Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gluten kan ta sig i brasan. Usch vad dåligt jag mått ikväll. Ser ut som om jag är höggravid, magen är spänd som en ballong och det känns som att någon både slagit mig med och opererat in en 30kgs-hantel :banghead: Börjat släppa nu. Bokstavligt talat. Måste nog evakuera byggnaden :laugh:

Jag var sjuk i 1 1/2 v efter ätit gluten :(
 
Idag är jag funktionär på våra hopptävlingar så allt vad mina fasta matrutiner är rubbade. Fick panik igår att jag inte kommer kunna röra på mig och äta rätt i helgen så gick nästan 7 km vid tio i går kväll. Nu blir det tänka med maten på tävlingarna. Usch :D
 
Idag är jag funktionär på våra hopptävlingar så allt vad mina fasta matrutiner är rubbade. Fick panik igår att jag inte kommer kunna röra på mig och äta rätt i helgen så gick nästan 7 km vid tio i går kväll. Nu blir det tänka med maten på tävlingarna. Usch :D

Rör du dig inte som funktionär då? :) Även om det kanske inte är direkt träning, så är det ju oftast ganska rörligt och aktivt att vara funktionär.
Drygt när det inte blir någon ordning på matrutinerna! Men någon dag ibland gör det ju faktiskt ingenting.
 
Jag räknade ihop att jag igår var ute och sprang knappt 4 km, och gick med hundarna knappt 8 km. 11,5 km totalt alltså :bump: Och så red jag, men bara en häst.

Jag vägde mig igår också (jag vet, jag borde egentligen kasta ut vågen innan jag fastnar i vägandet, siffrorna säger inget om hur min kropp ser ut, egentligen) och väger nu 2 kg mindre än "panikvikten". Jag kom överens med mig själv att jag kan gå ner 5 kg till. Då hamnar jag på (precis under) en vikt jag kan leva med, som jag trots allt kan acceptera. Så 5 kg ner och sen får det vara bra.
Och det ska inte vara något svältande och övertränande för att komma dit, utan jag ska fortsätta som nu. Lite lagom, sådär.

Idag gick jag upp tidigt för att åka till stallet, men tror ni inte det har kommit ordentligt med snö under natten :meh: Så jag vågar mig inte ut på vägarna, med tanke på att vägen till stallet verkar vara absolut sista prioritet att ploga.
Får istället nöja mig med att springa (Det SKA jag göra, oavsett hur mycket snöstorm det är. Jag vill inviga min nya jacka!) och promenera med hundarna. Kanske kan passa på att tvätta och städa lite också, för att iallafall hålla igång lite. Jag börjar nog klättra på väggarna annars :D

Kan för övrigt upplysa om att havregrynsgröt, små bitar av banan (som blir mjuka och varma av gröten) och kanel är en underbar kombination :up::d
 
Här snöar det för fullt. Inte så toppen eftersom det är en massa is under :crazy: men, dottern har önskat sig en pyjamasdag och jag bör ha en vilodag så det gör som inget ;)
 
Vad blir månadens sista träningspass för er? Jag tror det blir en löptur för mig:)

Jag ska på något på gymmet som heter Crosschallenge. Tror jag iaf.
Bokad är jag, men inte så peppad.
Dock har jag ju inte tränat ett smack denna veckan - så ETT pass vore ju på sin plats iaf.
 
Jag har sett att en del av er delar upp träningen i olika muskelgrupper på olika dagar, hur går era tankar kring det? Är det för att ni inte har tid att köra igenom hela kroppen på en gång eller för att ni tycker att det behövs för att få fler vilodagar för musklerna mellan passen? Jag brukar för det mesta gå igenom hela kroppen eftersom jag tycker att det är kul och känns skönt efteråt, men som den här veckan blir det fyra dagar på gymmet (men aldrig två dagar i rad dock) och funderar på om det blir för lite tid för återhämtning för kroppen? Jag kämpar på så gott jag kan men tränar inte extremt hårt på något sätt.

För att få in fler vilodagar för musklerna är väl den egentliga anledningen. Jag skulle förvisso aldrig ha tid att träna hela kroppen varje dag, då skulle jag få vara på gymmet i 5 timmar, så det är ju också en orsak såklart. Dessutom kan jag aldrig "ta ut mig" ordentligt i de muskelgrupperna jag har träningsvärk i, så det skulle bli fruktansvärt o-effektiv träning :D
 
Fy fan, vad jag lipade igår.
Helt sjukt egentligen det här..

När jag fick min plats i Landskrona var jag smått förtvivlad, men nu när jag lämnar är jag ännu mer ledsen. Älskade, älskade jobb! :love:

Nu är jag iaf hemma. För alltid! :)
 
Mitt kommer nog bli ridning, ev promenad.

Slutsummerar ändå nu innan jag åker till stallet.
21,5 loggade timmar under januari! Sjukt nöjd med det!
Största delen har varit 30 dagars utmaningen med yoga, har två pass kvar men har ställt mig på mattan varenda dag! :bump: Även om passen bara är mellan 15-30 minuter har det resulterat i 11,5 timma yoga och en tydlig förbättring i styrka och smidighet i yogapositionerna! Resten är ridning och promenader, något pass styrka..

Målet för nästa månad får bli att utöka promenaddelen något. Jag har ju flyttat och börjat jobba heltid, och jag känner mig inte helt bekväm med att leta upp nya vägar i mörkret när jag kommer hem från jobbet... men jag ska försöka hitta vägar med belysning som jag kan promenera på. Och att inte tappa yogan helt även om utmaningen är slut.
 
Jag har loggat 20:21 timmar på Endomondo för januari, och målet är att det ska bli fler i februari.

Idag på månadens sista dag blir det vilodag, alternativt löpning om jag orkar leta fram någon gammal telefon som jag kan använda för musik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 352
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 201
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 532
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp