Bukefalos 28 år!

Alltså, nog för att det kan vara skönt med en lite lugnare lek ibland, men hur ska man kunna rösta när det inte finns nåt att gå på trekvart innan DL? :crazy:

Varför har du försökt att hålla dig ifrån att skriva? Att inte skriva hittar man ju inga onda på direkt O_o

Jag finner @Idahoe lite skum som först tycker det är skönt att leken är lugn och sedan tycker det är konstigt att @Niyama håller sig för att skriva. För det första, en lugn lek = få inlägg = inte så mycket teoriande om onda ulvar och om man är god vill man ju hitta dem, så det känns lite motsägelsefullt?

Av denna anledning: Emtherlia röstar på Idahoe
 
Det här är lite knepigt, jag är inte den som direkt blir misstänksam när jag får en röst men @Idahoes andraröst på mig skaver faktiskt lite.
Hemligs röst säger jag inget om (eller det har jag ju gjort men jag misstänker henne inte för den) men att välja att lägga en andraröst när det mesta hittills är ganska Ot känns väldigt svagt?
 
Jag finner @Idahoe lite skum som först tycker det är skönt att leken är lugn och sedan tycker det är konstigt att @Niyama håller sig för att skriva. För det första, en lugn lek = få inlägg = inte så mycket teoriande om onda ulvar och om man är god vill man ju hitta dem, så det känns lite motsägelsefullt?

Av denna anledning: Emtherlia röstar på Idahoe
Skönt med lugn lek = man behöver inte lägga så mycket tid på att försöka hinna ikapp med leken hela tiden. Sen hittar man ju färre ulvar om inget skrivs, det har du helt rätt i :)
 
Även Hedinn har lagt en röst - på bumpo
Kort och koncist. Håller korten nära bröstet - vill hon inte märkas genom att fundera på andra?
 
Det här är lite knepigt, jag är inte den som direkt blir misstänksam när jag får en röst men @Idahoes andraröst på mig skaver faktiskt lite.
Hemligs röst säger jag inget om (eller det har jag ju gjort men jag misstänker henne inte för den) men att välja att lägga en andraröst när det mesta hittills är ganska Ot känns väldigt svagt?
Alltså jag tänkte helt klart på annat... :o
Jag öringen alls säker på dig som ond så är helt beredd att ändra. Å andra sidan skulle väl det ses som ännu mer skumt :( Jag kan bara säga att det är fel att rösta på mi g på grund av den missen.
 
Det kan vara väldigt möjligt att både en ond och en god @LenaH skulle försöka kicka igång leken så det känns rätt vanskligt att gå på, dessutom har hon inte röstat på mig, vilket hon brukar :p göra när hon är ond, så det talar mer för att hon är god för stunden.
@hemlig känns som ett lätt offer också vilket gör att jag inte vill lägga min röst där även om det är märkligt att tro att hälften skulle vara onda.
@cirkus klagar på att det är ont om inlägg men har själv presterat två, så hon kastar minst lika mycket sten i glashus som jag själv om inte mer. Jag försökte hitta något mer att skriva om på tåget, men eftersom det bara var diskussioner huruvida många ulvar det kunde tänkas vara så kändes det som om jag skulle gå på tomgång att skriva om det.
@Idahoe andra röst på LenaH känns en aning knepig, glömmer man bort att andra ha röstat?
@Hedinn har inte kommit med så mycket och väljer att rösta på Bumpo som inte heller har kommit så mycket. Men jag kan hålla med om att det känns knepigt att vara rädd för att outa sin roll? O_o Som någon annan skrev så känns det mest som en ulv som är rädd att avslöja sig, så Snurrfian röstar på Bumpo.
 
Nix jag har inte glömt leken. Jag har stångats med halva västkusten på Ikea och sen bråkat med möbler därifrån.

--------

@Hedinn är väl inte bra om jag skriver vad jag har för roll om jag har en god specialroll heller?
 
I övrigt är det en väldigt blek lek so far. Jag vet att jag inte bidragit överdrivet mycket jag heller och de allra allra flesta har bara 'flutit med'.
 
@Hedinn har inte kommit med så mycket och väljer att rösta på Bumpo som inte heller har kommit så mycket. Men jag kan hålla med om att det känns knepigt att vara rädd för att outa sin roll? O_o Som någon annan skrev så känns det mest som en ulv som är rädd att avslöja sig, så Snurrfian röstar på Bumpo.
men är det nån annan än hedinn som skrivit det? att det är värre för en ond att vilja outa sig?
 
Röstlista DL 1 kl 21

12.13 hemlig röstar på LenaH
20.18 LenaH röstar på quarter4ever
20.27 Hedinn röstar på bumpo
20.32 Idahoe röstar på LenaH
20.38 Emtherlia röstar på Idahoe
20.44 Snurrfian röstar på Bumpo


LenaH 2
quarter4ever 1
bumpo 2
Idahoe 1
 
Tjaa, jag kan ju lika gärna bli ännu mer misstänkt då. Jag vill inte lägga en andraröst dag 1 på en jag egentligen inte misstänker (det var ju helt klart en ot röst eftersom det inte finns mycket att gå på, och jag glömde alldeles bort att hon redan fått en röst på sig :o ) Blir jag (ännu) mer misstänkt pga det här så får det vara så, men jag kan bara säga att min tankspriddhet idag inte har att göra med min roll i leken.

Idahoe ändrar röst till Q

Då hon verkar klara sig på alldeles för lite sömn, hon måste vara en ulv som klarar att vara uppe hela natten, käk på natten kanske ger mer energi?
 
Tjaa, jag kan ju lika gärna bli ännu mer misstänkt då. Jag vill inte lägga en andraröst dag 1 på en jag egentligen inte misstänker (det var ju helt klart en ot röst eftersom det inte finns mycket att gå på, och jag glömde alldeles bort att hon redan fått en röst på sig :o ) Blir jag (ännu) mer misstänkt pga det här så får det vara så, men jag kan bara säga att min tankspriddhet idag inte har att göra med min roll i leken.

Idahoe ändrar röst till Q

Då hon verkar klara sig på alldeles för lite sömn, hon måste vara en ulv som klarar att vara uppe hela natten, käk på natten kanske ger mer energi?
Då lägger du en andraröst till som också grundar sig på OT? :rofl:
 
Alltså, nog för att det kan vara skönt med en lite lugnare lek ibland, men hur ska man kunna rösta när det inte finns nåt att gå på trekvart innan DL? :crazy:

Den här kommentaren tycker jag är knepig, vad har Ida själv gjort för att dra igång leken? Inte särskilt mycket då hon skrev detta. Sen lägger hon en andraröst med som ser ut som en förtäckt bop, visserligen skriver hon sen att hon glömde att LenaH redan hade en röst.
 
Även om jag kan köpa hur @Hedinn tänker i sin röst och hennes teori, hur svag den än må vara, så känns @Snurrfian som en copycat som inte gör många knop för att komma på en egen originell teori utan mer eller mibdre rakt av tar hedinns teori. Därför: bumpo röstar på snurrfian
 
Och då lyckades jag göra samma sak igen, varan då! :banghead::banghead::banghead::cry::cry::cry:

Jag ger upp:arghh: och ber om ursäkt att det här virrandet sabbarochjag lär åka på det. Har ensjukt dålig dag idag kan jag bara säga :(
 
nä tänker inte rösta 10 sek från dl (;))

jag reagerar på snurrfian idag - och lite på idahoe också
Det för att båda missar lite - Snurrfian som tycker att det är fler än Hedinn som ansett att det borde kunna vara en blooper av bumpo som inte vill skriva för att inte outa sin roll samt Idahoe som glömde bort att LenaH redan fått en röst på sig från hemlig,
Båda känns lite väl slarvigt när det ändå varit så pass lugn lekstart
 
Röstlista DL 1 kl 21

12.13 hemlig röstar på LenaH
20.18 LenaH röstar på quarter4ever
20.27 Hedinn röstar på bumpo

20.32 Idahoe röstar på LenaH
20.38 Emtherlia röstar på Idahoe
20.44 Snurrfian röstar på Bumpo
20.49 Idahoe ändrar röst till Q


LenaH 1
quarter4ever 2
bumpo 2
Idahoe 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 221
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 789
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp