bollen__

Trådstartare
Deltagare
1. hemlig
2. Idahoe
3. bumpo
4. Snurrfian
5. quarter4ever
6. cirkus
7. Niyama
8. Hedinn
9. Emtherlia
10. Lena

Roller

Siare - Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia.

Spion - Får varje natt se allas val. T.ex. vem som skyddas, sias etc.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare.

Bybor – övriga deltagare utan speciella förmågor

--

Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! Ingår i lyan.

Ulvar – kan varje natt käka en deltagare. Får prata med varandra.



REGLER
Var snälla mot varandra och mot LL.

LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.

Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna!

Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet!

Röster ska fetstilas och motiveras, exempelvis bollen__ röstar på Paddington för att… Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat.

BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna

Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.

Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori. Man får inte heller antyda sin egen roll. I slutändan är det LLs som avgör vad som är en hint.

Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.

Det är tillåtet att spöka i tråden. Använd gärna OT-färg. Det är dock förbjudet att teoria i tråden när man är död.

Leken är slut när

Ulvarna är fler än de goda, alt. Alla ulvar är döda.
 
Fråga: ingår fårulvens röst i spionens info? Dvs "fårulven röstar på". @bollen__

Försöker mig på att räkna också.
10 deltagare. Siare, spion och ängel, som alla får jobba varje natt. Och bybor.
Sen ulvar, varav en fårulv i lyan.
Ska man våga tro att det är så illa som 5/5? Eller 6/4 (6 goda alltså)?
 
Fråga: ingår fårulvens röst i spionens info? Dvs "fårulven röstar på". @bollen__

Försöker mig på att räkna också.
10 deltagare. Siare, spion och ängel, som alla får jobba varje natt. Och bybor.
Sen ulvar, varav en fårulv i lyan.
Ska man våga tro att det är så illa som 5/5? Eller 6/4 (6 goda alltså)?
Fårulvens röst är med i spioninfon!
 
Fråga: ingår fårulvens röst i spionens info? Dvs "fårulven röstar på". @bollen__

Försöker mig på att räkna också.
10 deltagare. Siare, spion och ängel, som alla får jobba varje natt. Och bybor.
Sen ulvar, varav en fårulv i lyan.
Ska man våga tro att det är så illa som 5/5? Eller 6/4 (6 goda alltså)?
5/5 känns helt uteslutet iaf.
 
Fråga: ingår fårulvens röst i spionens info? Dvs "fårulven röstar på". @bollen__

Försöker mig på att räkna också.
10 deltagare. Siare, spion och ängel, som alla får jobba varje natt. Och bybor.
Sen ulvar, varav en fårulv i lyan.
Ska man våga tro att det är så illa som 5/5? Eller 6/4 (6 goda alltså)?

När det är 10 deltagare brukar det alltid vara tre onda när alla är i lyan och vinstvillkoren är de vanliga. Annars skulle det kunna vara avgörande dl dag 2. Jag tror alltså på tre ulvar. Varför skulle det vara 5/5? Dvs avgörande första dl?
 
När det är 10 deltagare brukar det alltid vara tre onda när alla är i lyan och vinstvillkoren är de vanliga. Annars skulle det kunna vara avgörande dl dag 2. Jag tror alltså på tre ulvar. Varför skulle det vara 5/5? Dvs avgörande första dl?
Vet inte, elak LL?
 
Tja @Habina körde ju en lek med enbart goda :D så man ska aldrig säga aldrig ;)
Edit LL då var ju tom så ond att någon käkades varje natt. Right? @Lenis :cool:
Trots att alla var goda

Fast den hade ett hemligt vinstvillkor eller nåt sånt :p och den fortsatte ett tag. Verkar lite meningslöst att starta en lek som mest troligt tar slut redan vid första dl ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 827
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp