Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande!

Då vill jag ha en:

Blodgivare (eller nakor)
Självmordsbombaren
Borgmästare
Byfåne
Herden med sin hund av rasen Komondo
Sektledare
Smeden
Den lösmynte spionen
Ängel
Demon
Demonens dotter
Onda fen.
Ulvar

I samma lek. Jag hade nog velat ha med Medicinkvinnan också men någon måtta får det vara.

Det är bara okej om självmordsbombaren av ond av två orsaker.

1. Självmordbomaren borde alltid vara ond.

2. Det behövs någon som kan ta ut nakor.



Jag vill inte vara med:rofl: Men jag kan vara sidekick:idea:
 
Haha, nä det var de andra sakerna (logisk och systematisk) jag menade!
Ok, de är jag lite bättre på.

Det är rätt vanligt att man första gången som LL får hjälp av någon mer erfaren. Den nya LL brukar ofta fixa temat, skriva uppdateringar mm själv men kan behöva någon att diskutera med när hen sätter ihop rollerna så det blir bra balans och om något "händer".
 
Jag tror inte jag har haft äran att leka med dig men jag har hört ryckten om att du är bra på att pladdra.;)

Ja alltså tanken var att du skulle ha det roliga med att hitta på leken och sedan dumpa ordningsansvaret på @Myrten :idea: :angel:

Intressant... Jag tror jag spelat med dig, däremot? :laugh:
Kanske jag bara läst nån lek du spelat i, istället. :p

Ja, låta nån annan sköta jobbet låter utmärkt! :up:
 
Ok, de är jag lite bättre på.

Det är rätt vanligt att man första gången som LL får hjälp av någon mer erfaren. Den nya LL brukar ofta fixa temat, skriva uppdateringar mm själv men kan behöva någon att diskutera med när hen sätter ihop rollerna så det blir bra balans och om något "händer".

Mm, jag tror det är mest när det händer något, avhop regelbrott osv och det behövs kompensationer som det kan vara bra att ha någon att bolla med. Balansen är nog inga större problem även för nya LL om leken är relativt vanlig, ju mer twistad desto svårare med balansen och de som håller i sin första lek brukar inte ha de ja ska vi kalla dem knasigaste lekarna.

(Å förlåt Myrten för att sista meningen inte är så språkligt korrekt tror jag men du är väl härdad vid mina stundtals rätt gräsligt skrivna inlägg.:o)
 
Mm, jag tror det är mest när det händer något, avhop regelbrott osv och det behövs kompensationer som det kan vara bra att ha någon att bolla med. Balansen är nog inga större problem även för nya LL om leken är relativt vanlig, ju mer twistad desto svårare med balansen och de som håller i sin första lek brukar inte ha de ja ska vi kalla dem knasigaste lekarna.

(Å förlåt Myrten för att sista meningen inte är så språkligt korrekt tror jag men du är väl härdad vid mina stundtals rätt gräsligt skrivna inlägg.:o)

Och jag tycker balansen är skitsvår! Jag har försökt ställa upp rollerna matematiskt i flera år (OK, jag har kanske inte lagt många långa arbetstimmar på det, men jag har tänkt en del på det i alla fall :o), och jag kommer ingen vart. :banghead:

Det ska gå att lösa... :cautious:
 
Intressant... Jag tror jag spelat med dig, däremot? :laugh:
Kanske jag bara läst nån lek du spelat i, istället. :p

Ja, låta nån annan sköta jobbet låter utmärkt! :up:

Vi kan ha lekt någon enstaka lek tror jag nu när du säger det annars tror jag vi lyckats missa varandra.

Jag är säker på att du skrivit i lekar jag varit med i då du har nog kanske läst några lekar jag varit med i också. :)

Angående LL kö så finns det ingen uppskriven tror jag men många som anmält intresse. Dock tror jag du kan få gå lite före i "kön" då du inte haft någon lek innan, du får gå före mig i varje fall och jag skulle gissa att detsamma gäller @Myrten
 
Vi kan ha lekt någon enstaka lek tror jag nu när du säger det annars tror jag vi lyckats missa varandra.

Jag är säker på att du skrivit i lekar jag varit med i då du har nog kanske läst några lekar jag varit med i också. :)

Angående LL kö så finns det ingen uppskriven tror jag men många som anmält intresse. Dock tror jag du kan få gå lite före i "kön" då du inte haft någon lek innan, du får gå före mig i varje fall och jag skulle gissa att detsamma gäller @Myrten

OK, jag har vagt för mig att vi lekt tillsammans för nåt år sen till och med, men jag kan vara helt ute och segla där. :laugh:

Jag vill inte tränga mig före i nån kö, men jag kan väl kanske tänka mig att anmäla ett litet försynt intresse i alla fall. Så länge @Myrten har tid att hjälpa mig. :cool:
 
@glömmerallt - (som min telefon envisas heter Glommersträsk) fast om man aldrig tänkt på balansen ur LL-perspektiv tidigare är det ändå skönt att kolla av med någon annan. Jag gör det fortfarande av och till.

Ja det är ju skönt att kunna kolla av balansen med någon jag menade mer att nya LL inte behöver vara rädda att pröva att sätta ihop balansen själva först. Det är bra att kolla av det med någon sedan oavsett rutin. :)
 
OK, jag har vagt för mig att vi lekt tillsammans för nåt år sen till och med, men jag kan vara helt ute och segla där. :laugh:

Jag vill inte tränga mig före i nån kö, men jag kan väl kanske tänka mig att anmäla ett litet försynt intresse i alla fall. Så länge @Myrten har tid att hjälpa mig. :cool:

Det finns ju ingen direkt kö. Några har anmält intresse men inte haft tid just när det varit dax för lekstart. Sen folk som inte varit LL på länge eller inte varit LL alls går alltid före tycker jag. Och eftersom du inte varit LL alls vill jag påstå att du står först i kön.

Det går bra att bolla med mig också om Myrten skulle vara upptagen.
 
OK, jag har vagt för mig att vi lekt tillsammans för nåt år sen till och med, men jag kan vara helt ute och segla där. :laugh:

Jag vill inte tränga mig före i nån kö, men jag kan väl kanske tänka mig att anmäla ett litet försynt intresse i alla fall. Så länge @Myrten har tid att hjälpa mig. :cool:
Jag vet inte om det finns någon direkt kö. Jag hjälper dig!
 
OK, jag har vagt för mig att vi lekt tillsammans för nåt år sen till och med, men jag kan vara helt ute och segla där. :laugh:

Jag vill inte tränga mig före i nån kö, men jag kan väl kanske tänka mig att anmäla ett litet försynt intresse i alla fall. Så länge @Myrten har tid att hjälpa mig. :cool:

Du behöver inte tränga dig, jag tänkte mer att jag och jag tror även många andra rutinerade LL tycker det är roligt när det kommer nya LL precis som vi tycker det är roligt med nya deltagare. :)

Jag har för övrigt runt fyra lekideer igång och kan inte besämma mig för vad jag vill ha nästa gång så jag kan behöva lite mer betänketid, även om det finns risk att det bara blir fler ideer av det.:laugh: Jag har dock svårt med just teman så jag funderar på att försöka värva en sidekick för just det.:idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 116
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 986
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp