Bukefalos 28 år!

jag fångar upp detta lite igen för faktiskt tycker jag att det är liiiiite konstigt att det bara var JAG som blev på tal ang detta med förkortningar .
@glömmerallt brukar/ brukade väl de flesta iofs skriva hela namnet på i röstlistorna vad jag kommer ihåg men allmänt har det skrivits GA om henne .
Nu är Glömmerallt äntligen tillbaka i lekarna igen :)så vill inte rösta där enkom av den anledningen

Däremot BSF är ju vedertagen fortkortning för blacksmithfarm som ofta används vid röstningar - minst lika ofta som Q för mig - så det reagerar jag desto mera på faktiskt

Iofs så är det inte BSF själv som får mig att fundera över detta utan främst @Niyama som var den som omedelbums skrev att det borde vara ok att skriva Q när man röstar på mig

Så hittills sticker det ändå ut mest för mig (och med en liten fotnot att GA tyckte att det var mitt namn som var krångligast att skriva :p)
Så tja långsökt värre :idea: men det är DL1 så griper efter de halmstrån jag kan och så jag inte riskerar att missa rösta

quarter4ever röstar på Niyama

för hennes enda fundering angående att man dels måste skriva ut hela sitt eget namn korrekt och i sin fullhet utan förkortningar och även den man röstar på enligt samma regel - ja den enda funderingen den var på mig - så undrar helt enkelt om det kunde vara passande för en ulv att ta upp? Så folk fokuserar på mig direkt?
Men vet att det är lite tunnt resonerat - men så här långt det jag reagerat mest på trots allt
Kan jag delta under kvällen kanske jag ändrar uppfattning . Då fler kommer skriva mer än "hittat hit" etc etc .

Q hängde upp sig på mig för väldigt märkliga saker i förra leken så jag tycker det skaver att hon gör det igen. Det var ju liksom uppenbart att min kommentar var rätt OT och skämtsam. Visserligen är det väl ok med en förtäckt bop relativt tidigt dag 1, men det här känns som en sån märklig överreaktion på min kommentar.
 
Röstlista DL1 21:30

12:51 Idahoe röstar på quarter4ever
17:08 Blacksmithfarm röstar på hemlig
17:28 quarter4ever röstar på Niyama
18:41 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
19:10 Sookie röstar på Idahoe
19:17 cirkus röstar på Sookie
19:54 hemlig röstar på glömmerallt

quarter4ever: 1
hemlig: 1
Niyama: 1
Blacksmithfarm: 1
Idahoe: 1
Sookie: 1

glömmerallt: 1
 
Va? Menar du om det inte blir käk alls den natten?
Varför skulle ulvarna inte käka alls? Visst, om de missar att skicka in men knappast för att luras, hur skulle det funka? Det skulle väl bara funka om ängeln skyddar en ulv, och det kan ju ulvarna omöjligt veta.

Citerar mitt hela svar där jag tycker jag redan rett ut det du undrar över : och har fetat det så det är lätt att hitta:
Ja precis den hittar en annan god roll än sin egna om den tror att nån annan är god och troligt käkval- dvs bybo som är den enda andra goda rollen utöver ängeln i denna leken

Jag tänker att ängeln torde vilja skydda någon som den är säker på är god? och att det kommer att bli svårt för den att hitta en annan god helt enkelt än sig själv
Just för att det enligt rollistan endast finns ulvar och bybor utöver ängeln
Dock så kan ju faktiskt ängeln hitta en annan god OM den skyddar någon annan som inte blir käk
Dvs OM ulvarna inte luras genom att antingen inte käka alls?
Alternativt försöker käka en ulv som de tror att ängeln skyddar?
Men det känns ju otroligt konstigt om det skulle ske - ffa i en lek utan info där det annars med info kan vara det vanligaste att försöka luras på dyliga sätt- och det där med att ulvarna försöker käka en annan ulv brukar ju mest hända när ulvarna fått ett beskydd i ett paket - det vore ju ytterst roligt dock om de käkade en av sina egna för att de tror att ängeln skulle skydda just den :laugh:
Men nej jag tror alltså inte på att något dyligt kommer ske
 
Jag ser eg inte direkt de uppenbara svårigheterna för ängeln - ängeln har ju aldrig någon info ändå utan måste förlita sig på att andra goda specialroller lyckas göra sig kända så däri ser jag ingen skillnad i den här leken gentemot vilken lek som helst?
Sure, om siaren är väldigt uppenbar så är det väl så att ängeln kanske skyddar den men åas är det ju lika uppenbart för ulvarna då och då har de ju huggsexa på de oskyddade istället.
Jag tänker nog att som ängeln har man alltid ändan bak och har ett jäkla nojande genom leken vem man ska skydda så just ängelns roll i den här leken förstår jag inte varför den skulle vara så annorlunda?
 
Ja, jag tycker det har blivit väldigt mycket så senaste åren att det förlitas på infon som finns i leken (från specialroller), och mindre "grävande teoriande" som förr. Jag resonerar också som dig och noterade att nyare spelare resonerar annorlunda.

Ja du räknas ju också till det gamla gänget även om det väl fanns lite mer specialroller när du började(minns inte riktigt när det var runt 09 kanske? ) så har ju mycket ändrats.

Så jag tror åsikterna har mycket mer med lekerfarenheter än roller att göra. Vilket leder till att jag är skeptiskt till de som bygger sina teorier på det (har dock visst överseende med att det inte finns mycket annat att gå på).
 
Ja du räknas ju också till det gamla gänget även om det väl fanns lite mer specialroller när du började(minns inte riktigt när det var runt 09 kanske? ) så har ju mycket ändrats.

Så jag tror åsikterna har mycket mer med lekerfarenheter än roller att göra. Vilket leder till att jag är skeptiskt till de som bygger sina teorier på det (har dock visst överseende med att det inte finns mycket annat att gå på).

Jo, det fanns väldigt många specialroller men varje lek hade inte alltid så många. Det var fortfarande vanligt med typ tre specialroller och resten bybor. Sen var det också mer teoriande och inte bara "hitta siaren, följa siaren" (eller annan med info), vilket jag själv gjort mig skyldig till många gånger nu eftersom lekarna utvecklats åt det hållet.

Ja, håller med om andra stycket.
 
Men jag tycker det nojas lite utan anledning?
Det är ju inte helt ovanligt att ängeln lynchas DL1 och att siaren blir käk?
 
Jag ser eg inte direkt de uppenbara svårigheterna för ängeln - ängeln har ju aldrig någon info ändå utan måste förlita sig på att andra goda specialroller lyckas göra sig kända så däri ser jag ingen skillnad i den här leken gentemot vilken lek som helst?
Sure, om siaren är väldigt uppenbar så är det väl så att ängeln kanske skyddar den men åas är det ju lika uppenbart för ulvarna då och då har de ju huggsexa på de oskyddade istället.
Jag tänker nog att som ängeln har man alltid ändan bak och har ett jäkla nojande genom leken vem man ska skydda så just ängelns roll i den här leken förstår jag inte varför den skulle vara så annorlunda?

Ja alltså det var ju lite såhär jag resonerade från början(när jag liksom startade diskussion genom att ifrågasätta @hemlig s resonemang), jag förstod inte vad som var så speciellt. Sen spårade ju diskussionen vidare och har fått lite väl stora propportioner vilket inte riktigt var min avsikt. (Det är det dock mest mitt fel jag är ju den som pladdrat mest om det:o )
 
Fast så vanligt är det väl inte att det sker både dl1 och första natten?
Nja, att siaren och/eller ängeln ryker tidigt händer ju titt som tätt och då har spionen inte heller så mycket att gå på.

Ängeln är ju ofta rätt ovetande ändå första nätterna.
 
Nja, att siaren och/eller ängeln ryker tidigt händer ju titt som tätt och då har spionen inte heller så mycket att gå på.

Ängeln är ju ofta rätt ovetande ändå första nätterna.
Fast många lekar senaste åren har ju fler specialroller (dock istället lite försvagade). Så även om ett par viktiga roller åker tidigt finns något kvar liksom. Men det har ju varit lekar även på senare tid där i alla fall väldigt lite info hunnit ut och goda ändå kunnat vinna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 507
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 323
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 060
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 847
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp