Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad är det du inte fattar?
Det är inte bara snygghet som avgör om man matchar eller inte! Snygghet är förmodligen en av många parametrar, och det är för de flesta inte heller särskilt snävt.

Det är en av flera parameterar som ska stämma :).
Så jag håller fullständigt med dig!
 
Alla killar gillar inte smala tjejer :). Så varför tar du åt dig ?
Nej alltså, jag blir så provocerad av dig så jag kan inte låta bli att bemöta, även om de andra har gjort det på ett väldigt bra sätt.
För det första beter du dig som att du vet något om hur jag ser ut, vad jag vet har du aldrig träffat eller sett bilder på mig. Dessutom skriver du som du gör som svar på att jag är trött på objektifiering och kroppsrecention, vilket gör ditt svar ännu mer provocerande (eftersom du uppenbarligen refererar till mitt utseende). Det är smaklöst, ointelligent eller bara ignorant.

Det här med att bedöma någon. Ja jag gör uppenbarligen en bedömning tex på Tinder. Det handlar som många andra skrivit om hur en person presenterar sig själv, med bilder (aktiviteter, klädstil, utstrålning, till viss del personlighet mm) och presentation. Det är stor skillnad på den bedömningen och att bedöma kroppar som sådana tycker jag. Dessutom skriva sida upp och sida ner i den här tråden om tjejer som kroppar, som objekt, det är det jag spyr på.
Jag har förstått att det vi skriver här inte påverkar ditt sätt att tänka och det är beklagligt (för dig).
 
Nja, ni vill inte veta av att ni blir bedömda. Det är en annan sak.
Bedömda blir man vare sig man vill eller ej.
På tinder och andra sidor lägger man upp sig specifikt för att bli bedömd. Gillar en kille det dom ser kommer dom att kontakta dig. Samma spelregler för killar och tjejer.
Alltså ibland tänker jag att du måste vara ett troll. Att du ens har mage att sitta och hålla på såhär.
 
Nej alltså, jag blir så provocerad av dig så jag kan inte låta bli att bemöta, även om de andra har gjort det på ett väldigt bra sätt.
För det första beter du dig som att du vet något om hur jag ser ut, vad jag vet har du aldrig träffat eller sett bilder på mig. Dessutom skriver du som du gör som svar på att jag är trött på objektifiering och kroppsrecention, vilket gör ditt svar ännu mer provocerande (eftersom du uppenbarligen refererar till mitt utseende). Det är smaklöst, ointelligent eller bara ignorant.

Det här med att bedöma någon. Ja jag gör uppenbarligen en bedömning tex på Tinder. Det handlar som många andra skrivit om hur en person presenterar sig själv, med bilder (aktiviteter, klädstil, utstrålning, till viss del personlighet mm) och presentation. Det är stor skillnad på den bedömningen och att bedöma kroppar som sådana tycker jag. Dessutom skriva sida upp och sida ner i den här tråden om tjejer som kroppar, som objekt, det är det jag spyr på.
Jag har förstått att det vi skriver här inte påverkar ditt sätt att tänka och det är beklagligt (för dig).

Ber om ursäkt. Det var ett dumt och ogenomtänkt svar.
Som jag sagt är kroppen och utseendet en av alla parameterar :). Vad man attraheras av är individuell, endel går igång på utseende , endel på intelligens, endel på humor. Oftast gör man dock en beödmning på hela paketet :).
 
Alltså ibland tänker jag att du måste vara ett troll. Att du ens har mage att sitta och hålla på såhär.

Alltså jag hårdrar ju väldigt måste du ju förstå.
Såklart man lägger upp sig på tinder för att hitta partner, KK osv eller vad det nu är. Men alla blir bedömda där utifrån bilder och profil.
 
Jag höll då med om det du skrev i ditt citat :).
Jag skrev ju det inlägget i ett sammanhang. Jag har även skrivit längre inlägg om saken. Att du då håller med, även fast det borde vara uppenbart även för dig att jag menar något annat, är ju bara konstigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 382
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
7 703
Svar
1 300
· Visningar
132 874
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp