Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb So. Jag har kollat blodtrycket igen med förhoppning att det ska ha gått ner nu när jag har gått ner 40 kg, börjat träna och nästan helt...
Svar
11
· Visningar
11 846
Senast: vallhund
·
Skola & Jobb Spinoff på tråden "Skulle du jobba?": Flera skriver i ovanstående tråd att de älskar sitt jobb och aldrig skulle vilja sluta. Detta...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 866
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Jag sitter här och ska läsa vetenskapliga artiklar. Jag har en svårighet som gör att det tar en himla massa tid. Min hjärna kan inte...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Har Lia (praktik alltså, går KY) just nu och är 1 uttråkad till max 2 chockad över hur mkt dötid det är ÄR det såhär att jobba på...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 993
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Vet inte om det redan finns en liknande tråd, men har glott igenom tråden om höstens antagningsbesked och har förstått att rätt så många...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 074
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Min laptop håller på att ge upp, och jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ny eller inte. Jag har tillgång till vettig dator...
Svar
12
· Visningar
4 195
Senast: Is
·
Skola & Jobb Vem faen uppfann måndag till fredag? Hen borde straffas för brott mot mänskligheten. Sedan ett år tillbaka har jag "normal"...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
14 984
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Har någon här gjort prov för att få alkoholtillstånd? Vilken är den bästa sidan att utbilda sig genom?
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag använder ett anonymt nick för att jag inte vågar fråga frågan ens utan att riskera bli av med min ersättning.. Jag har av viss...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Skummade precis en artikel på DN (Så ska astronauterna kunna hålla sams hela vägen till Mars) , där det bland annat står så här: "På en...
2
Svar
29
· Visningar
1 501
Senast: Tora
·
Skola & Jobb Det råder brist på undersköterskor. För få utbildas, behovet av undersköterskor ökar samtidigt. Hälften av de som arbetar inom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 831
Senast: Calyptra
·
Skola & Jobb Ni andra som jobbar på äldreboenden, eller som besöker ett äldreboende, hur ser det ut där nu med regler kring Corona?
2
Svar
21
· Visningar
1 015
Skola & Jobb Vad har ni för policy om nån blir så pass sjuk på arbetstid att denne måste besöka sjukhuset? Kör nån dit? Stannar nån kvar? Eller får...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 107
  • Låst
Skola & Jobb Jag ska ansöka om aktivitetsstöd och fk vill veta min lön för tid som jag arbetat. Det ska väl de skita i känner jag. Varför är det...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 118
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ska jag fylla i att jag varit närvarande helgdagar och då få aktivitetsstöd för dessa dagar eller ska jag inte fylla i närvaro för...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Jag borde minnas hur detta är eftersom jag var med om samma sak förra året 🙈. Om jag kommer börja ett nytt arbete i mitten av April...
Svar
6
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Är det någon här som varit med om att gå från att arbeta i cellkontor till lokaler med "Aktivitetsbaserat arbetssätt" UTAN att arbeta...
2
Svar
30
· Visningar
2 315
Senast: Brandgul
·
Skola & Jobb Hur fungerar det med en VD som är majoritetsägare i ett aktiebolag? Utan att komma ihåg särskilt mycket från mina studier så känner...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Funderar på om jag får ledigt från jobbet att åka iväg nånstans och skriva på min uppsats i en vecka. Bara liksom stänga in mig i en...
2
Svar
22
· Visningar
1 595
Skola & Jobb Någon här inne som arbetar som agronom eller fysioterapeut och kan berätta lite om vad ni gör? är intresserad av båda dessa yrkesgrupper...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: najad92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp