10:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 5

min prins har ju sin vila nu har haft hela dec fundera på att börja sätta igång han nu till helgen igen märks att han vill göra nått...han går ju på lösdrift men om vädret är för hopplöst får han stå inne på box över natten..men nu senast hade stallägarens son väkt henne kl 01 natt att de stod en häst i trädgården, då hade han på nått sätt öppnat boxdörren(har inget galler där) och gått ut ätit upp en halv hink från granngården med hästgodis och massa engilage men inte sökat till alls möe anars..

här i småland är de rena skitväder regn,regn,regn och blåser hela tiden :(
 
Sv: 10:orna del 5

NU har jag kontaktat tränare iaf! :D Får hoppas vi får i hop något innom en snar framtid,först ska vi väl diskutera lite hur vi ska lägga upp det först och främst,vart vi ska börja och så. Orvar är ju bara riden rakt fram i skogen i princip nu så det känns som det är dags.
 
Sv: 10:orna del 5

Jag satte igång min igår.
Han har vilat en månad, men märkte att han också behövde få göra något.
Sedan så tycker jag inte att det blev så mycket ridning under hösten heller,
så jag tror inte han tar skada.
2akfckp.jpg
 
Sv: 10:orna del 5

Grattis till uppsittningen! :)

Tingeling: Underbart! Hoppas Rozzie är lika fin efter sin vila :)

Kl
Jag är så kräkless på all lera och det förbannade regnandet! :yuck:
Längtar till våren! Fick en fin bild från brorsan som han tagit på treårs. Det gjorde ju inte längtan efter våren bättre..

rozzie+tre%C3%A5rs.jpg


Men nu går vi mot ljusare tider i alla fall!
 
Sv: 10:orna del 5

Gud va snygg hon är! Den lilla hopphästen ;) Ska du ha henne till hopp eller dressyr eller satsar du på båda grenarna?

Van Remo, lite avis är jag allt på dig som har en häst med lite storlek att tala om. Jag har också en förkärlek för stora hästar, men för mig går gränsen nog vid 175 :D Så smidigt med en stor häst när man ska hoppa, hindren känns mycket mindre. Och man har en rejäl hals att hålla sig i om det skulle bli något knasigt språng.

Fast din häst är kanske mer tänkt som dressyrhäst?
 
Sv: 10:orna del 5

Så underbart med stooooora hästar! :love:

Jag som haft kallblod och arab innan var ju rädd att Orvar skulle bli för stor,men nu när han i dagsläget ligger på ca 163 så tycker jag han känns för liten... :meh: Skulle gärna ha han en decimeter högre. :p

Få hoppas det blir att kännas lite bättre när han fått mer muskler,och jag gått ner mina trivselkilon! ;) Krympa lär jag väll dessvärre inte kunna göra iaf.
 
Sv: 10:orna del 5

Tack alla!! :) känns såå kul! Och idag provade vi på att ta lite tygeltag och lägga till en liten skänkeln när vi skrittade lite oxå :) så nu får Royal vintervila från allt vad sadel heter :D
Men vill upp till skyarna igen! :love: hihi

Aida: Va fin hon är! :)

Sassiball: Ja ellerhur, de kan kliva över hindrerna, hehe :p Han är tänkt som dressyrpålle, men ska väl introducera hoppningen för honom oxå sen, se vad han tycker om det. Fick honom, efter mycket övertalan, att hoppa över ett minidike, ojoj det var läskigt tyckte han :D men vill inte ha nån typisk dressyrpålle som är rädd för hinder, haha :)
 
Sv: 10:orna del 5

Haha ;)
Ja du, det blir satsning på hoppningen nu det här året. Men eftersom jag själv gillar dressyr mer så kommer hon inte att slippa undan en del trimmande!
Hon har inte gångarterna för att ha något i en gångartsfinal att göra, hon kommer säkert att bli en superfin dressyrhäst ändå med tiden men vi lägger krutet just nu där vi har en chans att göra bra ifrån oss, förhoppningsvis :D ;)

Jag är ganska sugen att betäcka hennes mamma igen, med en HOPPhingst den här gången! Hade varit jäkligt kul att se vad det kunde bli. Men förutsättningarna just nu är inte bra för att ta föl, så det får vänta.

Hur är det med Fendi? Rund å go?
 
Sv: 10:orna del 5

Jaaa, hon är så rund o go så :D Sin mamma upp i dagen, hon ser alltid ut som om det finns inte någonting i världen att hetsa upp sig över.
 
Sv: 10:orna del 5

Vad fin hon är!!

KL

Här har det inte hänt mkt sen i oktober... Men äntligen har det löst sig med ryttare till pållen! Jag vill ju egentligen göra det själv men är gravid igen så det är ju tyvärr uteslutet...
Planen framåt nu är iaf att jag ska tömköra eller longera ett par dagar i veckan och så kommer en tjej o rider en till två dagar i veckan till en början. Hennes sto fölar i mars och efter det får Lincoln flytta dit o ridas ordentligt fram till mitten på maj nånting för att sen gå på bete till juli eller när jag kan börja rida igen (förlossning i april). Så får vi väl se om det blir nåt championat eller om vi får satsa på 5års istället. Tanken är sen försäljning när han är 5-6 år.

1484255_10202242309872453_1323661384_n.jpg

Efter 1,5 h rykt var han tillräckligt ren för att få täcke på, så nu är han vuxen på riktigt ;)
 
Sv: 10:orna del 5

Skönt att det har löst sig med ryttare. Jag har ju ganska nyligen fått barn också så jag vet hur man funderar över att lösa allt på bästa sätt.

Varför har du tänkt sälja honom? Har du fler hästar?


En dagsfärsk bild på Fendi. Inte mycket som den hästen blir upphetsad över.

När man väljer en hingst så tittar man efter egenskaper som kan ge en flashig tävlingshäst och vad får man, ridskolematerial ;) Fast jag är jättenöjd över hennes temperament, hon är cool, pålitlig, lugn och sansad och ändå pigg och känslig att rida. Men hon ser ju snarare ut som 23 än 3 när hon står i hagen o slappar :D

2013-12-30115801_zps4dcf89a1.jpg
 
Sv: 10:orna del 5

*kl*

Jag håller på att bli galen över underlaget, när man äntligen är ledig och kan ta sig ut under de ljusa timmarna är det is, is och åter is och knaggligt underlag. Adrielle är ju skodd men hennes bästis är oskodd och han tar sig knappt framåt i hagen så de är alldeles för orastade (man kan ju inte springa utan sin polare?!O_o). Rider varannan dag nu och Adrielle har en hel del överskottsenergi. Vi boxtränar hennes kompis inför nyår då de ska stå inne, Adrielle är cool men hennes kompis blir ängslig och skriker.
Gick ut och gick en liten sväng idag (dumt nog i grimma) och Adrielle fick ett riktigt spel på hemvägen (vilket jag skyller främst på överskottsenergin) och det kändes lite taffligt med enbart grimma.... Har haft så svårt att få ridsällskap men direkt det löser sig så får vi ta tag i det.
I ridningen går hon annars toppenbra (om än lite mkt fart), nästa eller nästnästa vecka ska hennes pilot på kvalitets få ge oss en lektion och sedan hoppas jag att hon vill sitta upp själv.
 
Sv: 10:orna del 5

Is och knöligt underlag fasar jag verkligen över. Ush man är ju livrädd att hästarna ska vricka sig i hagen. Jag har ju ett lerigt parti vid insläppet och det blir knöligt när det fryser.

Skönt att det går bra i ridningen. Varannan dags träning tror jag är jättebra för sådana här unga hästar.
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 5

Nu har även jag anledning till att vara med i tråden även om jag vet med mig att jag kommer vara dålig på att uppdatera... men idag dök denna herren upp! Bilderna är från 3 års testet! Det var en ung duktig tjej som heter Karin Winge som red in och förberedde honom.

dsc_3174j_51a1c52cddf2b363eb569ffc.jpg


dsc_3182k_51a1c5319606ee799fb72e59.jpg


dsc_3230_51a129abddf2b3627305f585.jpg



dsc_3219_51a12991e087c368336fcef4.jpg



Han är efter Cellestial- Little Q tror han varit med tidigare i tråden fast då med ägaren som skribent.. men nu är han alltså hos mig from idag :)
 
Sv: 10:orna del 5

Han heter Coolman RH hoppas han lever upp till sitt namn...jag börjar bli gammal nu så har det gärna lite lugnare ;)
 
Sv: 10:orna del 5

Han ser ju ganska cool ut för att vara iväg på treårs tycker jag. Men min cooling slår han nog inte. :D

Känner inte igen namnet, men jag börjar väl bli lite halvsenil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Avel Startar nu en 5:e tråd, föregående http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1079516 Och jösses vad vi kan skriva alla ;) Nu är...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
153 474
Senast: Görel
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
78 908
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Gravid - 1år Ok då fortsätter vi här. Cilla hälsar till alla och säger att Matildas tillstånd är ganska ovanligt men det är inget livshotande och...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
123 926
Senast: Snurrfian
·
Avel Vad har Du för ston i avel? Presentera! Hur är de utvalda och vad har de för något som gör just dem lämpliga i avelsboxen? Hur har de...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 006
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp