Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sablar! Nu när @Momsan ska bli LL kaaaaaan jag ju inte låta bli den! Jag vill åtminstone en gång ha smileyrebusar som uppdatering!! :bump: Pretty please? :D


LL Monstermom

1. glömmerallt
2. bollen__
3. Asko
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


och jag vill säga att jag vill vara LL någon gång också, fick en fin idé om ett tema nämligen (två ord: Lion King) :D men väntar på någon stackars sate som vill agera mentor åt mig :angel:
 
Jag bollar gärna när det gäller fördelning och roller. Temat däremot kan jag inte hjälpa till med :p
Alldeles utmärkt, jag är ju expert på OTande så tema känns inte så jättelångt därifrån. Det är bara fördelningen, som jag inte alls tänkte på förrän det nämndes här, som jag kan behöva hjälp med :D
 
Jag vill åtminstone en gång ha smileyrebusar som uppdatering!! :bump: Pretty please? :D

Hahaha, kan bli svårt att knåpa ihop med temat jag tänkt mig... Och jag vet inte hur bra det är om LL-meddelanden blir feltolkade? :laugh:

Får se om det går att göra nån sorts kombo nån gång...
 
Jaa... Till mitt försvar var jag antagligen inte helt nykter vid tillfället.

Plus att jag, dagen efter (innan natt-DL) skrev detta till LL:

"Vem är alkemisten? Om inte jag omvänds utan lynchas vill jag träffa den så leken tar slut, känns som de goda är värda det. :p"

Så jag är JÄTTESNÄLL i nyktert tillstånd, ska du veta.

Tycker det verkar som att du väldigt sällan är nykter...... iallafall inte när du vistas i ulvlektrådar ;) :p
 
Vad blir det för tema?? :D

Inte helt säker än, men lutar åt Discworld. Herrskap och häxor... Men samtidigt känns det dumt, jag kan omöjligt nå upp till samma kvalitet i mina uppdateringar (:laugh:) och jag vet inte riktigt hur många som ens känner till boken. Å andra sidan borde Pratchett vara obligatorisk läsning, och jag tycker det borde kunna passa rätt bra som ulvlekstema (finns ännu mer passande Discworld-böcker, men de blir mer avancerade känns det som just nu :p)... Men jag vet inte.

Funderar på några andra möjligheter också...
 
Inte helt säker än, men lutar åt Discworld. Herrskap och häxor... Men samtidigt känns det dumt, jag kan omöjligt nå upp till samma kvalitet i mina uppdateringar (:laugh:) och jag vet inte riktigt hur många som ens känner till boken. Å andra sidan borde Pratchett vara obligatorisk läsning, och jag tycker det borde kunna passa rätt bra som ulvlekstema (finns ännu mer passande Discworld-böcker, men de blir mer avancerade känns det som just nu :p)... Men jag vet inte.

Funderar på några andra möjligheter också...
... Discworld? :confused::o
 
Inte helt säker än, men lutar åt Discworld. Herrskap och häxor... Men samtidigt känns det dumt, jag kan omöjligt nå upp till samma kvalitet i mina uppdateringar (:laugh:) och jag vet inte riktigt hur många som ens känner till boken. Å andra sidan borde Pratchett vara obligatorisk läsning, och jag tycker det borde kunna passa rätt bra som ulvlekstema (finns ännu mer passande Discworld-böcker, men de blir mer avancerade känns det som just nu :p)... Men jag vet inte.

Funderar på några andra möjligheter också...

Helt fantastisk tema idee:love::love::love: Inte byta!

Jag har dock bara läst några av böckerna och på svenska, bla herrskap och häxor tror jag, men de är ju fantastiska. Jag gillar mormor vädervax eller vad hon heter.
 
*läser på wiki*

*host* :angel:

Du, han är fortfarande aktiv! (Vilket inte är illa för någon med alzheimers... :cry::cry::cry:)

Hans böcker är helt enastående, och ja han har skrivit länge men det betyder bara att det finns mycket att njuta av! :love:

Helt fantastisk tema idee:love::love::love: Inte byta!

Jag har dock bara läst några av böckerna och på svenska, bla herrskap och häxor tror jag, men de är ju fantastiska. Jag gillar mormor vädervax eller vad hon heter.

Njae, det är väl som sagt starkaste kandidaten just nu - men samtidigt jättejobbigt att inte kunna göra det riktigt rättvisa. :o :p

Jag läste några på svenska i början (det var inte så lätt att få tag på engelskspråkiga böcker på den tiden har jag för mig...), men de är klart bättre på originalspråk!
 
Det enklaste sättet att förklara det är nog att säga att det är är en fiktiv värld som är ändå knasigare, roligare och mer skruvad än varulvslekar. :laugh:

Jupp! Befolkad av häxor, trollkarar, dvärgar, troll, varulvar, vampyrer, nac mac feegles, och mycket, mycket mer! :love:

Men lite mer seriöst så kan man säga att Pratchett skapat en absurd variant av världen, och använder den absurditeten för att undersöka aktuella teman i vår värld. Allt från avancerad fysik till feminism, främlingsfientlighet och fanatism. De är enormt roliga, men säger också något allvarligt om mänskligheten. Jag älskar dem! :love:
 
Du, han är fortfarande aktiv! (Vilket inte är illa för någon med alzheimers... :cry::cry::cry:)

Hans böcker är helt enastående, och ja han har skrivit länge men det betyder bara att det finns mycket att njuta av! :love:



Njae, det är väl som sagt starkaste kandidaten just nu - men samtidigt jättejobbigt att inte kunna göra det riktigt rättvisa. :o :p

Jag läste några på svenska i början (det var inte så lätt att få tag på engelskspråkiga böcker på den tiden har jag för mig...), men de är klart bättre på originalspråk!

Eftersom han skrivit så mycket finns det ju kvar böcker för kommande lekar också.:idea:

Jag kan tänka mig att de är bättre på orginalspråk, är dock inte så bra på engelska så jag är orolig för att inte förstå allt det roliga. Om eller kanske snarare när jag läser om de böcker jag läst förut så funderar jag på att försöka hitta dem på engelska och prova.
 
Eftersom han skrivit så mycket finns det ju kvar böcker för kommande lekar också.:idea:

Jag kan tänka mig att de är bättre på orginalspråk, är dock inte så bra på engelska så jag är orolig för att inte förstå allt det roliga. Om eller kanske snarare när jag läser om de böcker jag läst förut så funderar jag på att försöka hitta dem på engelska och prova.

Ja gör det! Han är en författare som är väldigt medveten om språket som verktyg, så det blir väldigt svårt att göra texten rättvisa i översättning - en översättare kan ju inte författa åt honom, och inga språk funkar att översätta 1:1.


Ifall någon blir nyfiken och vill läsa så bör man veta att hans böcker inte riktigt är en serie. Det är fristående böcker som alla utspelar sig på samma värld (som är platt, bärs upp av fyra elefanter som står på ryggen till en rymdsköldpadda, har en liten sol som kretsar kring världen, och har magi istället för naturlagar ;)), dock är några karaktärer återkommande så vill man hålla något slags kronologi kan man titta på den här guiden:
the-discworld-reading-order-guide-20.jpg


(Som synes är Lords and Ladies fjärde boken i "serien" om häxorna.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 141
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 935
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 617
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp