bort sior?

Om en god är siad så är det väl hyffsat enkelt - såvida den inte bli käkad för då vet siaren ingen god. Nu förtydligade LL att siaren inte fick ge sian till samma annars hade den haft ett säkert kort som jag ser det.

Jag hade sett fyra ulvar som starkare än tre ulvar och ett tvärtom-får.

Jag tycker att fåret i den här skepnaden är en väldigt stark roll, förutom att den inte kan käka om den blir ensam kvar - just för att den inte lär bli käk, plus att den har sina hyss och att ulvarna antagligen kommer hitta vem fåret siat och ev spionrad som kan peka ut ängeln (i värsta fall) eller vem som är siad av siaren. Jämfört med vanligt får är den betydligt starkare i allafall.
 
Är det? :idea:Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?
Gärna att de onda inte röstar där dock utan mer eldar på ditåt(därav min tanke att hemlig var mer skum än Idahoe förut i mitt inlägg om det- vem som röstat och vem som inte gjort det)
men Ok absolut att det är mer vanligt att goda lynchar goda i DLl1 det köper jag
Ja och måste man rösta tidigt så handlar det ju ofta om att rösta baserat på något som "finns" eller att rösta på något som "inte finns", i princip. Sen är det väl rätt standard att folk reagerar på den typen av godförklaringar, speciellt dag 1. Såklart det är lätt för ulvar att haka på, eller så dit misstankar, men i det här fallet tror jag det är precis lika enkelt för goda att göra samma sak eftersom det är ett "standardulvigt" uttalande.
 
Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret? :idea:

Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...:idea:
Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv

Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) fångade upp det enda jag noterade idag (om @Lenis) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
Från mitt håll var det bara ett konstaterande att du var först, inget annat. Ser inte dig som ond (än? :p ) för det.
 
Är det? :idea:Tror mer på att det är lätt för onda att haka i tankar som går mot goda i Dl1 än för goda att bara haka i en tanke som de inte vet vem det går emot?
Gärna att de onda inte röstar där dock utan mer eldar på ditåt(därav min tanke att hemlig var mer skum än Idahoe förut i mitt inlägg om det- vem som röstat och vem som inte gjort det)
men Ok absolut att det är mer vanligt att goda lynchar goda i DLl1 det köper jag
utvecklar innan jag på riktigt går ut till djuren nu

goda tar ofta ett "safe card" dvs nonsens röst när de röstar först eller senare - onda spär gärna på en första röst som hamnar på en god (vill undvika en andra röst på en god)
så jag köper att hemlig inte vill lägga en andra röst på Lenis också
Å ena sidan .... å andra sidan...
 
goda tar ofta ett "safe card" dvs nonsens röst när de röstar först eller senare - onda spär gärna på en första röst som hamnar på en god (vill undvika en andra röst på en god)
så jag köper att hemlig inte vill lägga en andra röst på Lenis också

Jag fattar inte riktigt. O_o

Vem vill undvika en andraröst? Vem vill spä på? Det ser ut som att du tänker att onda både vill spä på och undvika. :confused:
 
Jag fattar inte riktigt. O_o

Vem vill undvika en andraröst? Vem vill spä på? Det ser ut som att du tänker att onda både vill spä på och undvika. :confused:
ja?
det vill de väl iaf så som jag alltid uppfattat lekarna? :)
edit/ tillägg: jag menar att onda vill både spä på och undvika
regel 1A som ond ( IMO )
 
Vill bara meddela att jag har strömavbrott och hann ta slut på mobilens batteri precis innan... :cautious: Det ska förhoppningsvis bli fixat till ikväll men om det inte blir det försöker jag spara på det jag lyckats ladda upp från powerbanken så kommer kanske inte kunna läsa allt innan jag röstar...
 
ja?
det vill de väl iaf så som jag alltid uppfattat lekarna? :)
edit/ tillägg: jag menar att onda vill både spä på och undvika
regel 1A som ond ( IMO )

Då undrar jag vad du tror om hemlig egentligen? Som undvek att lägga en andraröst och noterade tanken om Lenis som du lanserade och där Ida la sin röst. Samtidigt som du säger att du köper att hon inte vill lägga en andraröst. Typ motsägelser all the way - en som uttalat att den inte vill lägga en andraröst och hakat i teorin om Lenis - alltså kryss i två rutor enligt regel 1A (om nu Lenis är god) - och ändå köper du att hon inte vill lägga en andraröst.
 
Då undrar jag vad du tror om hemlig egentligen? Som undvek att lägga en andraröst och noterade tanken om Lenis som du lanserade och där Ida la sin röst. Samtidigt som du säger att du köper att hon inte vill lägga en andraröst. Typ motsägelser all the way - en som uttalat att den inte vill lägga en andraröst och hakat i teorin om Lenis - alltså kryss i två rutor enligt regel 1A (om nu Lenis är god) - och ändå köper du att hon inte vill lägga en andraröst.
Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den :(.
 
Då undrar jag vad du tror om hemlig egentligen? Som undvek att lägga en andraröst och noterade tanken om Lenis som du lanserade och där Ida la sin röst. Samtidigt som du säger att du köper att hon inte vill lägga en andraröst. Typ motsägelser all the way - en som uttalat att den inte vill lägga en andraröst och hakat i teorin om Lenis - alltså kryss i två rutor enligt regel 1A (om nu Lenis är god) - och ändå köper du att hon inte vill lägga en andraröst.
Ja. Precis
Å ena sidan eller å andra sidan
 
Skulle aldrig skrivit ner min tanke om jag blir misstänkt pga den :(.
Äh så ska du ju inte tänka? Det är väl jättemycket roligare att folk delar med sig av sina tankar även om det innebär att alla andra analyserar det och misstänker en för det? Det är väl lite det hela leken går ut på på något sätt? :)
 
Äh så ska du ju inte tänka? Det är väl jättemycket roligare att folk delar med sig av sina tankar även om det innebär att alla andra analyserar det och misstänker en för det? Det är väl lite det hela leken går ut på på något sätt? :)
Jo, absolut. Vet dock att jag var med till slutet i förra leken och vill verkligen inte få nån lynchmobb på mig redan i dl1 nu.
 
Nu vet jag att det är dag 1 och det är svårt, men jag funderar lite på teorierna/diskussionen kring @Lenis
Jag menar, hon har varit med så himla länge att en godförklaring av sig själv och hint om en ev roll känns lite väl enkelt. I min bok är Lenis långt slugare än så, att jag mer tror på att onda försöker hitta något väldigt enkelt och sen dra lite större växlar på det för att det är lättare att så sådana tvivel än på många andra sätt.
 
Jo, absolut. Vet dock att jag var med till slutet i förra leken och vill verkligen inte få nån lynchmobb på mig redan i dl1 nu.
Nä lynchmobbar är såklart aldrig roliga att råka ut för redan DL 1, men ja, det blir ju väldigt synd om den risken hindrar en från att tänka och tycka saker öppet :)
 
Jag tycker ingen är skum. :D

Jag ser i regel inte det skumma i att godförklara sig själv, det gör ju alla, bara mer eller mindre uppenbart. Tycker det säger absolut nada om ens roll. Jag är egentligen mer fascinerad över att det fortfarande ses som skumt, eftersom det nästan alltid är någon som gör nåt liknande i början av en lek och blir misstänkt för det, jag vet inte om jag någon gång varit med om att det varit en ond. Jag har helt enkelt svårt att se det ulviga i det, när det är något alla gör.

Qitis reagerar i regel alltid på såna saker, och brukar väl även reagera och mer eller mindre misstänka folk som "hakar på" eller håller med henne i tankarna. Så jag vet inte om det säger nåt alls om hennes roll. Tycker det är så hon brukar spela, oavsett roll.

Idahoes röst har jag väl redan klargjort för vad jag tycker. Typisk tidig förstadagsröst, säger inget alls. Det fanns väl i princip en sak att anmärka på i det läget.

hemlig hamnar i samma läge. Jag ser inget konstigt med reaktionen eftersom det ses som "ulvigt" att godförklara sig själv. Sen tycker jag väl bara att det är positivt att man skriver det man reagerar på, oavsett om man senare röstar baserat på det eller släpper det, utan sånt kommer ju inte leken framåt. Att man reagerar på något gör ju inte automatiskt att man misstänker personen, tänker jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 717
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp