Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Alltså, du och slackig går liksom inte att säga i samma mening. :D Vad roligt att du har inspirerat andra, men det förstår jag verkligen, sån bra inställning som du har!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Oj, kanske ska skriva mina egna vikter när jag frågade er. :p

Per sida:
Uppvärmning: 5 kg
Ben: 12,5 kg
Bröst: 5 kg (men axeln krånglar så skulle nog behöva sänka :()
Rygg: 11 kg med marklyft istället för frivändningar, körde nog på 7,5 när jag körde frivändningar fortfarande
Triceps: 6 kg på stången, 10 kg på plattan över huvudet (men jag kör liggande istället för sittande)
Biceps: Börjar på 4,5 kg, plockar bort i pausen i mitten
Ben: 3,5 eller 4,5 på benböjen, inget på utfallen.
Axlar: 4 kg större delen, byter till 3 kg i slutet.
Magen har jag kört med en 10 kg viktplatta senaste gångerna, funkar riktigt bra faktiskt.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Har världens cravings efter röda pringles - och inser fördelen med att bo ute i ingenstans. Det är nämligen en bit till närmsta kiosk, närmare bestämt 8 km enkel väg (eller möjligen 4? km åt andra hållet, men där har jag ingen koll på om butiken finns kvar eller vilka öppettider det är). Eftersom jag inte tänker gå 8 km enkel väg längs 90-väg så är enda alternativet att ta bilen, och aldrig i livet att jag startar den för att åka 8 km för att köpa några jäkla chips.

Tänk om jag haft en närbutik runt hörnet, då hade det varit mycket svårare att stå emot! Hur gör ni som lyckas?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Sleepan Ojoj, vad du legat i idag! Nästan 2 mil promenad ju, galet bra! Inte konstigt att du klättrat uppåt i utmaningen... Klart du förtjänar en dubbelnougat, jag njöt av en glass under promenaden (tycker man kan njuta så mycket mer när det ryms inom kaloribudgeten!).

Ananya, JA tävlandet driver mig lite till vansinne. Jag såg att du varit ute på en 10 km-sväng innan jag gick ut på min promenad, och då överslagsräknade jag lite snabbt och tänkte att "okej, 6,5 km behöver jag gå" :angel: Men sen hade jag missat att du sprang närmare 11 km, så nu kom jag inte förbi dig ändå :p Inlines är absolut bra träning om man kör hårt - men jag slöåker med när sambon springer så det räknas nog knappt till träning mer än de få backar jag får kämpa mig uppför. Vågar inte riktigt åka ensam i Linköping ännu, jag har inte hittat någon bra väg utan nedförsbackar :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hahah, men jag ser mig som rätt slackig. :p Å andra sidan är det kanske en del av den självbilden jag borde jobba på, om inte annat så för att ha större chans att hålla i den mer sunda livsstil jag har nu. :) Tack för komplimang angående inställning! Men jag tror inte att min partner håller med, jag peppade honom lite för mycket när jag körde igång, så, ehrm, han sa upp sitt gymkort. :p Bra jobbat där, liksom! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag frågar mig själv vad som är viktigast: Choklad eller viktnedgång?
Viktnedgång brukar vinna, men inte alltid. Ibland är choklad viktigare. ;)

Idag simmade jag 80 vändor. Alltså ÅTTIO vändor?
Det är dubbelt så många som jag brukar simma.

Jag kunde liksom inte sluta, poolen var helt tom på folk så jag bara njöt av lyxen:

947309_10151898265708761_1060421609_n.jpg
 
Sv: Beach 2013, del VIII

80?! Jösses. Jag hade dött av uttråkning efter två. Eller av utmattning :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag är förresten så avis på dig som vågar åka inlines. :D Jag har ett par som jag verkligen borde lära mig åka på, får se om det blir mitt projekt efter Berlin kanske. Men det är läskigt ju! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Fina! 28' är INTE stort, så det var väl bra att du fick se dig själv med lite andra ögon. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

När jag hade tappat bort kläder dök de upp längst ner i en bokhylla i vardagsrummet, så mitt tips är att leta på otippade ställen, för jag gissar att du redan kollat träningsväskan och tvättkorgen. :)

Tack! Bra tips, ska kika på de (få) konstiga ställen vi har! Mycket möjligt att något sånt har skett, i flytten och allt :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Och om någon vet någon ÅF som säljer linnen med coola/kaxiga tryck, spelar ingen roll om det är svenska eller utomlands (så länge de säljer över nätet) hojta till. Jag vill ha sådana! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Men även transport (typ den inlinesåkning du beskriver, eller min transportcykling) är ju faktiskt en viktig del i en hälsosam livsstil, som Chili så klokt påminde mig om för ett tag sen! Och NÅGRA kalorier bränner det allt. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag är förresten så avis på dig som vågar åka inlines. :D Jag har ett par som jag verkligen borde lära mig åka på, får se om det blir mitt projekt efter Berlin kanske. Men det är läskigt ju! :D

Vågar bara åka inlines på raksträckor utan alltför många övergångsställen (risk för att bli överkörd annars) ;) Svårt att bromsa ;)

Men klart du ska pröva! Det är helt underbart, älskar känslan att verkligen sätta fart och det är riktigt jobbigt för lår och rumpa. På med skydd och hjälm så är det bara att träna, träna, träna ;) Det är ju mycket enklare än att åka t.ex. skridskor.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag tror det där är som vikt-tänk. Man fastnar lätt i "men jag kan inte springa milen", "jag är tjock", "jag är inte en sån som har bra kondition och är stark" och rätt var det är så är den där gamla sanningen inte sann längre, men huvudet har inte hunnit med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 522
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp