Bukefalos 28 år!

VM i fälttävlan (Ulvspel)

Horny säger du? :D

Själv funderar jag över vilka som egentligen har tid att sitta här och skriva? :cautious: Det är ju VM! ;)
Jag är ju bara en mycket intresserad åskådare, men jag har talat med flera ryttare när jag provgått banan i inspektions- och mingelsyfte - och samtliga är noga med att påpeka att de anställt spökskrivare för att också kunna deltaga i speltråden. För utan speltrådsdeltagande kan man ju inte ens komma till start; det vet ju alla!
 
Givetvis. Jag behövde nån mer som är lika novis som jag på detta. Dressyren kan jag nog fixa, men inför hindergrenarna lär det krävas mer än en flaska champagne för att jag ska våga ge mig ut på banan... :o

Min taktik är att styra mot rätt hinder, ta mantag och blunda. Sedan fixar min fenomenala häst resten. :love:
 
Min taktik är att styra mot rätt hinder, ta mantag och blunda. Sedan fixar min fenomenala häst resten. :love:
Där är ju mitt problem. Har du sett islandshästar hoppa? Ihop med en ryttare som inte kan blir det katastrof. Hon är dock snabb, min dam, och med outtröttlig energi, så terrängbanan kanske vi klarar i och med att det är fasta hinder, borde ju gå att klättra över! :D
 
Där är ju mitt problem. Har du sett islandshästar hoppa? Ihop med en ryttare som inte kan blir det katastrof. Hon är dock snabb, min dam, och med outtröttlig energi, så terrängbanan kanske vi klarar i och med att det är fasta hinder, borde ju gå att klättra över! :D

Alternativt att distrahera hinderdomaren och smyga förbi. Kan dock ta lång tid, så maxtiden går ut. Hm...
 
Där är ju mitt problem. Har du sett islandshästar hoppa? Ihop med en ryttare som inte kan blir det katastrof. Hon är dock snabb, min dam, och med outtröttlig energi, så terrängbanan kanske vi klarar i och med att det är fasta hinder, borde ju gå att klättra över! :D

Givetvis har jag sett islandshästar hoppa, min hoppar helt okej, men med tanke på höjden så lär hon ändå få klättra över och kanske simma i vattenhinderna. Energin är det inget fel på där heller.
 
Alternativt att distrahera hinderdomaren och smyga förbi. Kan dock ta lång tid, så maxtiden går ut. Hm...

Sätter man upp en bra tölt så borde det gå vägen! :D

Själv funderar jag lite på hur jag med min ettåring kunde bli uttagen... men de kanske trodde jag skulle ta med hennes mamma? :nailbiting:
Hon är iofs döpt efter en eldsprutande drake, så hon klarar nog det mesta. :idea:
 
Givetvis har jag sett islandshästar hoppa, min hoppar helt okej, men med tanke på höjden så lär hon ändå få klättra över och kanske simma i vattenhinderna. Energin är det inget fel på där heller.
Den senaste gången jag hoppade var utan stigbyglar. På en väldigt stabil häst, så det gick bra, tills hästen ansåg det lämpligt att hoppa av ca två meter för tidigt. Lyckades dock sitta kvar på nåt vänster.

Innan dess var ett par år sen, annan häst, som visade sig vara rädd för hinder och inte vågade ta i så det slutade med att vi gick omkull över ett och for i backen båda två.

Upp till 70 brukar de kunna ta sig över, men hoppa är väl att ta i för det mesta... ;) Och jag har en känsla av att hindrena kan, eventuellt, vara snäppet högre på ett VM.
 
Själv funderar jag lite på hur jag med min ettåring kunde bli uttagen... men de kanske trodde jag skulle ta med hennes mamma? :nailbiting:
Hon är iofs döpt efter en eldsprutande drake, så hon klarar nog det mesta. :idea:

Men du! Nu insåg jag ju hur det är tänkt! :idea: Jag har ju tre fjordhästar som är ljusbrunblacka allihop, så ingen kommer ju märka om jag byter häst! Frågan är bara vem som gör vilken gren bäst... Ettåringen Ricky är nog snabbast och tar sig fram på de mest konstiga ställen, så han får nog gå terrängen. Ariel hoppar bäst och egentligen är Hampus nog lyhördast, så han får gå dressyren. Jag presenterar därmed mitt Dream Team:

Dressyrhästen Hampus
ett_537c7a972a6b224b78117f96.jpg


Terränghästen Ricky
140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg


Och hopphästen Ariel
140713_003_53c4c7632a6b22462fa60f73.jpg


Håll med om att ingen kommer märka att jag byter häst. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 880
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 040
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 224
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 571
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp