Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 3

Tack för ert stöd igår :bow: Har sagt det förr men ni är bara så :love::love::love:

Mår helt pyton idag och är sjukt trött men jag får "skylla mig själv" för jag tog ju för mycket tabletter igår, det blev inte bra alls. Men jag lyckades hålla mig ifrån att ta ännu mer. Mina föräldrar kom och gick kvällspromenaden med mig men när vi sagt hej då kom ångesten tillbaka och jag började planera för hur mycket mer tabletter jag skulle ta när jag kom hem. Då när jag kom upp till min dörr (bor på fjärde våningen utan hiss :p) satt en av mina allra närmsta vänner utanför dörren, samma kompis som jag var ute med på dagen. Hon hade blivit så orolig och ville inte att jag skulle vara ensam nu för hon vet ju hur jag mår och samtidigt ville hon ha sällskap så hon var hos mig hela kvällen och långt in på natten så jag tog inte mer tabletter! Jag fick hjälp att gå emot att ta fler men hon sa att det märktes på mig att jag tagit tabletter.

Hon sa också att det syntes hur mycket ångest jag hade över maten så hon stöttade mig och sa hur stark jag är som kämpar så hårt. Jag fick i mig det mesta men pillade bort lite på bröden, klarade inte att äta allt. Vet att det lilla jag pillade bort antagligen inte påverkar min vikt men ångesten blev lite lättare, samtidigt är det ett beteende jag inte vill ha för det blir lätt ett tvång att alltid göra så.

Idag ska jag till min sjukgymnast på samtal och kroppskännedom, kanske kan få vräka ut mig lite av hur det känns för just nu vill jag knappt leva.
 
Lugn, vacker dag här i Sydney! 26 grader o strålande sol (alltså vädret här :love:). Tagit två promenader, 20+25 min samt styrketränat hemma i 30 min, så helt godkänt! Maten varit bra, och hållt mig till mitt ätfönster från 12-20 (förutom ett par tuggor kladdkaka nu vid 22, hehe). Pv bakade supergod kladdkaka idag.. Så ätit en (inte särskilt stor) bit. Helt ok då maten i övrigt varit bra tycker jag :)

12.00 - 1 skiva rostat mörkt surdegsbröd med 1/2 avokado, musli med 1/2 banan samt chia- och hampafrön + mandelmjölk.

15.00 - 2 rutor mörk choklad

17.00 - 1/4 ananas

19.00 - två burritos med tomat- och avokadosalsa, kidneybönröra med lök och svamp, lite brunt ris och ruccola :d:d

20.00 - 1 bit kladdkaka och sleepy time-te

Hur kommer det sig att du valt periodisk fasta? Har läst om det på en del forum men känner ingen som följt det, vad är egentligen poängen med det sättet att äta och varför har du valt just det? Är det för att gå ner i vikt eller för att det ska vara hälsosamt? Är det första gången du följt pf? Trivs du bra med det? Haha, fröken frågvis kommer fram men jag är så nyfiken av mig :p
 
Vill du att jag kommer över?
Såg det här först nu, tack vad du är gullig:love:. En av mina allra närmsta vänner tänkte samma sak så hon dök upp här igår kväll och stannade tills jag hade bytt om, borstat tänderna och gjort iordning mig för att gå och lägga mig:love:. Hon skämmer bort mig med massage, diskar och stöttar mig med maten och så sitter vi och pratar i timmar och kollar på nyheter och lite halv dåliga tv-program så det inte gör något att man inte hänger med riktigt. Fast igår tittade vi lite på Skavlan och det tillhör väl snarare kategorin ganska bra tv för en gångs skull.
 
Gårdagen blev inte alls som jag tänkt eftersom det hade hänt en bilolycka på vägen till stallet, så dels hamnade jag i en kö i bortåt en halvtimme, och sen fick jag bara vända och köra hem igen (det värsta var nästan att jag i princip var framme, så det tog ett bra tag i bilen helt " i onödan"), för sen fick jag ju bara åka samma sträcka en gång till på kvällen istället för att mocka och missade därför all tid till motion. (Sen var det ju så klart tur att ingen blev allvarligt skadad i olyckan.)

Idag har det i alla fall blivit ungefär två timmars utritt på förmiddagen. Jag är inte en morgonmänniska, inte någonstans, och jag tycker nästan det är tortyr när alarmet ringer, men när man väl är där är det faktiskt jätteskönt att rida redan på morgonen. :love: Hästen har däremot haft en fruktansvärd dag eftersom hon var tvungen att gå över två diken (hon hatar vatten), så frågan är om hon blev mest trött psykiskt. :p
 
Tack för ert stöd igår :bow: Har sagt det förr men ni är bara så :love::love::love:

Mår helt pyton idag och är sjukt trött men jag får "skylla mig själv" för jag tog ju för mycket tabletter igår, det blev inte bra alls. Men jag lyckades hålla mig ifrån att ta ännu mer. Mina föräldrar kom och gick kvällspromenaden med mig men när vi sagt hej då kom ångesten tillbaka och jag började planera för hur mycket mer tabletter jag skulle ta när jag kom hem. Då när jag kom upp till min dörr (bor på fjärde våningen utan hiss :p) satt en av mina allra närmsta vänner utanför dörren, samma kompis som jag var ute med på dagen. Hon hade blivit så orolig och ville inte att jag skulle vara ensam nu för hon vet ju hur jag mår och samtidigt ville hon ha sällskap så hon var hos mig hela kvällen och långt in på natten så jag tog inte mer tabletter! Jag fick hjälp att gå emot att ta fler men hon sa att det märktes på mig att jag tagit tabletter.

Hon sa också att det syntes hur mycket ångest jag hade över maten så hon stöttade mig och sa hur stark jag är som kämpar så hårt. Jag fick i mig det mesta men pillade bort lite på bröden, klarade inte att äta allt. Vet att det lilla jag pillade bort antagligen inte påverkar min vikt men ångesten blev lite lättare, samtidigt är det ett beteende jag inte vill ha för det blir lätt ett tvång att alltid göra så.

Idag ska jag till min sjukgymnast på samtal och kroppskännedom, kanske kan få vräka ut mig lite av hur det känns för just nu vill jag knappt leva.

Åh vad glad jag blir att du har så fina vänner :love: :love:
 
Är så vansinnigt nära att stresskrascha igen. Allt p.g.a. den där jävla kursen i skolan.

Fick gjort 35 minuter på gymmet i alla fall. Pallade inte mer. Tog knappt i på det jag gjorde heller. Tänkte att cirkulationsträning med låga vikter är bättre än ingenting. Högra biceps gjorde ont i bicepscurls också, det där blåmärket känns rejält fortfarande.
Lyckades dock sätta 12 reps på 104 kg i benpressen.

Försöker motivera mig att fixa lasagne så jag kan äta en ordentlig middag. Ska bara övertyga kroppen om att den visst orkar.
Egentligen vill jag bara lägga mig platt på golvet och aldrig mer gå upp. Är så slutkörd så det finns inte. Jag orkar inte ens ha ångest inför tentan på måndag, hela mitt jag har redan gett upp både den och allt annat.
 
Åh vad glad jag blir att du har så fina vänner :love: :love:
Jag är också så oerhört tacksam för det :) Tyvärr har jag bara henne i min hemstad. Alla andra har faktiskt flyttat härifrån, det är lite tråkigt att inga från grundskolan och gymnasiet bor kvar här. En del bor utomlands men många har flyttat till andra städer i Sverige i och med plugg och jobb. En del kommer hem då och då så man kan träffas men hade jag inte den kompisen jag har här i stan skulle jag känna mig väldigt ensam. För även om de andra fortfarande är mina vänner är de ju inte en del av mitt liv, förutom de som som sagt är hemma lite oftare.

Alla förtjänar att ha en vän som hon som var här igår, vi lärde känna varandra genom hundarna men tyvärr var hon tvungen att ta bort sin hund förra året. Vår vänskap är speciell, vi träffas flera gånger i veckan, går promenader, dricker te, har kvällsmys och pratar om allt. Hon är den enda jag klarar att äta med och tycka att det känns nästan ok (även om det fortfarande är jobbigt) och vi har sms eller telefonkontakt varje dag. Hon är som en syster för mig.
 
Är så vansinnigt nära att stresskrascha igen. Allt p.g.a. den där jävla kursen i skolan.

Fick gjort 35 minuter på gymmet i alla fall. Pallade inte mer. Tog knappt i på det jag gjorde heller. Tänkte att cirkulationsträning med låga vikter är bättre än ingenting. Högra biceps gjorde ont i bicepscurls också, det där blåmärket känns rejält fortfarande.
Lyckades dock sätta 12 reps på 104 kg i benpressen.

Försöker motivera mig att fixa lasagne så jag kan äta en ordentlig middag. Ska bara övertyga kroppen om att den visst orkar.
Egentligen vill jag bara lägga mig platt på golvet och aldrig mer gå upp. Är så slutkörd så det finns inte. Jag orkar inte ens ha ångest inför tentan på måndag, hela mitt jag har redan gett upp både den och allt annat.
Åh, fina du, ge inte upp, du kommer att ta dig igenom det här även om det inte känns så just nu. Ät något gott till middag, något du verkligen vill ha och som du orkar fixa och lägg dig i soffan eller sängen med någon bra film eller bok och bara slöa resten av dagen. Det förtjänar du verkligen. Förstår att du är trött, det skulle vem som helst bli i din situation. Försök ta hand om dig och göra snälla saker mot dig själv hela helgen.
 
Jag får inte träna på några dagar nu... var ju till tandläkaren för kontroll av visdomstanden och hon snodde den av mig på en gång! :D det är inte jätteskönt nu när bedövningen börjar släppa, men det kommer nog kännas betydligt bättre när det läkt! :up:
Burr, tandläkaren ville operera bort en visdomstand på mig som var inflammerad vid tandköttet och som trängde undan de anda tänderna men jag fick panik och skrek nej lite spontant och då sa hon bara "okej, hej då" och skickade hem mig. Haha, jag hann ju inte tänka igenom mitt svar, hade hon låtit mig tänka lite hade jag väl gått med på det. Nu fick jag istället dras med den dumma tanden och inflammationen jätte länge innan det gick över så jag tycker det låter skönt att du är av men den nu, det går nog lite snabbare att bli bra då.
 
Åh, fina du, ge inte upp, du kommer att ta dig igenom det här även om det inte känns så just nu. Ät något gott till middag, något du verkligen vill ha och som du orkar fixa och lägg dig i soffan eller sängen med någon bra film eller bok och bara slöa resten av dagen. Det förtjänar du verkligen. Förstår att du är trött, det skulle vem som helst bli i din situation. Försök ta hand om dig och göra snälla saker mot dig själv hela helgen.
Jag kan inte det. Har tenta på måndag, obligatorisk skoldag 9-16 imorgon (som dessutom är fysiskt ansträngande). Måste åka till Göteborg ikväll för att hinna i tid imorgon.
 
Herregud vilken jäkla skitdag det här har visat sig vara hittills. Jag var på möte med min handledare för examensarbetet vid lunch vilket slutade med att jag satte mig på toaletten och grät i en halvtimme. Jag fick oerhört mycket kritik på ett av de viktigaste kapitlen ("this is very, very insufficient" var en av hans kommentarer) och känner mig otroligt dum. Jag förstår inte varför jag inte kan fatta allt som andra tycks fatta, hur jag kunde misslyckas så totalt med något som jag jobbade så hårt för. Usch vad puckad, dålig och allmänt obegåvad han fick mig att känna mig! :cry: Satt med tårar i ögonen halva mötet och hoppas nästan att han såg det, för han var onödigt hård och skarp i sina kommentarer emellanåt. En urusel föreläsning samt lite dåliga nyheter på det och mitt humör bara kraschade totalt.

Övervägde länge att skita i allt och gå hem och gråta ut ännu mer, men har kommit fram till att ett tufft pass Insanity nog skulle kunna vara rätt bra just nu. Det lär ju få mig att tänka på annat än min fullständiga otillräcklighet i den akademiska världen i alla fall.
 
Jag kan inte det. Har tenta på måndag, obligatorisk skoldag 9-16 imorgon (som dessutom är fysiskt ansträngande). Måste åka till Göteborg ikväll för att hinna i tid imorgon.
Oj, har ni skola på en lördag också? Låter verkligen som att du har fullt upp :(
 
Herregud vilken jäkla skitdag det här har visat sig vara hittills. Jag var på möte med min handledare för examensarbetet vid lunch vilket slutade med att jag satte mig på toaletten och grät i en halvtimme. Jag fick oerhört mycket kritik på ett av de viktigaste kapitlen ("this is very, very insufficient" var en av hans kommentarer) och känner mig otroligt dum. Jag förstår inte varför jag inte kan fatta allt som andra tycks fatta, hur jag kunde misslyckas så totalt med något som jag jobbade så hårt för. Usch vad puckad, dålig och allmänt obegåvad han fick mig att känna mig! :cry: Satt med tårar i ögonen halva mötet och hoppas nästan att han såg det, för han var onödigt hård och skarp i sina kommentarer emellanåt. En urusel föreläsning samt lite dåliga nyheter på det och mitt humör bara kraschade totalt.

Övervägde länge att skita i allt och gå hem och gråta ut ännu mer, men har kommit fram till att ett tufft pass Insanity nog skulle kunna vara rätt bra just nu. Det lär ju få mig att tänka på annat än min fullständiga otillräcklighet i den akademiska världen i alla fall.
Åh vad tråkigt och håller med om att lärare ibland borde tänka lite på hur de uttrycker sig. Det är ju super onödigt och inte vidare snällt att trycka ner en elev som verkligen kämpat med något, oavsett resultat. Tror inte alls att du är otillräcklig, det är väl inte på alla dina arbeten du fått den här sortens respons? Och kanske var läraren på dåligt humör över något helt annat och var onödigt otrevlig mot dig fast det inte hade med ditt arbete att göra?
 
Lite OT men loggade in på skolforumet nu och hade fått mail från min lärare, så här skrev han :banana::banana::banana:

"Du är verkligen duktig på att skriva. Säg bara till nästa gång du tvivlar så påminner jag dig."

Jag har haft en helt kass vecka och dag så det här lyste verkligen upp, jag behövde det!

På samtalet med sjukgymnasten idag pratade vi om vilka förändringar jag kan göra för att må bättre. Jag berättade också att jag tagit för mycket mediciner och att jag har självmordstankar och jag trodde att hon skulle hålla det för sig men hon sa att hon var tvungen att ta det vidare enligt lagen. Så nu är jag jätte rädd att bli av med mina mediciner, behöver ju dom även om jag behöver jobba på att inte överdosera. Ångrar att jag berättade som det var, det är ju inte som att jag tar jätte mycket för mycket så jag tycker att hon överreagerade lite.

En förändring jag ska jobba på under veckan är att vara mer i min journalistroll, det var hennes förslag för jag har sagt att jag trivs i den rollen,jag känner mig kompetent och nyfiken och tycker det är roligt och då är jag mycket friskare. Så jag ska skriva små notiser och reportage om varje dag tills vi ses nästa vecka. Får prestationsångest och känner kraven men ska försöka hålla det på en lagom nivå. Men jag ska jobba på att se dagen och livet genom journalistögonen, leta efter trådar som kan bli artiklar och vad jag kan vidareutveckla och skriva om. Känns faktiskt som en bra sak, kul med en terapeut som tänker lite utanför ramarna och letar sätt som passar just mig.
 
Oj, har ni skola på en lördag också? Låter verkligen som att du har fullt upp :(
Den här veckan har vi det, så därför är vi lediga idag istället.
Har fått in en lasagne i ugnen nu i alla fall. Men jag glömde ostsås och jag glömde att strö över gratängost, och så glömde jag att peppra också. Skulle inte bli förvånad om jag glömmer att ta ut den med.
Nackdelen är att jag inte kan ta med den till lunchen imorgon (ingen micro), så jag vet inte alls vad jag ska äta imorgon. Orkar verkligen inte ställa mig och steka pannkakor nu. Ljudet från en fräsande stekpanna är värre än ett jetplan.
 
*kl*
Jäkla kasst immunförsvar i kombination med lärarjobb är sådär bra... Varit sjuk sedan onsdags men är på bättringsvägen. Fick dock ersätta dagens inplanerade cykelpass med Yoga, inte alls lika skoj ;) Tur att man iaf kan rida trots lite förkylning, hästarna var pärlor!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 627
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 439
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 919
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp