Bukefalos 28 år!

Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första rösten tolkas ALLTID som en lätt röst.
Har spelat detta i iaf 5 år och ff säger alla spelare detta ;)
 
Varför kan det inte vara tvärtom??
Förklara tack :)

För att ingen god vet säkert att någon är ond dag ett. Den informationen finns inte. En god kan vara säker på en annan god (tvilling) men det finns ingen roll som göra att man kan vara säker på en ond.
 
Jag är som jag nämnt rätt övertygad om att han bara skämtar, därmed inte sagt att han är god för det.

Men just den där lättsamma tonen i att först ha en "teori" om att frånvarande är onda och sedan att det beror på hur man använder versaler, gör att jag får känslan att han rycker på axlarna åt hela leken. Eftersom han har facit och vet vilka som är goda och onda. Men som sagt, det är bara en känsla.

Klarare?

Jag har flera invändningar, jag tycker inte att resonemanget håller. Dels tycker jag inte att lättsam ton = rycker på axlarna åt hela leken. Det är ju om han inte presterar något seriöst öht nu när det börjar hända saker man först kan dra den slutsatsen imo.

Sedan tycker jag generellt inte att en som är ond brukar rycka på axlarna åt leken för att hen redan vet facit. Det finns ju fortfarande ett syfte med leken även om en blir ond, även om folk givetvis kan ha olika favoritroller och vissa föredrar att vara goda framför onda, jag tycker inte att det gör att ond = skiter i leken.
 
Jag kanske var otydlig, framförallt är det att @cirkus väljer att inte resonera angående att @Habina brukar göra sig misstänkt i början av leken som får mig att fundera över hennes ärlighet.
Nu var svaret till Niyama meeen ... att Habina brukar göra sig misstänkt betyder ju inte att hon inte kan ha en ond roll nu? Ska man låta bli att rösta på henne alltid dag 1, för att hon brukar skriva något folk hänger upp sig på?
 
Nu var svaret till Niyama meeen ... att Habina brukar göra sig misstänkt betyder ju inte att hon inte kan ha en ond roll nu? Ska man låta bli att rösta på henne alltid dag 1, för att hon brukar skriva något folk hänger upp sig på?

Nej. Men jag tycker att @cirkus gör det lätt för sig när hon väljer att inte resonera kring detta faktum. Alltså jag reagerar inte på rösten i sig, mer att hon gör rösten till en lätt röst genom att välja att inte resonera om det. Hade hon tagit upp det och sagt att hon ändå tycker att @Habina är mest misstänkt hade jag inte reagerat på det, det är just att hon väljer att inte skriva om det som gör att jag reagerar.
 
@Koppen du är delvis förlåten då jag inte tror du spelat med mig tidigare.

Jag skrev mitt första inlägg när jag upptäckte att leken började, precis när jag skulle posta kom det upp en notis om nya inlägg, men jag föredrog att posta mitt inlägg först och läsa sedan.

Jag upplevs nog som lugn i min roll eftersom jag oftast åker ut redan vid första lynchen. ;-)
 
Nej. Men jag tycker att @cirkus gör det lätt för sig när hon väljer att inte resonera kring detta faktum. Alltså jag reagerar inte på rösten i sig, mer att hon gör rösten till en lätt röst genom att välja att inte resonera om det. Hade hon tagit upp det och sagt att hon ändå tycker att @Habina är mest misstänkt hade jag inte reagerat på det, det är just att hon väljer att inte skriva om det som gör att jag reagerar.
Håller med där.
Nåt resonemang kan man väl dra till med :D
 
@Habina Jag tror verkligen inte Jeffrey rycker på axlarna åt hela leken, oavsett vilken sida han står på. Troligare är väl att han bara skämtare/var ironisk med sina kommentar and that's it?

@Mammas Så hädanefter bör alla (om det är fler som tänker rösta på Habina) resonera att Habina brukar bli misstänkt dag 1, men att det typ kvittar, för att du ska anse att det inte är en lätt röst? Eller det är bara förstaröstaren som bör resonera så? Jag håller faktiskt inte med att man borde behöva resonera så för att få rösta på någon som brukar bli misstänkt. Men det kanske du förstått ;)
 
@Koppen du är delvis förlåten då jag inte tror du spelat med mig tidigare.

Jag skrev mitt första inlägg när jag upptäckte att leken började, precis när jag skulle posta kom det upp en notis om nya inlägg, men jag föredrog att posta mitt inlägg först och läsa sedan.

Jag upplevs nog som lugn i min roll eftersom jag oftast åker ut redan vid första lynchen. ;-)
Ha! Nä du! Jag är den som alltid åker ut först :rofl:
 
Nej. Men jag tycker att @cirkus gör det lätt för sig när hon väljer att inte resonera kring detta faktum. Alltså jag reagerar inte på rösten i sig, mer att hon gör rösten till en lätt röst genom att välja att inte resonera om det. Hade hon tagit upp det och sagt att hon ändå tycker att @Habina är mest misstänkt hade jag inte reagerat på det, det är just att hon väljer att inte skriva om det som gör att jag reagerar.
Jag tolkar Cirkus röst så här:
Cirkus säger sig behöva lägga en tidig röst, och då hon lägger den är det enda som hänt - förutom glada tillrop om 'hittat leken' och 'kommer vara upptagen imorrn' - resonemang kring mitt uttalande. Och eftersom det finns ett motiveringskrav för att få lägga en röst, är hon så illa tvungen att ta nåt ur högen kring mitt skämt/inte skämt. Så den mediokert magra motiveringen på Habina är den allra bästa motiveringen tråden hade då rösten lades.
 
@Mammas Så hädanefter bör alla (om det är fler som tänker rösta på Habina) resonera att Habina brukar bli misstänkt dag 1, men att det typ kvittar, för att du ska anse att det inte är en lätt röst? Eller det är bara förstaröstaren som bör resonera så? Jag håller faktiskt inte med att man borde behöva resonera så för att få rösta på någon som brukar bli misstänkt. Men det kanske du förstått ;)

Det beror ju på hur resonemanget ser ut. Alltså jag tycker att det är skumt att välja att inte skriva om fler vinklar. Om du skriver att du kommer att vara borta hela lördagen och någon skriver "Sasse är misstänkt för hon har varit borta hela dagen" så tycker jag att det är skumt eftersom personen väljer att bortse från vissa delar som det går att resonera om. Det känns som att @cirkus förenklade resonemanget för att göra sin egen röst mer trovärdig på något vis. Och ja, är det någon som brukar åka på att den lätt blir misstänkt tycker jag att man ska fundera över det innan man lägger en röst (oavsett om det är dag ett eller fyra), och det man funderar över bör man skriva ut i tråden imo. Det underlättar ju för andra att bedöma hur den personen tänker.
 
Jag tolkar Cirkus röst så här:
Cirkus säger sig behöva lägga en tidig röst, och då hon lägger den är det enda som hänt - förutom glada tillrop om 'hittat leken' och 'kommer vara upptagen imorrn' - resonemang kring mitt uttalande. Och eftersom det finns ett motiveringskrav för att få lägga en röst, är hon så illa tvungen att ta nåt ur högen kring mitt skämt/inte skämt. Så den mediokert magra motiveringen på Habina är den allra bästa motiveringen tråden hade då rösten lades.

Ja, jag motsäger mig inte rösten så. Men jag tycker att sättet hon motiverade den på (eller snarare sättet hon inte motiverade den på) förenklar och jag tycker att det är lite skumt.

Jag vet tyvärr inte hur jag ska kunna förklara det mer än jag redan gjort. Det behövs nog mer specifika frågor i så fall @Niyama @Sasse @Jeffery
 
Nu ska jag iväg och ta ett glas vin med några vänner.
Följer med spänning leken när jag kommer hem :up:
 
Jag är nog korkad för jag ser inget misstänkt i vare sig @Habina, @Jeffery @cirkus . Cirkus lade första rösten tidigt på den enda som gjort något som stuckit ut. Men habina brukar göra uttalanden som sticker ut. Oftare som god än ond vill jag minnas. Jeffrey är bara... Svår att läsa tycker jag. Men det är dag ett och inte sjutton var det så uppseendeväckande det han sa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 132
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 262
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 929
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 612
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp