Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag är så besviken, jag köpte ju träningskort på Friskis för ett helt år men redan efter en vecka kände jag att det gör för ont i mina knän, klarar inte alla hopp, studs och sidorörelser. Så idag gjorde jag ett återköp på mitt träningskort, fick tillbaka alla pengar utom medlemsavgiften. Jag var ju så glad att vara igång med träningen igen :(

Vill komma igång igen men ska träffa sjukgymnasten om två veckor och får se då vad han säger, om jag kan fortsätta träna på Friskis och att det kanske blir bättre med tiden eller om det inte är bra. Det är inte riktigt samma smärta som jag hade förr, jag brukade klara dessa saker.

Pratade med mamma och hon sa att min kropp kanske inte återhämtat sig än, att den är sliten efter allt vad den varit med om. Att det kanske tar ett tag. Sen har vi ju fibromyalgi i släkten och jag har symtom åt det hållet så det kan vara allt möjligt som spelar in.

Märkte också när vi gjorde situps att det gjorde hemskt ont i ryggen, det gjorde så ont att ligga direkt på golvet, då kände jag att jag inte har så mycket "isolering" utan att jag låg direkt på ryggraden.

Men nu ska jag försöka smälta att det inte blir något friskis nästa vecka :(
 
Åh jag är så besviken, jag köpte ju träningskort på Friskis för ett helt år men redan efter en vecka kände jag att det gör för ont i mina knän, klarar inte alla hopp, studs och sidorörelser. Så idag gjorde jag ett återköp på mitt träningskort, fick tillbaka alla pengar utom medlemsavgiften. Jag var ju så glad att vara igång med träningen igen :(

Vill komma igång igen men ska träffa sjukgymnasten om två veckor och får se då vad han säger, om jag kan fortsätta träna på Friskis och att det kanske blir bättre med tiden eller om det inte är bra. Det är inte riktigt samma smärta som jag hade förr, jag brukade klara dessa saker.

Pratade med mamma och hon sa att min kropp kanske inte återhämtat sig än, att den är sliten efter allt vad den varit med om. Att det kanske tar ett tag. Sen har vi ju fibromyalgi i släkten och jag har symtom åt det hållet så det kan vara allt möjligt som spelar in.

Märkte också när vi gjorde situps att det gjorde hemskt ont i ryggen, det gjorde så ont att ligga direkt på golvet, då kände jag att jag inte har så mycket "isolering" utan att jag låg direkt på ryggraden.

Men nu ska jag försöka smälta att det inte blir något friskis nästa vecka :(

Det finns ju mycket på Friskis som inte innefattar hopp, studs och sidorörelser. Testat något yogapass, corepass, jympa bas?

Jag förstår att din kropp inte återhämtat sig, den kan inte reparera sig och bygga muskler om den inte har något att bygga av. Vi har skrivit om det här förut, att ett energiöverskott - när man som du är underviktig och troligtvis fortfarande undernärd - inte bara bygger fettdepåer utan det byggs även muskler. När man går ner i vikt på ett ohälsosamt sätt "äter" kroppen upp muskler innan den helt tömmer fettdepåerna eftersom fett är livsviktigt. Även när man går ner på rätt sätt så försvinner muskelmassa, därför behöver man träna för att behålla så mycket muskler som möjligt.
 
Hej nya tråden!

Firar in den med att äta Maxburgare. Just nu ligger allt fokus på att rycka upp mig psykiskt. Upplever massiv prestationsångest på jobbet och måste verkligen tackla det. Har inte orkat träna nu på kvällarna för jag är så slut från jobbet och jag vet ärligt talat inte vad jag har gjort hela den här veckan? Har verkligen hela veckan gått och det enda jag har gjort var badminton i tisdags? Det har bara eskalerat, särskilt denna vecka...

Jag känner nu innerligt att jag måste träna och få ut allting ur systemet. Min plan för helgen är ridning och så ska jag jobba från backen med den andra hästen igen. Sen ska jag storstäda här hemma! Får se om jag orkar få in någon gymträning, på söndag i så fall. Kanske. Ångesten måste i vilket fall ut innan jag blir tokig och jag hoppas några timmar stall och ett skinande hem hjälper till på den biten.

Kan förresten lägga till att jag inte lever på skräpmat eller är djupt olycklig på något annat plan, men jobbet just nu alltså. Aaaaah....
 
Senast ändrad:
Jag hinner inte med!!!!;) Herregud va ni skriver.

Min vardag har vänts upp och ner. Har äntligen tagit examen och börjat jobba igen. Det var en ganska tuff utbildning men tiderna var mer flexibla och jag han liksom med att både träna och sova ibland;). Sover nu i snitt 4 timmar per natt, hinner/ orkar knappt träna så det har blivit 3 pass i veckan. Jag är van att träna 5-6. Men tack vare långa sjukhuskorridorer så har jag sprungit bort 2 kg på 2 veckor. Jag måste hitta nya rutiner för att hinna träna och inte stressa ihjäl mig själv. Men nu är jag ledig lördag-söndag och då jäklar ska jag träna!
 
Jag hade ätit lite dåligt innan dagens träning så jag orkade inte ta i som jag ville. Svettades floder gjorde jag ändå :D helt ok för att vara en fredagseftermiddag liksom.

Har laddat med korsordstidningar till ikväll för att undvika småätandet. Däremot så skriker mitt huvud efter choklad just nu för jag nåddes av nyheten att min enda uppfödning hör galopperat vidare idag :( ska försöka hantera det vettigt ändå.
 
Jag hade ätit lite dåligt innan dagens träning så jag orkade inte ta i som jag ville. Svettades floder gjorde jag ändå :D helt ok för att vara en fredagseftermiddag liksom.

Har laddat med korsordstidningar till ikväll för att undvika småätandet. Däremot så skriker mitt huvud efter choklad just nu för jag nåddes av nyheten att min enda uppfödning hör galopperat vidare idag :( ska försöka hantera det vettigt ändå.

Usch vad tråkigt :(
 
Jag har sett att en del av er delar upp träningen i olika muskelgrupper på olika dagar, hur går era tankar kring det? Är det för att ni inte har tid att köra igenom hela kroppen på en gång eller för att ni tycker att det behövs för att få fler vilodagar för musklerna mellan passen? Jag brukar för det mesta gå igenom hela kroppen eftersom jag tycker att det är kul och känns skönt efteråt, men som den här veckan blir det fyra dagar på gymmet (men aldrig två dagar i rad dock) och funderar på om det blir för lite tid för återhämtning för kroppen? Jag kämpar på så gott jag kan men tränar inte extremt hårt på något sätt.
 
Jag hade ätit lite dåligt innan dagens träning så jag orkade inte ta i som jag ville. Svettades floder gjorde jag ändå :D helt ok för att vara en fredagseftermiddag liksom.

Har laddat med korsordstidningar till ikväll för att undvika småätandet. Däremot så skriker mitt huvud efter choklad just nu för jag nåddes av nyheten att min enda uppfödning hör galopperat vidare idag :( ska försöka hantera det vettigt ändå.

Fy vad tråkigt, beklagar :( Hoppas korsorden hjälper mot chokladsuget.
 
@Ninnurur Beklagar gumman :( Sånt är inte roligt

@LindgrenV Håll dig undan gluten! Man mår inte bra av skiten :yuck:

Idag firade jag in nya tråden och nytt tiosiffrigt med en glass på donken. Belönade mig sen med en långpromenad :p
 
21500 steg har jag avverkat idag. Det blev en mer aktiv vilodag än jag tänkt mig från början, men det har varit himla trevligt att strosa runt med en vän och bara avverka en hel massa samtalsämnen.

Imorgon väntar core + gym. Syrran meddelade att hon fått förhinder, så jag får vackert genomföra det själv. Men det ska nog gå bra det med, det har det ju gjort förut :)
 
@Ninnurur Beklagar gumman :( Sånt är inte roligt

@LindgrenV Håll dig undan gluten! Man mår inte bra av skiten :yuck:

Idag firade jag in nya tråden och nytt tiosiffrigt med en glass på donken. Belönade mig sen med en långpromenad :p
Gluten kan ta sig i brasan. Usch vad dåligt jag mått ikväll. Ser ut som om jag är höggravid, magen är spänd som en ballong och det känns som att någon både slagit mig med och opererat in en 30kgs-hantel :banghead: Börjat släppa nu. Bokstavligt talat. Måste nog evakuera byggnaden :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 353
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 201
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 533
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp