Bukefalos 28 år!

Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@bumpo Det är väl uppseendeväckande om det är allra första sidan av en lek och inget annat har hänt. För egen del tyckte jag inte det säger något om hans roll dock.

@Mammas Jag har inga fler frågor, förstod din senaste förklaring.
 
Jag tittade på klockan och pep till, här börjar det hända saker!

Jag reagerade inte nämnvärt på vad Jeffery skrev tidigare, lät som något typiskt Jeffrey (men jag har bara spelat med en god Jeffery tror jag?) skulle säga. Skulle vilja se lite nya tankar från honom.

Cirkus röst på Habina tyckte jag var lite konstig, som i att Habina brukar leta efter nålar i höstackar (jag menar det positivt Habina! ;) Som i att du lyckas se och reagera på saker jag inte tycker verkar så skumt vid första anblicken.) speciellt i början när det finns lite att gå på. Nu reagerade Habina på något som även Cirkus reagerade på, och hon bygger teorin på "Det finns en illa dold ondförklaring" i det Habina skrivit om Jefferys inlägg. Jag ser inte den illa dolda ondförklaringen, bara Habinas vanliga surr och idéer. (Som inte säger något om hennes roll alls heller, hon kan mycket gott vara ond.) Men åh andra sidan var det en första röst och de enda hon reagerat på alls var Habina och Jeffery och det fanns inte mycket att gå på... Men @cirkus får gärna förklara den dolda ondförklaringen för mig? :o

Även jag reagerade på Koppens inlägg #41, varför inte skriva ut sina tankar och teorier när man har några så man kan hjälpas åt och diskutera kring eventuella tankar? Jag tänker att en ulv gärna avvaktar med sitt teoriande när det är svårt att hitta nåt att teoria om, och då åka lite "snålskjuts" och låna andras teorier lite. Men sen skrev hon(han?) ut sitt röstinlägg relativt tidigt så jag vet inte om det är något att haka upp sig på. Och uttalandet att "Habinas misstänksamhet mot mig gör mig tvärsäker" i hennes röstmotivering känns även den lite skum... tillsammans med "När hon desutom röstar på mig är MIN röst solklar:" (Det händer ofta att goda röstar på goda, varför så säker?) Men åh andra sidan har jag aldrig spelat med Koppen innan så jag vet inte vad det säger om hennes roll egentligen.

@Mammas Jag tänker väl lite som att Cirkus är van vid att spela mot Habina, så det ligger säkert där i bakhuvudet att Habina alltid lyckas göra sig misstänkt tidigt. Majoriteten av oss är medvetna om det, jag ser iaf inget konstigt med att inte skriva ut ett resonemang kring det. Det är ju uppenbart att hon fann Habina mest misstänkt oavsett i det läget eftersom rösten hamnade på henne? :D
Mammas Känns som att hon är på hugget, hon tycker att Cirkus röst är svag eftersom Habina brukar göra sig misstänkt och Cirkus inte resonerat kring det, och verkar själv ställa sig väldigt frågande till Habina. Jag upplever det väl mest som att hon försöker reda ut Habinas tankar för sig själv, men jag noterade det iaf.

Sasse och Niyama har jag inte reagerat på hittills, tycker de ställt ett par vettiga frågor och motargument såhär långt.
Övriga har jag i princip inte märkt av än, och inte känner jag mig mycket klokare heller. :crazy:
 
@Koppen du är delvis förlåten då jag inte tror du spelat med mig tidigare.

Jag skrev mitt första inlägg när jag upptäckte att leken började, precis när jag skulle posta kom det upp en notis om nya inlägg, men jag föredrog att posta mitt inlägg först och läsa sedan.

Jag upplevs nog som lugn i min roll eftersom jag oftast åker ut redan vid första lynchen. ;-)

Ha! Nä du! Jag är den som alltid åker ut först :rofl:
 
Nu ska jag iväg och ta ett glas vin med några vänner.
Följer med spänning leken när jag kommer hem :up:
Är detta ett tecken på att Koppen vet precis vilka som är Ulvar och icke Ulvar?
En genuint God spelare ratar vänner och vin i sann ulvleksparanoia, och pressar F5 tre till fyra gånger i minuten då deadline närmar sig.
 
@Koppen du är delvis förlåten då jag inte tror du spelat med mig tidigare.

Jag skrev mitt första inlägg när jag upptäckte att leken började, precis när jag skulle posta kom det upp en notis om nya inlägg, men jag föredrog att posta mitt inlägg först och läsa sedan.

Jag upplevs nog som lugn i min roll eftersom jag oftast åker ut redan vid första lynchen. ;-)

Ha! Nä du! Jag är den som alltid åker ut först :rofl:


Jag som spelat en del med båda er två finner det mycket komiskt att ni bröstar på varandra första dagen.:rofl:
 
Röster:
16:44 cirkus röstar på Habina
18:20 Habina röstar på Koppen
18:42 Koppen röstar på Habina

Ställning:
2 Habina
1 Koppen

Kvar att rösta:
_CorpseBride_
Bumpo
CaisaLundblad
Glömmerallt
Jeffery
Mammas
Niyama
Outofservice
Sasse
 
Nehapp. Jag reagerar inte åt något håll direkt. Habinas teorier om Jeffrey håller jag inte med om, eller förstår riktigt heller för den delen. Men jag tycker inte det säger något om hennes roll direkt. Jeffrey tycker jag inte skrivit något skumt alls. Har redan sagt att jag tolkade hans tidigare inlägg i leken som ironiska. cirkus röst var inget jag reagerade på. Hon behövde rösta, och att rösten föll på Habina som ofta skriver skumt, tycker inte jag säger något om henne direkt. Jag håller inte med Mammas att man måste resonera att Habina brukar bli misstänkt och därför ... avstå att rösta? Eller skriva att Habina ändå är misstänkt. Tycker som Caisa skriver att det är rätt uppenbart att cirkus fann det värt att rösta på Habina, eftersom rösten ändå hamnade där. Jag reagerar inte speciellt på Koppen heller, mer än att det kanske är märkligt att uttala sig som att vara tvärsäker första dagen? Det är ju de facto helt omöjligt.
 
Förvirrande start. Jag brukar hålla med Mammas och tycka att Sasse är lite underlig ibland. Nu är det tvärtom. Vet inte vem jag bör vara mest rädd för då?

Tycker Mammas var lite huggig, har läst hennes förklaring och jag tror att jag förstått den men det känns ändå lite sådär. Koppen reagerar jag klart mest på men har för mig att hon brukar skriva udda grejer.

:arghh:
 
Förvirrande start. Jag brukar hålla med Mammas och tycka att Sasse är lite underlig ibland. Nu är det tvärtom. Vet inte vem jag bör vara mest rädd för då?

Tycker Mammas var lite huggig, har läst hennes förklaring och jag tror att jag förstått den men det känns ändå lite sådär. Koppen reagerar jag klart mest på men har för mig att hon brukar skriva udda grejer.

:arghh:

Tvärtom för mig jag brukar hålla med sasse men nu tycker jag som mammas:confused:
 
1 min till DL!

Nej, jag vet inte alls. Jag har fortsatt läst tråden och det jag känner jag reagerar på mest är ändå Koppens tvärsäkerhet på Habinas ondska, man kan omöjligen vara säker dag 1 på någons ondhet/godhet om man inte sitter med facit, hänvisar också till mitt teoriinlägg #83 , därför:

Caisa röstar på Koppen
 
Nu tror jag folk börjar bli stressade av deadlinen, och bristen av lagda röster.
Min bestämda uppfattning är att fram till första deadlinen kommer det absolut inte finnas nånting att gå på över huvud taget. Den Onda sidan kommer vakta sina tungor för att inte sticka ut det minsta. De Goda vaktar inte tungspetsen lika hårt, men nojjar på minsta stavelse.

Det finns absolut ingenting att gå på, och alla röstmotiveringar är i princip förtäckta blunda-å-peka.

Är detta ett tecken på att Koppen vet precis vilka som är Ulvar och icke Ulvar?
En genuint God spelare ratar vänner och vin i sann ulvleksparanoia, och pressar F5 tre till fyra gånger i minuten då deadline närmar sig.

Så jag tar min veka motivering, och Jeffery röstar Koppen
 
Sasse röstar på Mammas för att jag till viss del finner hennes kommentar om cirkus lite märklig. Jag har som sagt uppfattningen om att Mammas annars är rätt förstående för att förstaröstare kan avlägga lätta röster, så varför vara på cirkus? Jag vet att andra brukar kommentera förstaröstare sjukt mycket, men Mammas är mig veterligen inte en av dom. Sedan håller jag inte heller med i hennes resonemang att det behövs resoneras att Habina ofta är misstänkt dag 1, men att Habina ändå är värd en röst. Eftersom cirkus röstade på Habina så är det väl uppenbart att hon ändå tyckte att Habina var värd en röst.

Det senare är dock, ärligt talat, inget som jag tycker säger något om Mammas roll så sätt. Jag tycker det första är mer märkligt då. Att hon är på en förstaröstare, något som är rätt ovanligt vad jag vill minnas om Mammas.
 
Jag tycker att @Koppen och resonemanget om att vänta med att skriva ut teorier skaver, men samtidigt är det inte helt ovanligt att hon gör så, vill vänta med att rösta där eftersom det för mig inte är synonymt med att hon är ond ännu.

@Habina hänger inte med i resonemangen, men tja inte helt misstänkt för mig ännu, även om jag inte släpper henne.

@cirkus tycker inte att rösten känns helt genuin på något sätt, men tja, jag vet inte.

Reagerar ändå mest på @CaisaLundblad eftersom hon är försvunnen hela dagen och sedan kommer in precis innan dl med ett långt inlägg. För att slippa hamna i fokus själv? Nej, det är det jag reagerar mest på just nu:

Mammas röstar på caisalundblad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 117
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 256
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 917
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 604
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp