Bukefalos 28 år!

Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+6 och mulet
Ute
Samma täcke som igår, fleecefodrat regntäcke
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

plusgrader, fläktar lite, solen kikar fram ibland och alla tre hästarna är nakna.

Vår! :love:
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

KL

Här är det 8+ svag vind, fuktigt och molnigt.

Båda är ute, den ena med Amigo Medium 200g och den andra med ett Charlies 200g utetäcke.

Precis samma väder hos oss igår. Hästarna nakna. Äldre fullblodspälsat sto och liten precis nyklippt (3/4) helklippt connemarakaminhäst.

Samma kaminhäst var på lördagen typ överhettad av att gå naken ute med en pälslapp äver rumpan. Det är inte lätt att vara varmblodig, eh, eller räknas ponnyraser som kallblodiga? Juste... ;)
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

*kl*

Det var 7 grader ikväll när jag åkte från stallet, så ikväll fick hon bara ett ofodrat regntäcke på sig.
Hon helrakades i december så det har växt ut nu...
Nu hoppas jag att det blir så varmt de kommande dagarna som de har sagt.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+6, mulet, blir nog regn snart
Ute
Fleecefodrat regntäcke
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+10 och blåst
Ute
Ofodrat regntäcke (hoppas det iaf, man vet aldrig...) ute. Naken inne
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+5 och sol
Samma täcke som igår, fleecefodrat regntäcke (hoppas på det iaf).
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+9, sol och blåst
Samma täcke som igår, ofodrat regntäcke ute. Naken inne
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

KL

Här är det 7+ väldigt blåsigt och sol.

Båda ute med varsitt Amigo Insulator Heavy med Rambo Supreme regntäcke över.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

*kl*

+10, väldigt blåsigt

Häst 1: 24årig arab, helklippt: fleecefodrat regntäcke, samma inne om inte jag har utsläppet då har han bara ett fleece
Häst 2: 11årigt varmblod, går på lösdrift: naken
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

Ca 5-13 grader dagtid, något kallare nattetid. Ponny som är oklippt men varit täckad hela vintern har ett ofodrat Amigo regntäcke både ute och inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

+12 och mulet
Ofodrat regntäcke
Helklippt gamling, med halvt utväxt päls, frusen och svårfödd
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

Mitt helklippta monster höll på att dö av värmeslag i helgen. Han går lätt ute utan täcke neråt 0 grader, det blir ju varmt i solen. I går uppåt 17-18 och svetten bara rann om honom efter vår jogging tur, min t-shirt var oxå på tok för varm :D

Täcke kan man ju fetglömma även om det blåser till och från.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

Kl
Min har ett hundra g mark Todd ute o inne.
Sjukt svårt att täcka nu, har ingen känsla för om det är för varmt eller okej faktiskt.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

min har fällt all päls nu typ och har så kort sommarpäls att det knappt gå att ta mellan fingrarna.

hon går ute med ofodrat regntäcke om nätterna och naken dagtid. Igår hade hon på sig det till 11 och var svettig under, ändå andas det bra ...
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

*kl*

Idag är det VÅR :bump: 17 grader o växlande molnighet.
Båda hästarna är såklart utan täcke. :love:

Den ena helklippt med sommarpälsen nästan utväxt o den andra är fortfarande hårig.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

KL

Idag åkte täcket (ofodrat Amigo) av min helklippta kallblodstravare! Det var +18:love: och sol/lite molnigt när jag åkte därifrån vid 15-tiden.

Funderar dock på hur jag ska göra till natten, det ska bli runt +4 grader inatt, och stallet är öppet så det är lika kallt ute som inne. Ska nog be någon slänga på honom täcket igen så kan jag åka dit tidigt imorrn om det blir varmt imorgon igen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke nu? Säsongen 10/11

*kl*

Alltså detta är en så himla svår tid att täcka! Vädret varierar och växlar så j-la fort...

Min står iaf med ett Jerseycooler om nätterna inne, men har varit vaken nån natt när det varir rätt varmt (har varit näter med +8!, och då blir det varmt i stallet förstås). Ute har hon innetäcket plus ett fleecefodrat regntäcke. Oftast åker jag till stallet på förmiddagen och tar av innetäcket, det ingår tyvärr inte i servicen (och går inte att betala för heller...).

Hästen är ett halvklippt SWB sto som jobbas på lite halvfart:).
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 501
Hästhantering Idag hade jag "jouren" och blev ombedd att lägga på regntäcke på en häst. Det har regnat ihållande. Jag går ut i hagen och hämtar in...
Svar
19
· Visningar
8 488
Senast: elsan
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 170
Hästvård Idag är det en regnig dag, ja, hör på maken, det regnar ute. Kan man ju tycka inte är något konstigt, det är ju hösten, de brukar regna...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 950
Senast: mammaLiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp