10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

Håller med om att underlaget suger... Här är bara blankis precis överallt. :( Nu har det dessutom snöat några cm pudersnö som ligger som extra halklager ovanpå isen... Det går ju bra för Kaptenen och ponnyn som är skodda med brodd, men stackars nordisen kan knappt röra sig alls... Igår fick jag tips om att strö aska på isen för att få grepp - och satan vilket bra tips! Så nu är det bra fäste mellan hage och stall och en större plätt innanför grinden så Balder åtminstone kan röra sig LITE...


sassiball: Hon är så fin! :love: Börjar allt bli lite bebismage nu. ;)

fio: Jättefin! :love: Så han står bara hos dig? På typ utbildning eller? :)

sofieolsson: Fin kille! Håller med om att de ser vuxna ut med kläder på sig. :p Låter som du har en bra plan för honom ändå. Grattis till bebis. :)

Tingeling: Kul med igångsättning! Det är ju så man hinner börja längta innan det är dags. :p

VanRemo: Men vad kul! Grattis! :bump: Visade bilden för min sambo som sa typ: "OJ!! Vilken STOR!!" :D

aida: Hon är så himla fin din tjeja. :love: Låter som du har en mycket bra plan för henne. :) Förstår att du är sugen på ny fölis, hade varit spännande!
 
Sv: 10:orna del 5

KL

Idag fick jag med mig sambon ut och fota lite när jag aktiverade herr Kapten. Vi har haft strålande vinterväder, ca 5 minus mitt på dagen - underbart! Jag tog ut Kaptenen och tömkörde honom på volt/longerade en stund med sadel och gjorden runt. Han hade visst överskottsenergi så det var nog klokt. I stallet tyckte jag bettet satt lite hårt så jag provade sänka det ett hål - inte alls poppis! Hästen var så spänd och gick och slog med huvudet och rusade mest omkring tills jag stannade honom och höjde bettet igen, då blev han genast väldigt mycket lugnare och skötte sig ypperligt resten av passet. Till och med sambon såg skillnaden - då ni!

Kameran var inte riktigt med oss idag heller, men det blev några bilder, så här kommer en liten bomb!

DSC_0926_zps0b652863.jpg


DSC_0921_zpscb60b5a1.jpg


DSC_0962_zpsb080a9a7.jpg


DSC_0936_zps006cbc49.jpg


Lite galopp
DSC_0915_zpsf1e07e96.jpg


DSC_0983_zps2013fce6.jpg


Överskottsenergi till tusen i början, då lekte han att sambon var farlig och gjorde vackra skutt förbi honom och försökte springa på andra sidan om honom och sånt, då kan det se ut såhär!
DSC_0944_zps0759f4d8.jpg


DSC_1014_zps007ebe9c.jpg


DSC_1018_zpsc095d558.jpg


Allt fick inte plats, kommer mera. :angel:
 
Sv: 10:orna del 5

Superfin pålle du fått hem! :)

Maja_Kandi: Han har så härligt uttryck! :) krutpaket :D


*kl*

Min vackra från idag :love: Vi försökte oss på en liten photoshoot :D
1502292_10152090731641067_755337549_o.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 5

Fortsättning... ;)

När han fått ur sig det värsta satt jag upp och red ut en liten sväng. Han var helcool när jag satt upp, stod jättesnällt trots första gången på sju veckor. Han fortsatte lika perfekt, red längs en stig och sen upp längs grusvägen ovanför gården som inte används till nånting, tyvärr är den kort och går bara till en vändplan, men den är rätt orörd, ca tre dm snö - underbart! Pålle var så himla pigg och glad och hade mycket bra bjudning hela tiden och öronen spikade framåt! Han var ändå väldigt lyhörd, jag behövde bara räta upp mig lite lite för att han skulle sätta sig på rumpan - oavsett gångart. Travade mest, han var så glad och klev på med sjumilasteg. Han försökte få galoppera direkt efter att vi vänt på vändplanen, men det var samma där, jag behövde bara räta upp mig lite så bröt han av - han lyssnade verkligen såååå fint! En galopp på hemvägen fram till och upp längs en ganska brant backe (= naturligt stopp) så han fick springa på och ta för sig framåt. Underbart härlig känsla när han tog i och ökade sprången! :love:

Vi tog bilvägen sista biten hem. Mycket duktig häst som då började slappna av och söka sig neråt. Fick skritta på helt lång tygel och frustade ordentligt och var helt avslappnad och nöjd. Jag sken ikapp med solen! :D

IMG_20131230_125754_zpsdkh3o0vg.jpg


Liten uppställd bild efter att jag skuttat av. Mörk mobilbild men man ser ju konturerna iaf.
IMG_20131230_125956_zpsdgkqfblv.jpg


Såna här dagar är såna dagar då man vet varför man håller på! :love: Älskar min vackra fina!
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 5

Ja typ... han ska matchas mot 4 års... först och främst i hoppning sen får vi se hur han beter sig i terrängen. Han ska säljas.. tyvärr, jag gillar honom redan väldigt mkt :D
 
Sv: 10:orna del 5

Som sagt, våra 10-or räknas som fyra år i morgon vilket betyder att de blivit för gamla för avelsforumet. Istället hör de hemma på ridning.

Min 10-a Cebula säger hej då i den här tråden till sina årskamrater och på återseende på ridforumet.

IMG_2109_zps67c2532c.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
153 470
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
78 908
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
123 925
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 006
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp