Tack allihopa för en rolig lek även om jag faktiskt tyckte synd om lyan, ni fick inget lätt jobb när jag efter första natten fick veta att ängeln skyddade @Niyama , siaren siade Hedinn och att fårulven inte hade lagt någon röst i dl 1. Alltså var jag tvärsäker på att Hedinn var fårulven annars fanns det inte en chans att Q hade åkt i dl 1. Sen var @Idahoe grym på att sia och jag kunde följa henne direkt! :D

Vi fattade era roller väldigt fort. Typ efter första natten. Dessutom var det ju ingen rocket science när siaren dessutom var rätt tydlig med vem hon var

Vi var mesiga i käkande. Vi hade planerat att käka Ida första natten för hennes virriga stil var tydligt att hon hade en viktigt roll, men tyckte att det kanske var taskigt. Sen tänkte vi käka dig andra natten, men ångrade oss.

SJälv tycker jag det var en trist lek. O_o.

Inte minst kan man konstatera att det funkar inget vidare med en spion som får all info i en så liten lek särskilt inte om lyan inte lyckas få ut en enda specialroll
 
Inte minst kan man konstatera att det funkar inget vidare med en spion som får all info i en så liten lek särskilt inte om lyan inte lyckas få ut en enda specialroll
Jag har varit med om att det funkar, men det hänger ju på att ulvarna får ut en viktig roll tidigt. Precis som att goda ibland kan vara rätt körda om en viktig roll åker tidigt och det finns få specialroller. Därför brukar jag ju föredra lite fler men svagare specialroller, för att det inte ska dra iväg åt något håll så fort.
 
Jag har varit med om att det funkar, men det hänger ju på att ulvarna får ut en viktig roll tidigt. Precis som att goda ibland kan vara rätt körda om en viktig roll åker tidigt och det finns få specialroller. Därför brukar jag ju föredra lite fler men svagare specialroller, för att det inte ska dra iväg åt något håll så fort.

Jag håller med.
Jag tror det är skillnad på liten och större lek.
 
Vi var mesiga i käkande. Vi hade planerat att käka Ida första natten för hennes virriga stil var tydligt att hon hade en viktigt roll, men tyckte att det kanske var taskigt. Sen tänkte vi käka dig andra natten, men ångrade oss.
Jag trodde Ida var bybo första kvällen :o. Haha, jag var väldigt nära att skydda snurr andra natten. Skrev till LL att magkänslan säger Snurris.
 
:rofl: jag var helt säker på att ni hade gett upp och låtit bli att käka, jag brukar vara världens sämsta ängel. Lite trist att det inte blev en natt till, att skydda igår var rätt kul för jag behövde inte känna press utan bara försöka fundera på vem ni skulle ta.

Tycker det är ganska roande att Ida fick överleva som outad och oskyddad siare :laugh:

Men varför la du ingen dold röst dag 1? Jag tyckte också lite synd om er, leken var ju välbalanserad egentligen men med få starka specialroller kan det ju snabbt dra iväg åt nåt håll... Hade ängel och siare dött snabbt hade det istället varit väldigt svårt för goda.

Jag glömde. :o
Jag trodde inte att leken skulle komma igång såpass snabbt, de två första dagarna hade jag i princip ingen tid alls, så rösten i tråden fick jag kasta iväg lite snabbt och sen var planen att skicka den riktiga rösten när jag såg lite mer hur det såg ut, men det missade jag.
 
Jag glömde. :o
Jag trodde inte att leken skulle komma igång såpass snabbt, de två första dagarna hade jag i princip ingen tid alls, så rösten i tråden fick jag kasta iväg lite snabbt och sen var planen att skicka den riktiga rösten när jag såg lite mer hur det såg ut, men det missade jag.
Tur att goda vann, jag försvarade dig ju t.o.m :arghh:
 
Deltagare:
1. Hemlig -bybo
2. Idahoe - siare
3. Bumpo - bybo
4. Snurrfian - spion
5. quarter4ever - bybo
6. Cirkus - ulv
7. Niyama - ängel
8. Hedinn – ulv i fårakläder
9. Emtherlia - ulv
10. Lena – bybo

Dag1
Quarter4ever lynchas (lottning)
Hemlig käkas
Ängeln skyddar Niyama
Siaren siar Hedinn
Fårulven röstar på --

Dag 2
Fårulven röstar på Bumpo
Bumpo lynchas (lottning)
Ängeln skyddar Niyama
Ulvarna käkar Niyama
Siaren siar LenaH

Dag 3
Hedinn lynchas
Ängeln skyddar Snurrfian
Ulvarna käkar Snurrfian
Siaren siar cirkus
Fårulven röstar på --

Tror det var allt!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 834
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp