Beach 2015, del 3

Sjukt besviken på min kropp idag. Solsken och underbart väder, så glad i hågen beslutade jag mig för att jag skulle ut och springa. Men efter bara någgra hundra meter känner jag hur benhinnorna liksom börjar smärta.. och efter 7% av den planerade sträckan fick jag avbryta.. Och då ska ju tilläggas att jag (som ni ju vet) inte är ens i närheten av att kunna springa i ett svep utan idag var det typ 65% springa och 35% gå. Så kroppen borde var glad och nöjd. Men icke. Så sjukt besviken!

Dessutom gör de fortfarande ont så jag kan inte ens gå min runda på jobbet utan får lov att ta bilen. Bläääää!! *pruttljud*
 
Då passar jag på att kasta in en fråga, nu när det är ny tråd och allt! Kom att tänka på det nu när jag satt och beställde nya skor. Hur ofta köper ni nya promenad/jogging-skor?

Jag sliter sönder hälkappan på nolltid, och när den väl är sönder får jag monsterskavsår. Vilket gör att mina skor är bara sköna en månad eller två. Brukar tejpa hälarna för att undvika skav, och skorna är ju alltid hela i övrigt liksom. Men jag köper 3-4 par per år, för till slut går det inte längre. Testat olika märken, snörningar, underlag och inget hjälper. Jag sliter "vardagsskor" exakt likadant, converse är det enda som håller längre perioder :meh:
Alldeles för många. (3-4/år). Jag är dock inte så snäll mot mina skor utan använder samma till allt så nu ska jag köpa ett par vandringsskor till promenaderna och ett par löpskor att bara arbeta i.
 
Jag har riktigt breda fötter och funderar faktiskt på om herrskor kan hjälpa. Nu är det tyget i löpskorna som går sönder fortast.
 
Jag har riktigt breda fötter och funderar faktiskt på om herrskor kan hjälpa. Nu är det tyget i löpskorna som går sönder fortast.

Löpskor och liknande har ofta väldigt mjuk ovansida fick jag lära mig sist jag köpte skor. Testa några som har styvare textil? Jag köpte inomhusskor som är gjorda för handboll, badminton osv. De ska hålla för de tvära kasten när foten verkligen pressas mot tyget utan att tyg eller plast spricker och det märks verkligen när vi spelar badminton! Sådana skor är nog inte sköna att promenera i men det kanske finns t.ex. terränglöparskor som är tåligare?

I så fall kan jag verkligen rekommendera Salomon Xa Pro 3D om man vill ha något grövre "tennisskor". De marknadsförs som hikingskor eller terränglöparskor. Gick ihjäl ett par, hade dem verkligen varje dag i ur och skur, ofta 12 h om dagen, och de höll i 1,5-2 år. Så sjukt sköna och vattentäta. De finns i en låg och en något högre modell. Hade först den höga och köpte sen den låga men nånting är fel med storleken, de är för små. :( Så det kanske skiljer mellan modellerna och jag provade inte tillräckligt noga i butiken... De har en styvare sula än många av de andra Salomonmodellerna och det märks verkligen på stödet man får. Efter att man gått in dem är det som att gå på bomull även efter 8 h ståendes och gåendes på betonggolv!
 
För övrigt så har jag firat landskapsdagen fössta tossdan i mass med att äta två munkar. :D Tyvärr ingen massipantååta! ;) :p Ingen träning men jag har å andra sidan motionerat varje dag i veckan. :)

Haha, jag läste om det i morse och skrattade för mig själv. Jätteroligt ju! :D
Själv har jag ätit semla, och inte rört på mig ett smack!
Dock hälsat på mina fina, älskade små systerdöttrar. :love:
 
Har följt Beach-trådarna sen 2012 och jag måste bara säga att varenda en av er är en stor inspirationskälla för mig av olika anledningar.

Själv är jag inne i en jättebra period både psykiskt och fysiskt så jag ville bara dela med mig lite av min pepp :D
 
Hej nya tråden! Jäklar vad vi skriver tjejer, det är väl en tråd i månaden hittills det här året va? Inte klokt egentligen!

Jag har vilodag idag - känns välbehövligt efter tre dagars riktigt hård träning. Imorgon har jag bokat in mig på Insanity på gymmet och fasar lite för det redan, men jag ska försöka tänka på hur underbart det blir att senare på kvällen sjunka ner i en biofåtölj och äta lite gottis med klockrent samvete :D Tänkte försöka klämma in ett sista styrketräningspass på lördag också, så får jag gjort samtliga 4 pass ur PT:ns nya program denna veckan också! :)
 
Försöker lägga upp en lös plan inför den närmsta tiden:

PT-tid inbokad den 17/3. Tror att jag har fem tillfällen kvar. Planen är att köra varje/varannan vecka (beroende på hur skolschemat ser ut) tills dom är slut. Det ligger mycket fokus på benstyrka i mina PT-pass, så jag hoppas innerligt att knäna ska hålla (och det borde dom göra nu när det blir varmare ute).

Ska börja träna löpning lite försiktigt igen. Måste bara vänja in fötterna på löparskor med viss dämpning igen (har gått i stövlar med några cm klack och platt sula hela vintern, att då börja springa i dämpade skor helt plötsligt är som att be om skador). Ska också plocka fram mina fivefingers och ränna runt lite på gräsmattor (det borde gå att göra rätt omgående).

Utöver det ska jag försöka få till så många corepass jag orkar, samt komplettera med egen träning i gymmet. Simning när jag känner för det. Yoga måste också prioriteras, det märks på min stressnivå att jag inte tagit mig tid till yogapass den senaste tiden.
Och fortsatta promenader såklart.

Ska även sätta fast sadel och pedaler på min cykel och se vad mina knän säger om den rörelsen. Det kräver dock att jag pallrar mig iväg och införskaffar verktyg. Känns inte som nån höjdaridé att ge sig ut när sakerna inte sitter ihop ordentligt ;)
 
Som sagt, idag har jag vilat. Så gött!
Kroppen var trött efter två pass Crossfit. Imorgon blir det ridning för första gången på evigheter, och min fina jobbarkompis ska följa med och titta på. Så mysigt!
Lördag blir nog vila pga fest imorgon, men söndag är det Crossfit igen.

Mina händer gör för övrigt svinont pga gårdagens frivändningar och snatches. Så jäkla kul, men svårt! Och smärtsamt för utrymmet mellan tumme och pekfinger :p
 
God morgon! Och kul med ny tråd :D Kommer bli en lugn fm här idag, pv jobbar och jag softar: rättvis fördelning! ;)
Promenerade ju dryga 1,5 mil igår så planerar för en kort promenad i em och sen ett litet styrkepass. Så får jag ihop mina 60 min aktivitet :)
 
Haha, jag läste om det i morse och skrattade för mig själv. Jätteroligt ju! :D
Själv har jag ätit semla, och inte rört på mig ett smack!
Dock hälsat på mina fina, älskade små systerdöttrar. :love:

Alla anledningar att ställa till med kalas är väl bra. :D har lyssnat på klipp med dialekt och känt mig lite henna för en stund idag. Härligt!
Mysigt med barnmys för övrigt. :) det är en stor nackdel med att bo borta från släkten, träffar mina brorsbarn alldeles för sällan...
 
  1. På XXL är priset väldigt bra om du inte sett det redan :) son sagt de är ganska hårda i början men ganska snart har de format sig efter dig och då är de grymma.
Jag får upp herrskor när jag googlar, är det de du haft eller en damvariant?
 
Helt OT men eftersom katten nämndes häromdagen så slänger jag in en uppdatering:
dagens veterinärbesök blev lite av en besvikelse. Ny veterinär (den gamla slutat) som envisades med att ta om proverna som tog för ett par månader sen, och verkar gjort ett mycket sämre intryck (det var sambon som var där). Blodprov visar fortfarande på njurproblem men även bukspottkörteln. Urinprov ska in på måndag och så har vi fått specialmat för att skona magen. Hon har iaf kräkts mindre de senaste dagarna.
Tröttkatt ikväll dock, jobbig dag med veterinär, blodprov, bilresa så stressande att hon kissade på sig och därför även bad.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 426
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 248
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 766
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp