Beach 2015, del 3

Men lilla katten!! :cry: håller tummarna för att hon blir bättre snart @Jenka och att ni hittar mediciner som hjälper!!

Idag ska jag bara jobba halvdag och sen ska jag in till Göteborg för att gå på min examensceremoni! :banana:Skönt att få ett avslut på skolan. Kommer inte bli någon träning idag men ska rida hela helgen!
 
Men lilla katten!! :cry: håller tummarna för att hon blir bättre snart @Jenka och att ni hittar mediciner som hjälper!!

Idag ska jag bara jobba halvdag och sen ska jag in till Göteborg för att gå på min examensceremoni! :banana:Skönt att få ett avslut på skolan. Kommer inte bli någon träning idag men ska rida hela helgen!

Hoppas du får en härlig dag! Och grattis till examen! :D
 
Träningsvärk i rumpa och baksida lår - check! (eller som jag beskrev det förut: "jag har träningsvärk i mina bakben!")

Började dagen hos tandläkaren, utan att vara nervös O_o
Nu ska det pluggas. Sen gym med syrran. Sen plugga lite till. Sen promenad ner till tåget, åka tåget, promenera hem till @Sleepan , promenera vidare upp för en vidrig backe. SEN får jag sova :D
Nånstans där emellan ska jag även fixa lunch för idag och imorgon. "Ta med något som kan ätas kallt" sades det. "Pannkakor!" tänker jag :D


och Grattis till examen @Queen ! :bump:
 
Unnade mig 10 h sömn idag också :angel: Men idag måste jag vara lite effektiv med plugg för jag har sjukt mycket att göra... Ska åka till stallet också är planen, blir väl i eftermiddag någon gång. Ä

Längtar tills jag kan skriva något om riktig träning :p Men idag blir det i alla fall någon promenad, cykel till bussen och tillbaka (5 km) och kanske yoga ikväll. Så lite aktivitet om än lågintensivt.
 
Trots en otroligt obeachig kväll igår - min underbara karl mötte mig hemma med nybakta scones och en stor kopp te när jag kom från jobbet :love: - så vågade jag mig på en mätning idag. (som egentligen skulle gjorts den 1/3 - men då kände jag mig svullen och tjock och uschlig. :down: Så sköt upp det till en dag när jag kunde hantera besvikelsen helt enkelt. Vilket då blev idag.)
Total minskning under februari är -14cm på totalt 6 mätpukter (de övriga 3 punkterna var +/-0 från föregående månad.). Och trots att jag VET att det är BRA och MYCKET så är jag så BESVIKEN!! För det är på "fel" ställen. Magen fortsätter att vara dallrig och fläskig och okrympande. Varför gör den så? Varför blir jag inte av med bukfläsket?! :(
 
Vad tråkigt att det inte minskar där du vill @Nixehen:( Men jag skulle ändå säga att det viktiga är ju att det HAR minskat, så även om din mage är den sista att ge med sig (och vart man tappar mest/först kan man ju inte göra nåt åt) så kommer den ju minska också till slut! Kämpa på, du är superduktig :bump: :bump:
 
@Nixehen Jag förstår din besvikelse men du har gjort ett så himla bra jobb den här månaden och resultatet är ju jättebra! Det handlar förmodligen om tålamod. Om du har lätt för att lägga på dig runt midjan, vilket många människor har, så är det tyvärr också där det kommer försvinna sist. Så är det för mig, fast med låren. När jag går ner i vikt så blir jag smalare runt magen men låren är banne mig lika stora och dallriga oavsett :down:

Det vore så himla fiffigt om man kunde bestämma varifrån fettet skulle tas men så funkar kroppen inte tyvärr. Men jag tror att om du fortsätter träna och äta bra och lägger på en stor portion tålamod så tror jag du kommer se resultat så småningom. Jättetråkigt svar, jag vet ;) Hur mycket core tränar du? Jag upplever att magen känns "tightare" när jag är stark i bålen. Nu när jag inte tränat ordentligt ett tag hålls inte det mjuka gosiga in på samma sätt :cautious: :p
 
Åååh idag känns det svårt att bestämma mig för hur, var och när jag ska träna! Jag såg ju som sagt bak mot Insanity redan när jag bokade det igår, men jag vet att det är bra för cardio och fettförbränning vilket är vad jag behöver. Men åh det tar emot! Jag älskar den typen av träning egentligen men tycket att Metafit med sina 30 minuter är alldeles lagom för att jag ska orka och våga köra slut på mig helt. Det här är typ samma sak, fast i 45 minuter... Dessutom börjar passet 17.30 medan skolan slutar 16.00, så då blir det en sådan där väldigt opraktisk väntetid då jag varken hinner hem emellan eller hinner göra något vettigt.

Men vet ni vad? Nu när jag har skrivit ner allt såhär så börjar jag faktiskt känna att det kanske inte är någon dålig idé ändå. Jag gick trots allt på dessa pass nästan varje fredag förra året, så någonstans måste jag ju tycka om det även om jag kanske inte minns det nu. Och under den där timmen emellan skolan och passet kan jag faktiskt gå och köpa lite nya underkläder, det är både roligt och behövligt. Japp, så får det bli.

Nu ska jag sluta gnälla och istället be om ursäkt för ett för er fullständigt värdelöst inlägg, men som för mig visade sig vara ganska värdefullt ändå! Jag är fredagsflummig, jag skyller på det :D

Kastar in en bild på min frukost för att den var så färgglad och fin, sedan ska jag sluta störa er och istället återgå till plugget!

2015-03-06_084329_54f976baddf2b366fc4d1990.jpg
 
Tack för tumhållningar!
Jag får erkänna att jag aldrig sprang igår... nu hoppas jag på att regnet ger med sig så jag kan cykla och promenera i eftermiddag.
 
Det vore så himla fiffigt om man kunde bestämma varifrån fettet skulle tas men så funkar kroppen inte tyvärr. Men jag tror att om du fortsätter träna och äta bra och lägger på en stor portion tålamod så tror jag du kommer se resultat så småningom. Jättetråkigt svar, jag vet ;) Hur mycket core tränar du? Jag upplever att magen känns "tightare" när jag är stark i bålen. Nu när jag inte tränat ordentligt ett tag hålls inte det mjuka gosiga in på samma sätt :cautious: :p
Eller inälvor, för den delen (som svar på det mjuka gosiga). Dom kan också orsaka en hel del utbuktande om man inte har muskulatur som håller dom på plats. Allt är inte fett som buktar, som någon vis man borde sagt nån gång ;)

Keep up the good work @Nixehen ! Det viktigaste är att det ger sig nånstans, det kommer ta runt magen också till slut (för du har ju inte oändligt med material på övriga punkter). Heja, heja!
 
Eller inälvor, för den delen (som svar på det mjuka gosiga). Dom kan också orsaka en hel del utbuktande om man inte har muskulatur som håller dom på plats. Allt är inte fett som buktar, som någon vis man borde sagt nån gång ;)

Keep up the good work @Nixehen ! Det viktigaste är att det ger sig nånstans, det kommer ta runt magen också till slut (för du har ju inte oändligt med material på övriga punkter). Heja, heja!

Haha :D

Apropå utbuktande så har jag haft en väldigt snygg gravidliknande mage de senaste fyra dagarna, från morgon till kväll och oberoende av vad jag ätit :meh: Min mage har tydligen varit väldigt upprörd av okänd anledning. Men idag har den äntligen börjat ge med sig! Skönt att slippa se ut som om man vore i sjätte månaden liksom :D (i alla fall om man inte ÄR i sjätte månaden ;))
 
Haha :D

Apropå utbuktande så har jag haft en väldigt snygg gravidliknande mage de senaste fyra dagarna, från morgon till kväll och oberoende av vad jag ätit :meh: Min mage har tydligen varit väldigt upprörd av okänd anledning. Men idag har den äntligen börjat ge med sig! Skönt att slippa se ut som om man vore i sjätte månaden liksom :D (i alla fall om man inte ÄR i sjätte månaden ;))
Är du säker på att du inte är i sjätte månaden? ;)

Har haft samma problem, men över ett dygn har det bara rasat bort och i morse var det en fantastiskt tjusig mage som mötte mig i spegeln :D Himla skönt att känna att allt slit med träning och mat lönar sig, det är liksom så lätt att glömma bort när man bara ser den där vätskesamlande, uppblåsta kroppen ett tag. Dessutom ett himla bra kvitto på att kroppen mår som bäst när jag äter som jag ska. Det är när jag tappar aptiten och låter bli att äta som den blir sådär uppblåst (samt att jag har en tendens att endast bli sugen på chips = massa salt och kolhydrater som kan binda vatten)
 
Är du säker på att du inte är i sjätte månaden? ;)

Har haft samma problem, men över ett dygn har det bara rasat bort och i morse var det en fantastiskt tjusig mage som mötte mig i spegeln :D Himla skönt att känna att allt slit med träning och mat lönar sig, det är liksom så lätt att glömma bort när man bara ser den där vätskesamlande, uppblåsta kroppen ett tag. Dessutom ett himla bra kvitto på att kroppen mår som bäst när jag äter som jag ska. Det är när jag tappar aptiten och låter bli att äta som den blir sådär uppblåst (samt att jag har en tendens att endast bli sugen på chips = massa salt och kolhydrater som kan binda vatten)

Ganska säker ;)
Jo magen har säkert haft anledning att bete sig så eftersom kosten väl inte varit helt optimal. Ska försöka vara lite snällare mot den framöver. Skönt att din mage också har skärpt till sig idag! :D
 
Lugn, vacker dag här i Sydney! 26 grader o strålande sol (alltså vädret här :love:). Tagit två promenader, 20+25 min samt styrketränat hemma i 30 min, så helt godkänt! Maten varit bra, och hållt mig till mitt ätfönster från 12-20 (förutom ett par tuggor kladdkaka nu vid 22, hehe). Pv bakade supergod kladdkaka idag.. Så ätit en (inte särskilt stor) bit. Helt ok då maten i övrigt varit bra tycker jag :)

12.00 - 1 skiva rostat mörkt surdegsbröd med 1/2 avokado, musli med 1/2 banan samt chia- och hampafrön + mandelmjölk.

15.00 - 2 rutor mörk choklad

17.00 - 1/4 ananas

19.00 - två burritos med tomat- och avokadosalsa, kidneybönröra med lök och svamp, lite brunt ris och ruccola :d:d

20.00 - 1 bit kladdkaka och sleepy time-te
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 433
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 250
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 776
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp