Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mammas Att utgå från att alla är neutrala alternativt onda tills motsatsen är bevisad.

Men ja, du tänker alltså att han hade det som seriös teori? Eller vad i hans uttalande gör att du tänker att han sitter med facit? Jag hänger inte med i ditt resonemang, så utveckla gärna!
 
Jaha jag måste lägga in röst nu. Och det har ju inte hänt så särskilt mycket.
Det jag reagerar lite på är två saker: det ena är Jefferys - vad jag tror är ett skämt, men min reaktion är inte mer än ett litet OBS och not i kanten(hade det däremot funnits ett svart får hade det varit skummmare). Det andra är Habinas kommentar om tankarna runt Jefferys eventuella taktikande. Det finns en illa dold ondförklaring och det gör mig liiite, lite misstänksam dessutom så undrar jag lite som Mammas - vad är ett normalt taktikande så här allra första dagen?. Visserligen avrundas allt med en brasklapp. Ingen stark teori nånstans, men det är mina tankar hittills.

cirkus röstar på Habina

Det här är lite märkligt tycker jag. Eller ja, det skaver lite för att det känns som en väl lätt röst kanske? Habinas uttalande är skumt, men det brukar Habinas vara (sorry @Habina ! ;)), och det reflekterar @cirkus inte över alls?
 
Har några teorier faktiskt men ska "vila på hanen" lite till ;)

Det här tycker jag är en väldigt knepig kommentar som får min ulvradar att reagera. Varför inte dela med sig av tankar och teorier nu, så vi andra kan få hjälp? Är man god är väl målet att få ut onda och då måste alla goda hjälpas åt med tankar och idéer.

Det där beteendet gör mig misstänksam och därför

Habina röstar på Koppen
 
Det här är lite märkligt tycker jag. Eller ja, det skaver lite för att det känns som en väl lätt röst kanske? Habinas uttalande är skumt, men det brukar Habinas vara (sorry @Habina ! ;)), och det reflekterar @cirkus inte över alls?

Men Cirkus behövde ju rösta, och det har inte hänt så mycket än? Jag hade nog också röstat på Habina om jag varit tvungen att rösta i det läget. Känns ju lite konstigt att typ "Jag röstar på Niyama för hon han inte gjort nåt skum".
 
Men ja, du tänker alltså att han hade det som seriös teori? Eller vad i hans uttalande gör att du tänker att han sitter med facit? Jag hänger inte med i ditt resonemang, så utveckla gärna!

Jag är som jag nämnt rätt övertygad om att han bara skämtar, därmed inte sagt att han är god för det.

Men just den där lättsamma tonen i att först ha en "teori" om att frånvarande är onda och sedan att det beror på hur man använder versaler, gör att jag får känslan att han rycker på axlarna åt hela leken. Eftersom han har facit och vet vilka som är goda och onda. Men som sagt, det är bara en känsla.

Klarare?
 
Jag är som jag nämnt rätt övertygad om att han bara skämtar, därmed inte sagt att han är god för det.

Men just den där lättsamma tonen i att först ha en "teori" om att frånvarande är onda och sedan att det beror på hur man använder versaler, gör att jag får känslan att han rycker på axlarna åt hela leken. Eftersom han har facit och vet vilka som är goda och onda. Men som sagt, det är bara en känsla.

Klarare?

Det brukar ju skämtas en del i början på lekarna, så jag tycker det är dumt att hänga upp sig på det. Goda skämtar och onda skämtar.
 
Det brukar ju skämtas en del i början på lekarna, så jag tycker det är dumt att hänga upp sig på det. Goda skämtar och onda skämtar.

Fast jag har inte "hängt upp mig" på det. Jag har skrivit flera gånger att jag tror han bara skämtar, men jag måste ju svara när jag får frågor på hur jag tänker.
 
DL ikväll 20:00?

Har några teorier faktiskt men ska "vila på hanen" lite till ;)
Det här tycker jag är en väldigt knepig kommentar som får min ulvradar att reagera. Varför inte dela med sig av tankar och teorier nu, så vi andra kan få hjälp? Är man god är väl målet att få ut onda och då måste alla goda hjälpas åt med tankar och idéer.

Det där beteendet gör mig misstänksam och därför

Habina röstar på Koppen

Kanske för att det var för tidigt i leken? ;)
 
Fast jag har inte "hängt upp mig" på det. Jag har skrivit flera gånger att jag tror han bara skämtar, men jag måste ju svara när jag får frågor på hur jag tänker.

Ja, det fattar jag. Men jag svarade på din förklaring:
Men just den där lättsamma tonen i att först ha en "teori" om att frånvarande är onda och sedan att det beror på hur man använder versaler, gör att jag får känslan att han rycker på axlarna åt hela leken. Eftersom han har facit och vet vilka som är goda och onda. Men som sagt, det är bara en känsla.
 
Min lilla teori håller i sig och pga Habibas misstänksamhet mot mig gör mig tvärsäker.
Så här lyder min teori. (Och som vanligt är den alltid eklare i mitt huvud än när jag skriver ner det ;) )

Jeffery sitter och räknar på antal onda och goda. Kommer fram till att endast finns en ynka god bybo. Övriga roller har han helt klart för sig uppenbarligen.
Sexan misstänker han samtliga som ännu inte hittat till leken. Är det för att leda fokus på dom så att han inte tros för en obd roll?

Minuten senare dyker Habina upp.
Har de pratat via mail och kommit överens om denna taktik så att det ska se ut som att hon blir nervös över J misstankar? (Mot de som inte skrivit alltså)
Får även en känsla att Habina känner sig ganska lugn i sin roll trots att hon inte kommer vara så aktiv det närmaste.
Habina tycker att J har facit i hand, för att sedan ta tillbaka det och säga att han skämtar.

En ulv som råkat säga för mycket/eller fel??

När hon desutom röstar på mig är MIN röst solklar:

Koppen röstar på Habina
 
Det här är lite märkligt tycker jag. Eller ja, det skaver lite för att det känns som en väl lätt röst kanske? Habinas uttalande är skumt, men det brukar Habinas vara (sorry @Habina ! ;)), och det reflekterar @cirkus inte över alls?

Håller med Niyama. Cirkus var tvungen att rösta och någon måste rösten hamna på. Känns faktiskt rätt märkligt av dig att kommentera att det var en "lätt röst", du brukar väl annars vara rätt förstående till förstaröster. Men jag kan ju ha fel såklart...

Fast jag har inte "hängt upp mig" på det. Jag har skrivit flera gånger att jag tror han bara skämtar, men jag måste ju svara när jag får frågor på hur jag tänker.

Men du skriver samtidigt att du har som känsla att han är ond och sitter inne med facit? Jag antar då att du tycker att han är en ond som sitter och skämtar? Men du röstar på Koppen så...

Jag försöker också förstå vad du menar med dina teorier.

@Koppen Vad sjutton betyder "vilar på hanen"? :p
 
Men Cirkus behövde ju rösta, och det har inte hänt så mycket än? Jag hade nog också röstat på Habina om jag varit tvungen att rösta i det läget. Känns ju lite konstigt att typ "Jag röstar på Niyama för hon han inte gjort nåt skum".

Jag kanske var otydlig, framförallt är det att @cirkus väljer att inte resonera angående att @Habina brukar göra sig misstänkt i början av leken som får mig att fundera över hennes ärlighet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 102
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 029
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 985
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp