Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.

MM

Trådstartare
Välkomna in i spelet!



Deltagare:
1. Jeffery
2. Habina
3. Niyama
4. Bumpo
5. Cirkus
6. Sasse
7. CaisaLundblad
8. _CorpseBride_
9. Koppen
10. Mammas
11. Glömmerallt
12. Outofservice


Roller:

Siare
Får varje natt veta en deltagares roll , siaren väljer vilken deltagares roll hen vill veta.

Siarlärling
Övertar siarens förmåga om Siaren dör. Vet om sin roll men inte vem siaren är.

Spion
Får varje natt se allas val.

Ängel
Skyddar varje natt en deltagare.

Tvillingar
Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Röstfifflare
Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL innan dag-DL ( behöver inte vara samma som i tråden)

Övriga
Bybo/r

Onda
Ulvar

-Får en lottad spionrad varje natt.


Regler:

*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Myrten röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Ha skoj!


Dag-DL imorgon fredag 20.00
Natt-DL imorgon fredag 22.00
 
Har också hittat hit! Förvarnar om att min aktivitet kommer vara väldigt varierande, vissa dagar är jag helt fri och vissa har jag ganska mycket. Imorgon har jag ont om tid fram till kvällen, och då kommer jag vara trött.
 
Har också hittat hit. Kul med lek igen. Kan förvarna om att jag på söndag gör delad tur...
 
Jag ligger ett dygn före alla här va :p

DL-tiderna gäller givetvis imorgon torsdag, och inte fredag som jag skrev i TS.

Jag var just påväg att påpeka det orimliga att det skulle vara fredag redan imorgon :p

Förövrigt varnar jag om låg aktivitet på just fredag. Ska hänga på Ullared :p
 
Jag varnar om låg aktivitet imorgon, kusinen vars soffa jag sover på ska ha fest. Hon tyckte jag skulle komma. :D (Snällt, så jag slipper sitta i ett mörkt rum och låtsas att jag inte är där. ;) )
 
Är det givet att Röstfifflare och Spion är Goda, eller kan de vara vilket som?
(Tar för givet att övriga specialroller är Goda.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 131
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 859
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 770
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 567
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp