Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, vi kan väl hålla oss till att recensera dejter istället.

YES! Bra idé!

Då kan jag uppdatera er på att min nya frukostdejt-kille inte verkar så intresserad av att dejta mig utan verkar mer intresserad av sex. Jag hade gärna kunnat tänka mig att gå på lite fler romantiska höstdejter, men så verkar det inte bli. Det gör mig inte riktigt något, även om det hade varit trevligt!
 
Min slutkläm och egentliga poäng är att jag önskar att alla kvinnor här ska embrace the possibilities, det är vi som bestämmer och styr vårt egna skepp! Det är därför jag alltid uppmanar att om man söker kk, var tydlig med det och våga vara stark i det. Om man gillar en kille på en dejtingsajt, skriv till han! Svarar han inte så skriv till en till, osv tills vi får det resultat vi VILL ha.

Våga ta för er, våga vara starka i er sexualitet och er själva som personer. Ni blir inte mindre värda eller osexiga bara för ett en kille inte svarar eller unmatchar!
Yay!
Det är jag som styr och bestämmer i dejtingen!
De jag skriver till brukar ignorera mig och det fåtal som skriver till mig är inte alls aktuella pga avstånd, ålder etc!
Men det är jag som styr skeppet!
 
Yay!
Det är jag som styr och bestämmer i dejtingen!
De jag skriver till brukar ignorera mig och det fåtal som skriver till mig är inte alls aktuella pga avstånd, ålder etc!
Men det är jag som styr skeppet!

Ok tolka det så då, trevligt svar på något som var menat som uppmuntrande och peppande.
 
Kan uppdatera hur det går för mig.
Får väl inse att den snygga och jag inte är riktigt kompatibla. Han vill ses men har mycket mindre kontaktbehov än mig vilket kommer fungera dåligt i längden. Jag gillar ju att tjöta på messenger varje dag om allt och inget och det är inte riktigt hans grej.

Ryssen hänger sig fast som en igel, om och när vi ses igen har jag ingen aning. Han är ett kul inslag i mitt liv men inte mer än så.

Kollegan har jag en väldigt avspänd och bra relation till. Vi ses lite då och då på jobbet, skriver om vi vill ses och lite emellan om vi vill något.
Vi ska på kryssning nästa helg, Den andra tjejen ska också med och jag har överlåtit honom till henne då :p Känns som det blir lugnast så eftersom jag inte vill ha mer snack än nödvändigt bland andra kollegor

Har lite kontakt med några andra som kanske kan vara intressanta, vi får se.
 
@gul_zebra s poäng är att den där jävla "trösten" om att alla killar inte gillar smala tjejer är ointressant. Jag vågar nog uttala mig väldigt många kvinnor när jag säger vi skiter fullständigt i vad du och andra män tycker. Vårt utseende är inte för er att bedöma.

Alla bedömmer alla första gången man ser någon. Det går bara på några sekunder vare sig man vill det eller ej. Lika fort går det på tinder :).
Ingen tröst kanske men verkligheten.
 
Alla bedömmer alla första gången man ser någon. Det går bara på några sekunder vare sig man vill det eller ej. Lika fort går det på tinder :).
Ingen tröst kanske men verkligheten.
439835_d52036e036b359cc9ea77161643cc859.jpg

:banghead:
 
Ok tolka det så då, trevligt svar på något som var menat som uppmuntrande och peppande.
Om du vill uppmuntra och peppa så har du helt fel taktik. Att tjata om att kvinnor har det så lätt när det i verkligheten inte är så - ja det är knappast trevligt eller uppmuntrande.
Om du har det lätt - Grattis. Men håll inte på och förminska oss hela tiden som inte har det lätt.
 
Alla bedömmer alla första gången man ser någon. Det går bara på några sekunder vare sig man vill det eller ej. Lika fort går det på tinder :).
Ingen tröst kanske men verkligheten.
Det du missar är att även om flera i tex denna tråd skriver om utseende så är det också tydligt att det egentligen är andra saker som de baserar sin bedömning på.
Tex om man svajpar höger eller vänster beror för många främst på vilken känsla man får av personens tinderprofil som helhet. Där är utseende en av flera parametrar, men jag tycker mig läsa att det för de flera inte direkt är den viktigaste. Man bedömer visserligen bilderna, men inte bara för att bedöma utseendet utan för att bilderna säger mycket om personens andra egenskaper också.
Vad som står i presentationstexten kanske är viktigt, men det är nog också viktigt HUR det är skrivet.

Du verkar väldigt bestämd i att "tjejer" bedömer folk på tinder främst via utseende, och även om tinder är en bildfokuserad app så tror jag inte att du har rätt.
 
Appropå tinderprofiler så fick jag (back in the days) förövrigt flest matchningar när jag inte hade någon text alls. Vet inte vad det säger om mig :rofl:
 
Om du vill uppmuntra och peppa så har du helt fel taktik. Att tjata om att alla kvinnor har det så lätt när det i verkligheten inte är så - ja det är knappast trevligt eller uppmuntrande.
Om du har det lätt - Grattis. Men håll inte på och förminska oss hela tiden som inte har det lätt.
Det gjorde jag väl inte? Jag skrev ingenting om lätt i den posten öht men jag antar att du valda att bedöma det som skrevs baserat på din uppfattning om mig snarare än på vad jag skrev.

Jag förminskar ingen eller snarare det är inte min avsikt. Vi har alla olika förutsättningar, från kvinna till kvinna, kvinna till man, person till person. Det viktiga är att inte ge upp vid motgång och att inte låta andras uppfattningar om oss bestämma över oss eller att låta oss begränsas av tråkiga företeelser som könsroller!
 
Du verkar väldigt bestämd i att "tjejer" bedömer folk på tinder främst via utseende, och även om tinder är en bildfokuserad app så tror jag inte att du har rätt.

Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.

Klart som korspad man bedömmer utseendet på tinder ? Den är ju byggd för att man ska göra det.
Men sen är det faktorer som spelar roll utöver utseendet. Jag swipar tex inte på tjejer som röker hur snygga och smala dom än är. För jag uppskattar inte sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 416
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 176
Senast: em76
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
237
Senast: em76
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
6
· Visningar
366
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp