Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
439835_d52036e036b359cc9ea77161643cc859.jpg

:banghead:
Så in i helvete!
 
Det gjorde jag väl inte? Jag skrev ingenting om lätt i den posten öht men jag antar att du valda att bedöma det som skrevs baserat på din uppfattning om mig snarare än på vad jag skrev.

Jag förminskar ingen eller snarare det är inte min avsikt. Vi har alla olika förutsättningar, från kvinna till kvinna, kvinna till man, person till person. Det viktiga är att inte ge upp vid motgång och att inte låta andras uppfattningar om oss bestämma över oss eller att låta oss begränsas av tråkiga företeelser som könsroller!
Skriver man att kvinnor styr skeppet menar man väl att kvinnor har det lätt?
När jag och andra kvinnor skriver att vi inte får mail så är ditt standardsvar att "kvinnor får mer mail än män".
Men det hjälper ju inte mig eller andra.
Och ja.. jag tycker att det är nedlåtande att du och framförallt @Hero har inställningen att det ska vara lättare för kvinnor. Som att det är fel på oss då som inte får mail.
 
Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.

Klart som korspad man bedömmer utseendet på tinder ? Den är ju byggd för att man ska göra det.
Men sen är det faktorer som spelar roll utöver utseendet. Jag swipar tex inte på tjejer som röker hur snygga och smala dom än är. För jag uppskattar inte sånt.

Jag träffar bara män jag tycker är snygga, sen är inte det samma sak som att andra tycker de är snygga, eller att de ens än normsnygga. En kompis till mig kallar en av mina dejter för den fule fan :p
Att jag kallar den snygga just så är mest för att hålla isär dem här. Ryssen och kollegan är inte två träsktroll bara för att de går under andra namn :p

Det räcker inte bara att vara snygg men det räcker inte heller med en bra personlighet. Det är en helhet oavsett om jag söker kk eller förhållande.
 
När jag och andra kvinnor skriver att vi inte får mail så är ditt standardsvar att "kvinnor får mer mail än män".
Men det hjälper ju inte mig eller andra.
Och ja.. jag tycker att det är nedlåtande att du och framförallt @Hero har inställningen att det ska vara lättare för kvinnor. Som att det är fel på oss då som inte får mail.
Jag tror inte jag har skrivit det som svar till någon som berättar om sina egnar erfarenheter. Däremot får jag det som svar när jag skriver att jag tror att kvinnor får fler mail än män.

Om någon skriver att den har svårt med något, t.ex. att hitta en kk, så brukar jag försöka ge något tips som jag tror kan fungera för att förändra det.
 
Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.

Det är du som läser in snygg i Herr Perfekt. Om du hade läst min beskrivning om honom noggrannare så hade du sett att det är andra parametrar som gör att jag kallar honom så. Visst, jag tycker han är snygg. Men han är förmodligen den minst snygga kille jag träffar, utifrån vad jag själv tycker är snyggt. Och det berättar jag bara för att förtydliga att "perfekt" i mina ögon hänger väldigt lite på utseende.
 
Du fattade verkligen inte en stavelse. Och det är nog bra att du fortsätter använda tinder som pekbok, för skriven text har du uppenbarligen stora svårigheter med.

Nja, ni vill inte veta av att ni blir bedömda. Det är en annan sak.
Bedömda blir man vare sig man vill eller ej.
På tinder och andra sidor lägger man upp sig specifikt för att bli bedömd. Gillar en kille det dom ser kommer dom att kontakta dig. Samma spelregler för killar och tjejer.
 
Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.

Klart som korspad man bedömmer utseendet på tinder ? Den är ju byggd för att man ska göra det.
Men sen är det faktorer som spelar roll utöver utseendet. Jag swipar tex inte på tjejer som röker hur snygga och smala dom än är. För jag uppskattar inte sånt.
Ja det är ju här det verkar krocka för dig. Folk detjar ju personer som de finner attraktiva, det är inget konstigt. Men det betyder inte att de sorterar främst baserat på utseende. De har förmodligen "valt" sin dejt för att de tycker att personen verkar härlig, även om de också tycker att människan är snygg.

Och nej, det är inte alls "klart som korvspad" att man bedömer utseende på tinder på det sättet som du verkar tro. Man bedömer bilder och kortfattad info som tillsammans ger en känsla för vad detta är för slags människa.
Att bedöma bilder är inte samma sak som att bedöma utseende, eftersom man får ut mer information av en bild än bara hur snygg människan är.
 
Jag tror inte jag har skrivit det som svar till någon som berättar om sina egnar erfarenheter. Däremot får jag det som svar när jag skriver att jag tror att kvinnor får fler mail än män.

Om någon skriver att den har svårt med något, t.ex. att hitta en kk, så brukar jag försöka ge något tips som jag tror kan fungera för att förändra det.
Om du gillar att ge tips så kan jag ge dig ett tips i all välmening -
Om du vill uppfattas som peppande och hjälpsam så tror jag du ska skriva på ett annat sätt här i tråden. Att påpeka hur mkt mail kvinnor får är inte peppande eller uppmuntrande.:)
 
Det är du som läser in snygg i Herr Perfekt. Om du hade läst min beskrivning om honom noggrannare så hade du sett att det är andra parametrar som gör att jag kallar honom så. Visst, jag tycker han är snygg. Men han är förmodligen den minst snygga kille jag träffar, utifrån vad jag själv tycker är snyggt. Och det berättar jag bara för att förtydliga att "perfekt" i mina ögon hänger väldigt lite på utseende.

Nejdå, du har skrivit att han är snygg också. Det gjorde du alldeles nyss också.
Ingen blir perfekt av att bara vara snygg. Det är liksom fler parameterar som spelar roll om man gillar någon :). Men för att komma dit måste man få en match först :).
 
Om du gillar att ge tips så kan jag ge dig ett tips i all välmening -
Om du vill uppfattas som peppande och hjälpsam så tror jag du ska skriva på ett annat sätt här i tråden. Att påpeka hur mkt mail kvinnor får är inte peppande eller uppmuntrande.:)
Om jag inte minns helt fel så skrev jag att jag var klar med det och sedan min slutkläm så jag vet inte riktigt varför du känner behovet av att återuppliva det ämnet.
 
Nja, ni vill inte veta av att ni blir bedömda. Det är en annan sak.
Bedömda blir man vare sig man vill eller ej.
På tinder och andra sidor lägger man upp sig specifikt för att bli bedömd. Gillar en kille det dom ser kommer dom att kontakta dig. Samma spelregler för killar och tjejer.
Du har aldrig funderat på att börja skriva på Flashback istället? Du skulle få mycket mer medhåll av alla som spyr över dessa "sliddjur" som tror att de är något när de nobbar och inte ens är mer än en sexa.
 
Ja det är ju här det verkar krocka för dig. Folk detjar ju personer som de finner attraktiva, det är inget konstigt. Men det betyder inte att de sorterar främst baserat på utseende. De har förmodligen "valt" sin dejt för att de tycker att personen verkar härlig, även om de också tycker att människan är snygg.

Och nej, det är inte alls "klart som korvspad" att man bedömer utseende på tinder på det sättet som du verkar tro. Man bedömer bilder och kortfattad info som tillsammans ger en känsla för vad detta är för slags människa.
Att bedöma bilder är inte samma sak som att bedöma utseende, eftersom man får ut mer information av en bild än bara hur snygg människan är.

Exakt!
Får jag upp en bild av en man som är galet snygg i mina ögon och sen läser att han gått livets hårda skola så blir han lika intressant som en påse gamla russin.
 
För mig blir det netflix n chill eller mer korrekt nedladdning och hångel i kväll. Ny förmåga från tinder med mycket potential så får väl se om jag och hen synkar upp i våra ambitioner och förmåga :D
 
Nejdå, du har skrivit att han är snygg också. Det gjorde du alldeles nyss också.
Ingen blir perfekt av att bara vara snygg. Det är liksom fler parameterar som spelar roll om man gillar någon :). Men för att komma dit måste man få en match först :).
Men vad är det du inte fattar?
Det är inte bara snygghet som avgör om man matchar eller inte! Snygghet är förmodligen en av många parametrar, och det är för de flesta inte heller särskilt snävt.
 
Du har aldrig funderat på att börja skriva på Flashback istället? Du skulle få mycket mer medhåll av alla som spyr över dessa "sliddjur" som tror att de är något när de nobbar och inte ens är mer än en sexa.

Nej, jag läser där imellanåt . Men har ingen användare.
Jag gillar inte alls jargongen där. Går ju inte att föra nån vettig diskussion med nån som kallar kvinnor för sliddjur.
 
Nejdå, du har skrivit att han är snygg också. Det gjorde du alldeles nyss också.
Ingen blir perfekt av att bara vara snygg. Det är liksom fler parameterar som spelar roll om man gillar någon :). Men för att komma dit måste man få en match först :).

Äh, jag ger upp. Härmed avsäger jag mig mer konversation kring detta. Du har uppenbarligen visat att du inte lyssnar trots att du ställer frågor och vi försöker svara. Så jag skiter i dig nu. Kom igen när du redo att ta in nya perspektiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 375
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 599
Senast: em76
·
Svar
1 292
· Visningar
132 408
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp