Bukefalos 28 år!

Ulvlek -påsk

Det fetade i citatet, varför skulle lyan vilja lyncha fåret alls?
Eller missuppfattade jag detta?

Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret? :idea:

Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...:idea:
Jag funderar över om du försöker sprida misstankar på någon som är ack så bra på att vara ond- men också så bra på att vara god att onda försöker få ur den direkt? För jag greppar vem du far efter med "klockren" i din kommentar ovan .....
obs - nej - pratar INTE om mig själv

Jag noterar dessutom att inte mindre än 2(!) fångade upp det enda jag noterade idag (om @Lenis) @Idahoe som också röstade där samt @hemlig som fångade upp min kommentar om Lenis i mitt ...."långa" inlägg förut idag... får mig att grubbla över varför?? För att jag ska ses som den som kom med det "först"? kanske känns hemlig lite mer skum (för mig) i det hela?
Noterar....
 
Jag tänkte jag skulle lägga en röst snart för säkerhets skull då jag ska baka en kaka och fixa med tvätten, innan det är dags att fixa middagen.
Måste bara klura lite mer först var den ska hamna. Avskyr första DL :p.
 
Det fetade i citatet, varför skulle lyan vilja lyncha fåret alls?
Eller missuppfattade jag detta?

För att få alibi, gissar jag.

Jag tycker det skulle vara en jättemärklig sak att göra som lya - att medvetet lyncha ett får som har förmågor. Så jag ser inte heller hur det skulle kunna ge en alibiröst såhär i första DL. Kanske i senare DL då om en vill få det till att en vet vem som är fåret genom sia eller ren smarthet (det inlägget kommer inte vara skrivet av mig :angel: :D) men att rösta på fåret i första DL? Det verkar antingen på gränsen till dumdristigt och alternativt som ett rätt genomskinligt försök till alibi. Då känns det väl rimligare att rösta på en annan i lyan om en nu vill ha alibi?

Eller ja, det blir lite rörigt nu känner jag men som sagt - jag tror ju inte att en lya som vet om ett får med specialegenskaper skulle offra det redan i DL1.
 
Noterar i vinstvillkoren att den onda utanför lyan inte räknas som ulv, så det räcker att få ut ulvarna för att goda ska vinna.
Bara som en notis.

Qitis velar över mig, för att jag genom henne hittade vad Lenis skrivit. Vet ju inte var jag har nån annan än mig själv just nu men lägger det på min notis-lista.

Lenis godförklarar som sagt sig själv. Har för mig Lenis varit med och lekt innan jag började, så känns inte som det skulle vara ett misstag. Var det ställer Lenis vet jag dock inte i nuläget.

Cirkus reagerar på qitis pga hennes reaktion mot mig. Gör ju att jag vill hålla cirkus åt det goda hållet, men har som sagt ingen aning i nuläget.

Hedinn försvarar qitis lite grann i mina ögon, genom att säga att det är så q spelar. Vet inte heller om det betyder så mycket i nuläget.

Niyama funderar lite över fördelningen goda/onda. Vet inte om det säger så mycket egentligen.

LenaH funderar på om ledarulven valt ut fåret på nåt annat sätt än slumpmässigt.

Magnum funderar lite över rollerna hos de onda och lyan. Har för mig Magnum är rätt ny i lekandet (mitt minne är inte bra, bara kort :o) så det gör att jag vill tro att Magnum är åt det godare hållet.

Gabby_ossi har varnat för dålig aktivitet kvällstid så där finns inte mycket att gå på.

Idahoe behövde som sagts rösta tidigt och valde visserligen en lätt röst, men brukar ju oftast bli så i dl1.

Killaloe tror inte lyan skulle välja att lyncha fåret så tidigt i leken som första dl. Kan ha en poäng, eller så är hon fåret som vill vara kvar ett tag till.
 
Om jag missat nån i ovanstående inlägg så är det omedvetet, har mobilen och har skrivit ner det jag fastnat för, eller de jag tänkt på.
 
Med tanke på att jag måste lägga min röst nu, för säkerhets skull, så blir det såhär:
hemlig röstar på killaloe då jag nu fått för mig hon är fåret som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad redan.
 
Tillägg till min röst: hellre fåret än en god i dl, tänker jag. Även om det inte har betydelse för vinsten då goda vinner när alla ulvar är döda - och dit räknas väl inte fåret?
 
urk, spenderat 6 timmar under nålen idag. Känner mig helt slut nu. Ska se om jag kan åstadkomma något vettigt.
Kommer med största sannolikhet rösta tidigt jag med, finns viss risk att jag somnar här på tåget känner jag. :p
 
Med tanke på att jag måste lägga min röst nu, för säkerhets skull, så blir det såhär:
hemlig röstar på killaloe då jag nu fått för mig hon är fåret som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad redan.
Du tror att det är troligt att fåret riskerar att visa sig, när lyan känner till det?
 
Med tanke på att jag måste lägga min röst nu, för säkerhets skull, så blir det såhär:
hemlig röstar på killaloe då jag nu fått för mig hon är fåret som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad redan.
Alltså - ditt resonemang hade varit vettigt om inte lyan känt till fåret men varför varför varför skulle lyan få för sig att lyncha fåret?!?
Jag skyller visserligen @qitis för att ens ha tagit upp möjligheten men hallå?!

:arghh:
 
Sen, om fåret blir lynchat idag, kommer ju rösterna på fåret granskas rejält. Så jag köper inte att det vore särskilt smart för alibi.
 
Det var visst hemlig som skrev det, sorry. :D
ähum jag skev det också mycket tidigare - fast lite luddigare ;) se det fetade :)
Men i detta fallet vet ju lyan vem som är får? och att det är fåret som kan få sia och /eller få spionrad beroende på hur länge den lever? så de kan läsa vad den skriver? iom att de har vetskap om fåret? :idea:

Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - men iofs så kan de väl göra det bara för att.. sas...:idea:
 
ähum jag skev det också mycket tidigare - fast lite luddigare ;) se det fetade :)
Ja men det var ju detta:
"Jag tycker att det vore konstigt om lyan ser till att lyncha fåret idag - "
liksom ja, det vore konstigt? Vem har påstått nåt annat? (Alltså, om fåret får röster tror jag absolut en ulv kan rösta där, eller att en ulv kan lägga en udda röst där, men knappast "se till att lyncha".)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 726
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 622
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
3 278
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 343
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp