Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så bestämmer man som enväldig LL (och skriver in i reglerna) att vid strul är det ok om fetning kommer in strax efter dl så länge rösten är i tid, och hoppas att folk bara kopierar reglerna tills nästa lek :angel:
Ja, för all del men tänker att deltagarna nog behöver vara hyfsat överens om hur lekarna ska vara. Annars blir det hysteriskt pm:ande med tjafs.

Nu var jag ju inte inblandad sist, mer än att det råkade vara min röst det handlade om. Av vad som skrevs i tråden verkade det dock inte vara så rolig och trevlig stämning. När det varit problem förut har det varit diskussion och sen har alla hjälpt till att styra upp det. Men nu verkar ingen tycka det är ett problem, trots det som skrevs i förra tråden? :confused:
 
Ja, för all del men tänker att deltagarna nog behöver vara hyfsat överens om hur lekarna ska vara. Annars blir det hysteriskt pm:ande med tjafs.

Nu var jag ju inte inblandad sist, mer än att det råkade vara min röst det handlade om. Av vad som skrevs i tråden verkade det dock inte vara så rolig och trevlig stämning. När det varit problem förut har det varit diskussion och sen har alla hjälpt till att styra upp det. Men nu verkar ingen tycka det är ett problem, trots det som skrevs i förra tråden? :confused:
Jag vet inte, jag Blev lite förvånad över den stora reaktionen, eftersom det bara var 1 eller 2 lekar sen nån inte feta förens precis efter dl, och man bestämde att det var lungt. Men jag ville inte lägga mig, för kände att det gjorde nog bara saken värre.
 
Jag vet inte, jag Blev lite förvånad över den stora reaktionen, eftersom det bara var 1 eller 2 lekar sen nån inte feta förens precis efter dl, och man bestämde att det var lungt. Men jag ville inte lägga mig, för kände att det gjorde nog bara saken värre.
Ja precis, jag blev också förvånad. Jag tänker att det blir rätt jobbigt att börja bry sig om sånt nu, eftersom det kräver att en moderator är tillgänglig och kan kontrollera vid tjafs. Och att det bäddar för massa helt onödiga diskussioner och tjafsande. Visst, vill folk ha det så så kör på, jag vill bara veta vad som gäller (och hur det ska lösas rent praktiskt eftersom alla inte är moderatorer).
 
Kan vi inte bara släppa det och leka som vanligt?

Jag tror de flesta hellre friar än fäller och skulle någon röst inte bli godkänd så är det inte hela världen, det är en lek.

Orka detaljerade regler och strängare regler. Allt är inte svart eller vitt.
 
Kan vi inte bara släppa det och leka som vanligt?
Fast det är ett problem men om man löser det med strängare/mer detaljerade regler undrar jag. Jag slutade leka för sisådär 2 år sedan eller var det 3? Orsaken att jag började tröttna var att jag red lektion varje tisdag och då hade extremt ont om tid till att leka. Slutade jobbet 16 och var tvnugen att åka och göra iordning åt mina hästar senast 17.30 Under den 1,5 timmen skulle jag hinna hem, äta, byta om, kanske göra något i hemmet som diska och dessutom lyckas prestera något i leken. Jag knåpade alltid ihop ett mer eller mindre dåligt röstinlägg trots det så åkte jag alltid ut tisdag eller onsdag pga att jag skrivit så dåligt. Inför VARJE lek skrev jag både i anmälningstråden och lektråden att jag inte hade tid på tisdagar pga ovanstående men det var ändå ulvigt.
Jag slutade leka mitt i leken den gång jag fick rejält med skit för att jag valde att rösta på fel person, och då menar jag rejält med skit på personangreppsstadiet. Det var tidigt i leken och det var den enda som jag såg som ulvig men den fick man inte rösta på för h*n var så bra att ha senare i leken.
Lekarna har blivit för mycket allvar och är inte längre en rekreation. Som sagt om folk ändå tycker det är kul så är det ingen större uppoffring att avstå och jag vet inte om jag skulle börja igen även om man tog lite lättare på det eftersom jag fick för mycket stryk den där gången så glädjen kanske försvann för alltid.
 
Och inga borttagna inlägg av moderaterna.
Alltså - jag gjorde det verkligen inte i något annat syfte än att det var ett meningslöst inlägg och hade inte mina moderatorkunskaper varit urusla :o så hade jag "oraderat" det omedelbart jag insåg att det kunde ge upphov till spekulation.
Nu har jag listat ut hur man gör det (Jag visste alltså inte ens att man kunde!) och inlägget finns för allmän beskådan på 23 i ledtråden.
 
Kan vi inte bara släppa det och leka som vanligt?

Jag tror de flesta hellre friar än fäller och skulle någon röst inte bli godkänd så är det inte hela världen, det är en lek.

Orka detaljerade regler och strängare regler. Allt är inte svart eller vitt.
Nej, jag vill verkligen inte ha strängare regler. Men det är ju så det blivit. Uppenbarligen gälllde inte hellre fria än fälla, det krävdes att moderator kontrollerade något som vi tidigare alltid släppt igenom. Och ja, där tar jag illa upp för det känns ju inte direkt som en slump att alla andra sådana röster har släppts igenom i flera år men när det råkade vara min så blev det jordens liv. Och tydligen var det så viktigt att tjafsa om att de som gjorde det hellre tjafsade så leken avbröts.
 
Jag slutade leka mitt i leken den gång jag fick rejält med skit för att jag valde att rösta på fel person, och då menar jag rejält med skit på personangreppsstadiet. Det var tidigt i leken och det var den enda som jag såg som ulvig men den fick man inte rösta på för h*n var så bra att ha senare i leken.
Lekarna har blivit för mycket allvar och är inte längre en rekreation. Som sagt om folk ändå tycker det är kul så är det ingen större uppoffring att avstå och jag vet inte om jag skulle börja igen även om man tog lite lättare på det eftersom jag fick för mycket stryk den där gången så glädjen kanske försvann för alltid.

Jag var tvungen att läsa igenom den leken nu när jag läste detta - det är ju mig du syftar på och ärligt talat så kan jag än idag inte förstå att att du kallar det för personangrepp och att du fick mycket stryk. Jag bad jättemycket om ursäkt då och gör det igen. Jag tappade också leklusten och blev verkligen ledsen över att du hoppade av leken på det viset.

Mitt tips är att du kanske ska läsa den leken igen och förhoppningsvis så ser du att där inte finns några personangrepp eller så finns det det - och då ber jag om ursäkt igen (jag var för övrigt ulv i den leken och mitt jobb var ju att sprida misstankar mot goda, men jag kan verkligen inte se personangreppen). Härifrån ungefär ...

http://www.bukefalos.com/threads/grimm-ulvlek.1306510/page-15#post-16972082
 
Alltså - jag gjorde det verkligen inte i något annat syfte än att det var ett meningslöst inlägg och hade inte mina moderatorkunskaper varit urusla :o så hade jag "oraderat" det omedelbart jag insåg att det kunde ge upphov till spekulation.
Nu har jag listat ut hur man gör det (Jag visste alltså inte ens att man kunde!) och inlägget finns för allmän beskådan på 23 i ledtråden.
Jag menar det inte alls mot dig på nåt vis :heart. Tänker mer allmänt så det inte kan bli orsak till tjafs igen.
 
Nej, jag vill verkligen inte ha strängare regler. Men det är ju så det blivit. Uppenbarligen gälllde inte hellre fria än fälla, det krävdes att moderator kontrollerade något som vi tidigare alltid släppt igenom. Och ja, där tar jag illa upp för det känns ju inte direkt som en slump att alla andra sådana röster har släppts igenom i flera år men när det råkade vara min så blev det jordens liv. Och tydligen var det så viktigt att tjafsa om att de som gjorde det hellre tjafsade så leken avbröts.
Men var det verkligen för att det var din röst det gällde? Det tror inte jag. Det råkade bara vara du som glömde feta rösten denna gång. Det händer alla nån gång. Jag har för mig röster blivit ogiltiga pga det, eller för att de kommit en halv minut för sent *host @quarter4ever host*.
 
Jag var tvungen att läsa igenom den leken nu när jag läste detta - det är ju mig du syftar på och ärligt talat så kan jag än idag inte förstå att att du kallar det för personangrepp och att du fick mycket stryk. Jag bad jättemycket om ursäkt då och gör det igen. Jag tappade också leklusten och blev verkligen ledsen över att du hoppade av leken på det viset.

Mitt tips är att du kanske ska läsa den leken igen och förhoppningsvis så ser du att där inte finns några personangrepp eller så finns det det - och då ber jag om ursäkt igen (jag var för övrigt ulv i den leken och mitt jobb var ju att sprida misstankar mot goda, men jag kan verkligen inte se personangreppen). Härifrån ungefär ...

http://www.bukefalos.com/threads/grimm-ulvlek.1306510/page-15#post-16972082
Du har rätt. Jag tog troligen det hela hårdare eftersom jag var så trött på det där att nästan alltid åka ut pga min bristande tid på tisdagar.
 
Men var det verkligen för att det var din röst det gällde? Det tror inte jag. Det råkade bara vara du som glömde feta rösten denna gång. Det händer alla nån gång. Jag har för mig röster blivit ogiltiga pga det, eller för att de kommit en halv minut för sent *host @quarter4ever host*.

Fast det är väl lite annorlunda när röstinlägget faktiskt är efter DL?
Om man röstar innan DL men missar att feta eller att motiveringen inte komer med och det ändras inom kort och kommer med - och på inlägget så är det fortfarande före DL (eftersom inläggets postningstid syns inte ändringstiden) så tycker jag att man ska fria -
 
Du har rätt. Jag tog troligen det hela hårdare eftersom jag var så trött på det där att nästan alltid åka ut pga min bristande tid på tisdagar.
:love:

Och jag vet att jag blev så ledsen för att jag ville verkligen inte rösta på dig av just det skälet å det gjorde jag inte heller, men lite ville jag ju misstänkliggöra dig! Du hade åkt tidigt en massa gånger just för att du var upptagen

Så himla knasigt det kan bli!
 
Men var det verkligen för att det var din röst det gällde? Det tror inte jag. Det råkade bara vara du som glömde feta rösten denna gång. Det händer alla nån gång. Jag har för mig röster blivit ogiltiga pga det, eller för att de kommit en halv minut för sent *host @quarter4ever host*.
Jag har aldrig varit med om att det blir tjafs om fetning som skett några sekunder för sent, och definitivt inte att det ska kollas upp av moderatorer. Men jag har ju inte varit med i alla lekar. Om rösten är sen är det klart den inte kan räknas, men rösten var ju i tid, sen gjorde mobilstrul att jag inte lyckades feta utan istället raderade halva motiveringsraden, vilket jag fixade direkt. Då hade jag dessutom talat om att jag inte var hemma och hade problem att surfa från telefon, och jag har tidigare skrivit massor av gånger att jag har problem att feta från telefon. Alltså röst i tid och motivering och fetning fixat inom en minut, jag har aldrig varit med om att det lett till tjafs tror jag.
 
Fast det är väl lite annorlunda när röstinlägget faktiskt är efter DL?
Om man röstar innan DL men missar att feta eller att motiveringen inte komer med och det ändras inom kort och kommer med - och på inlägget så är det fortfarande före DL (eftersom inläggets postningstid syns inte ändringstiden) så tycker jag att man ska fria -
Ja det borde ju vara upp till LL att besluta och bestämma huruvida en ofetad röst ska gälla, tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 846
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp