Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sasse och resten: jag jobbar 13,15-21 imorgon (förhoppningsvis kan jag sluta i tid). Jag åker hemifrån 11,15 och hinner förmodligen inte in i leken medan jag jobbar. Så vill ni hellre att jag hoppar över denna lek så säg, annars kommer en väääldigt tidig röst imorgon.
 
@hemlig När funkar DL för dig?

Senare DL tycker jag är bättre än om folk behöver hoppa av för att det är för tidigt :)
@Sasse och resten: jag jobbar 13,15-21 imorgon (förhoppningsvis kan jag sluta i tid). Jag åker hemifrån 11,15 och hinner förmodligen inte in i leken medan jag jobbar. Så vill ni hellre att jag hoppar över denna lek så säg, annars kommer en väääldigt tidig röst imorgon.

Alltså första DL är ju alltid första DL tycker jag :)
och då tycker jag (personligen) att man kan lägga en senare DL till första DL för att alla ska kunna inkomma med en röst.
Vi andra som inte har svårt att delta innan kan ju lägga tidiga röster?
Så tycker jag iaf-
såklart du ska vara med @hemlig :heart
 
Då sätter jag kl 22 imorgon.

Om det är så att man verkligen inte hinner till någon DL är det bara att tagga mig i leken sedan eller skicka PM.
Om jag ser att det barkar åt fel håll (dvs inte sluta i tid) så ska jag försöka hinna slänga iväg ett meddelande :)
 
Nån som vågar leka igen? Och nån som vågar och vill ta på sig rollen som LL?
Jag kan vara LL som sagt, men känns som det behövs en diskussion om hur vi vill ha lekarna? Ingen verkade dock vilja diskutera det i slutet av förra leken.

Är jag LL tänker jag definitivt inte sitta och pm:a moderatorer för att kontrollera några sekunder hit eller dit på en röst. Tvärtom blir det nog mindre regler än vanligt.
 
Jag kan vara LL som sagt, men känns som det behövs en diskussion om hur vi vill ha lekarna? Ingen verkade dock vilja diskutera det i slutet av förra leken.

Är jag LL tänker jag definitivt inte sitta och pm:a moderatorer för att kontrollera några sekunder hit eller dit på en röst. Tvärtom blir det nog mindre regler än vanligt.
Det är väl bäst i så fall att skriva att LL är enväldig domare :p. Då finns det inte utrymme för tolkningar.

Vet inte riktigt vad det ska talas om?
 
Det är väl bäst i så fall att skriva att LL är enväldig domare :p. Då finns det inte utrymme för tolkningar.

Vet inte riktigt vad det ska talas om?
Det jag skrev om i lektråden. Vill folk verkligen att lekarna ska vara så som det blivit nu? Även om olika LL kan ha olika regler så har det ju gått mot petigare och petigare och förra leken tog liksom priset. Ska det behövas moderator för att se om en röst är giltig?
 
Det jag skrev om i lektråden. Vill folk verkligen att lekarna ska vara så som det blivit nu? Även om olika LL kan ha olika regler så har det ju gått mot petigare och petigare och förra leken tog liksom priset. Ska det behövas moderator för att se om en röst är giltig?
Nej det tycker jag inte. Jag tycker sagd tid gäller, har LL bestämt att rösten ska vara fetad för att vara giltigt gäller ju även att det är inom rätt tid. Om inte LL säger att det är ok, men då ska det vara bestämt innan tycker jag.
LL bestämmer helt enkelt. Vi vet sedan innan att vi brukar utgå från att LL är ond ändå :angel:.
 
Nej det tycker jag inte. Jag tycker sagd tid gäller, har LL bestämt att rösten ska vara fetad för att vara giltigt gäller ju även att det är inom rätt tid. Om inte LL säger att det är ok, men då ska det vara bestämt innan tycker jag.
LL bestämmer helt enkelt. Vi vet sedan innan att vi brukar utgå från att LL är ond ändå :angel:.
Grejen är ju att det inte går att kontrollera utan moderatorhjälp. Och vad jag förstod handlade det mest om några deltagares pm:ande, inte vad LL sa (jag har dock ingen koll, jag varken skickade eller tog emot något pm om saken). Innan har det ansetts ok att redigera inlägg vid strul, så länge själva rösten är i tid. Om det inte ska anses ok längre kommer vi behöva moderatorhjälp ofta.

Jag har lite svårt att se syftet med denna petighet, så länge själva rösten är i tid så påverkar det inte leken. Men tycker ni det är så viktigt så visst, för min del ska lekar vara kul och jag pallar inte allt tjafs om petitesser som inte ens påverkar leken - så då får jag helt enkelt avstå lekande på buke.
 
Grejen är ju att det inte går att kontrollera utan moderatorhjälp. Och vad jag förstod handlade det mest om några deltagares pm:ande, inte vad LL sa (jag har dock ingen koll, jag varken skickade eller tog emot något pm om saken). Innan har det ansetts ok att redigera inlägg vid strul, så länge själva rösten är i tid. Om det inte ska anses ok längre kommer vi behöva moderatorhjälp ofta.

Jag har lite svårt att se syftet med denna petighet, så länge själva rösten är i tid så påverkar det inte leken. Men tycker ni det är så viktigt så visst, för min del ska lekar vara kul och jag pallar inte allt tjafs om petitesser som inte ens påverkar leken - så då får jag helt enkelt avstå lekande på buke.
Eller så bestämmer man som enväldig LL (och skriver in i reglerna) att vid strul är det ok om fetning kommer in strax efter dl så länge rösten är i tid, och hoppas att folk bara kopierar reglerna tills nästa lek :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 262
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp