Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och LL bestämde att rösten var ogiltig pga avsaknad av motivering. Moderatorn hade inget med det att göra men det verkar ha missats..
Med tanke på allt pm:ande som verkar ha skett, att överhuvudtaget moderatorerna kollade upp tiden, och att du kommenterade direkt att den var fetad efter dl, så blev det ju garanterat diskussion om den saken.
 
Med tanke på allt pm:ande som verkar ha skett, att överhuvudtaget moderatorerna kollade upp tiden, och att du kommenterade direkt att den var fetad efter dl, så blev det ju garanterat diskussion om den saken.
Tja jag vet inte, jag har inte pmat nånting serrö. Det är du som pratar om pm hela tiden!
 
Med tanke på allt pm:ande som verkar ha skett, att överhuvudtaget moderatorerna kollade upp tiden, och att du kommenterade direkt att den var fetad efter dl, så blev det ju garanterat diskussion om den saken.
Fast jag tolkade uppkollandet att det mest berodde på en diskussion mellan @LenaH och @Snurrfian.

Snurrfian var med i lyan och att de i lyan diskuterade din röst samt Lenas borttagna inlägg. Snurr tog sedan upp med Lena om det raderade inlägget. Jag tror inte det var meningen att det skulle bli en så stor sak av det hela.
 
Fast jag tolkade uppkollandet att det mest berodde på en diskussion mellan @LenaH och @Snurrfian.

Snurrfian var med i lyan och att de i lyan diskuterade din röst samt Lenas borttagna inlägg. Snurr tog sedan upp med Lena om det raderade inlägget. Jag tror inte det var meningen att det skulle bli en så stor sak av det hela.

alltså jag har inte velat lägga mig i den här diskussionen men jag har följt den både här och i lektråden och som jag ser det är själva grundproblemet att folk(vet inte vem, vilka det var men det spelar mindre roll) finner det nödvändigt att påpeka att fetningen var efter deadline. Jag menar spelar det verkligen någon roll? vill vi att lekarna ska avgöras av teknikstrul och tekniska detaljer? Jag vill det inte.

Jag har i varje fall min åsikt klar och det är att om det ska tjafsas om sådana saker så har jag ingen lust att vara med för poängen för mig med lekarna har varit att ha roligt och om folk liksom håller på att "uttnyttja" reglerna för att vinna så är det inge roligt längre. Jag tycker regler ska finnas för att det gör det ska enklare och roligare för alla inblandade och just nu känns det mest tvärtom
 
För att förtydliga

Jag anser att problemet är att folk överhuvudtaget bryr sig om ifall en fetning är i tid eller om en motivering är godkänd. Känns som att folk då helt missat varför reglerna kom till det är liksom inte menat att användas för att ogiltig förklara röster utan för att underlätta för LL och deltagare, när det gäller motiveringar så handlar det även om att motverka hintar.
 
Alltså, jag tänker såhär. Man får väl fundera lite på varför reglerna finns?

Feta rösten t.ex. Jag antar att det är för att rösterna ska vara lätta att hitta när LL ska göra sammanräkningen. Spelar det då någon roll om fetningen kommer lite efter DL, men innan det syns att röstningsinlägget blivit redigerat? Jag tycker ju inte det.

Motiveringen likaså, varför det ska finnas en motivering är väl alla med på. Sedan går det såklart inte att motiveringen trillar in 10 minuter efter att rösten är lagd, men som tidigare nämnt så är det ju bara moderatorer som kan se om det görs inom en viss tid, så det känns väl rimligt att om ingen ändring syns i inlägget så ska det räknas som att det var med i originalinlägget.

Sedan vad som räknas till giltig motivering är väl upp till varje LL att avgöra. Sålänge en röst med ordentlig teori blir lagd (Alltså en som förklarar varför man tror den man röstar på är ond. Eller på annat sätt är bäst att ta död på om det finns någon sådan twist) brukar jag när jag är LL godkänna "för att rädda mig själv" i en röständring (vilket jag även skriver i reglerna), och jag skulle nog även lägga in "för att samla rösterna (mot den jag mest tror är ond av de som är aktuella för lynchning)" under samma kategori. Lite beroende på var man är i leken såklart. Andra LL kanske ser på annat sätt och vill ha fullständig motivering på alla röster.
Men även här skulle jag tänka på varför regeln om motivering finns: Kan det uppfattas som en hint eller har spelaren sedan tidigare gjort det troligt vilken håll den lutar mot om det blir aktuellt att behöva samla rösterna?

MEN när tjafset började i denna senaste leken var det väl ingen som klagade på ogiltlig motivering, utan på sen fetning, sedan att motiveringen och redigerades lite efter DL. Och att moderator raderat ett av sina egna inlägg.

Ang radera inlägg så är det ju även här bara moderatorer som kan göra det, så det är väl rimligt att det inte får göras. Även om det i detta fallet var ett inlägg som inte påverkar så finns det ju tidigare fall där man skulle ha kunnat ha fördel av att radera ett inlägg (t.ex. felplacerat lyameddelande). Nu tror jag såklart inte att någon av moderatorerna skulle ha raderat om de råkat posta ett sådant meddelande i vilket fall som, men för formens skull.
 
@glömmerallt och @Gabby_Ossi förklarade bättre än jag lyckades med :bow:

För att förtydliga

Jag anser att problemet är att folk överhuvudtaget bryr sig om ifall en fetning är i tid eller om en motivering är godkänd. Känns som att folk då helt missat varför reglerna kom till det är liksom inte menat att användas för att ogiltig förklara röster utan för att underlätta för LL och deltagare, när det gäller motiveringar så handlar det även om att motverka hintar.
Precis, och regeln om att inte bara hänvisa till tidigare teorier handlade väl om att LL ska slippa sitta och leta efter dessa teorier?

Om LL inte godkänner nån röst så visst, men när motståndarsidan genast gör allt för att få rösten ogiltigförklarad känns det rätt trist.
 
Testar när ändring av inlägg börjar synas...
123456

5 minuten verkade det inte synas, 6e minuten syns det.
 
Senast ändrad:
Får se om någon vågar sig på ny lek då.

LL: Niyama - med slappa regler och fokus på att det ska vara en lek
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Får se om någon vågar sig på ny lek då.

LL: Niyama - med slappa regler och fokus på att det ska vara en lek
1. cirkus (kände mig genast (ut)manad)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 839
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 953
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp