Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 3

*kl*
Jäkla kasst immunförsvar i kombination med lärarjobb är sådär bra... Varit sjuk sedan onsdags men är på bättringsvägen. Fick dock ersätta dagens inplanerade cykelpass med Yoga, inte alls lika skoj ;) Tur att man iaf kan rida trots lite förkylning, hästarna var pärlor!
Skönt att det går åt rätt håll iaf!
 
Herregud vilken jäkla skitdag det här har visat sig vara hittills. Jag var på möte med min handledare för examensarbetet vid lunch vilket slutade med att jag satte mig på toaletten och grät i en halvtimme. Jag fick oerhört mycket kritik på ett av de viktigaste kapitlen ("this is very, very insufficient" var en av hans kommentarer) och känner mig otroligt dum. Jag förstår inte varför jag inte kan fatta allt som andra tycks fatta, hur jag kunde misslyckas så totalt med något som jag jobbade så hårt för. Usch vad puckad, dålig och allmänt obegåvad han fick mig att känna mig! :cry: Satt med tårar i ögonen halva mötet och hoppas nästan att han såg det, för han var onödigt hård och skarp i sina kommentarer emellanåt. En urusel föreläsning samt lite dåliga nyheter på det och mitt humör bara kraschade totalt.

Övervägde länge att skita i allt och gå hem och gråta ut ännu mer, men har kommit fram till att ett tufft pass Insanity nog skulle kunna vara rätt bra just nu. Det lär ju få mig att tänka på annat än min fullständiga otillräcklighet i den akademiska världen i alla fall.

Men fy, vad onödigt av din lärare! Jag förstår inte lärare som bara är som en vägg - envägskommunikation. De ska säga sin mening och sen är det inget mer med den saken, och tycker de att nånting är dåligt så skyr de inga formuleringar... Så himla onödigt! Hoppas det känns bättre efter lite träning! Sen får du fundera över kritiken och låt gärna någon annan läsa arbetet som redan har skrivit sina uppsatser, eller någon annan lärare om ni har bra kontakt? Jag skulle absolut be om en second opinion för jag har svårt att tro att du skulle göra något som är katastrofalt dåligt. Du verkar vara väldigt ambitiös och smart, så jag hoppas du inte förblir allt för nedslagen över detta.
 
Gick och köpte årets första pinnglass efter jobbet idag. :d Sen promenerade jag hem med sambon i maklig takt, tog oss tid att gå omkring och spana på lite platser där vi aldrig varit utan bara sett på håll. Skrapade ihop 3,2 km promenad och fick njuta av sol, vårvärme och fågelsång! :love: Herregud vad underbart det var efter en väldigt påfrestande dag på jobbet!

Nu ska vi äta vegetariska canneloni som jag tror blir heeelt underbara och kolla på film. I morgon ska jag inte ställa klockan och sen ska jag nog ut och gå en runda. :) Hoppas på sol! :up: till våren, är så himla glad att den äntligen är här!
 
Såg det här först nu, tack vad du är gullig:love:. En av mina allra närmsta vänner tänkte samma sak så hon dök upp här igår kväll och stannade tills jag hade bytt om, borstat tänderna och gjort iordning mig för att gå och lägga mig:love:. Hon skämmer bort mig med massage, diskar och stöttar mig med maten och så sitter vi och pratar i timmar och kollar på nyheter och lite halv dåliga tv-program så det inte gör något att man inte hänger med riktigt. Fast igår tittade vi lite på Skavlan och det tillhör väl snarare kategorin ganska bra tv för en gångs skull.
Vilken fin vän :love:
 
Jag är också så oerhört tacksam för det :) Tyvärr har jag bara henne i min hemstad. Alla andra har faktiskt flyttat härifrån, det är lite tråkigt att inga från grundskolan och gymnasiet bor kvar här. En del bor utomlands men många har flyttat till andra städer i Sverige i och med plugg och jobb. En del kommer hem då och då så man kan träffas men hade jag inte den kompisen jag har här i stan skulle jag känna mig väldigt ensam. För även om de andra fortfarande är mina vänner är de ju inte en del av mitt liv, förutom de som som sagt är hemma lite oftare.

Alla förtjänar att ha en vän som hon som var här igår, vi lärde känna varandra genom hundarna men tyvärr var hon tvungen att ta bort sin hund förra året. Vår vänskap är speciell, vi träffas flera gånger i veckan, går promenader, dricker te, har kvällsmys och pratar om allt. Hon är den enda jag klarar att äta med och tycka att det känns nästan ok (även om det fortfarande är jobbigt) och vi har sms eller telefonkontakt varje dag. Hon är som en syster för mig.

Åh vad fint det låter :) Jag har inga direkta vänner här än och det känns lite tomt ibland.
 
Herregud vilken jäkla skitdag det här har visat sig vara hittills. Jag var på möte med min handledare för examensarbetet vid lunch vilket slutade med att jag satte mig på toaletten och grät i en halvtimme. Jag fick oerhört mycket kritik på ett av de viktigaste kapitlen ("this is very, very insufficient" var en av hans kommentarer) och känner mig otroligt dum. Jag förstår inte varför jag inte kan fatta allt som andra tycks fatta, hur jag kunde misslyckas så totalt med något som jag jobbade så hårt för. Usch vad puckad, dålig och allmänt obegåvad han fick mig att känna mig! :cry: Satt med tårar i ögonen halva mötet och hoppas nästan att han såg det, för han var onödigt hård och skarp i sina kommentarer emellanåt. En urusel föreläsning samt lite dåliga nyheter på det och mitt humör bara kraschade totalt.

Övervägde länge att skita i allt och gå hem och gråta ut ännu mer, men har kommit fram till att ett tufft pass Insanity nog skulle kunna vara rätt bra just nu. Det lär ju få mig att tänka på annat än min fullständiga otillräcklighet i den akademiska världen i alla fall.

Men gud vilket pucko till handledare :mad: Jag hoppas att det trots allt kommer att gå hyfsat smärtfritt att skriva om det. Du verkar smart och ambitiös så jag är säker på att du kommer att fixa det. När jag själv har skrivit uppsats har jag också varit tvungen att skriva om delar, men då har jag haft bra och tydliga handledare och det har faktiskt varit rätt smärtfritt. Hoppas att du iaf har fått bra feedback på vad som saknas även om handledaren uppenbarligen inte borde ha med studenter att göra. Om det nu är väldigt stora brister så är det inte i dig det brister utan i handledaren, det är hans jobb att hjälpa dig genom uppsatsen och vara bollplank, inte att skälla på dig för att du har missuppfattat något, det är inte så lätt första gången man skriver att få allt korrekt.

Hoppas det känns lite bättre efter träningen iaf!
 
Är så vansinnigt nära att stresskrascha igen. Allt p.g.a. den där jävla kursen i skolan.

Fick gjort 35 minuter på gymmet i alla fall. Pallade inte mer. Tog knappt i på det jag gjorde heller. Tänkte att cirkulationsträning med låga vikter är bättre än ingenting. Högra biceps gjorde ont i bicepscurls också, det där blåmärket känns rejält fortfarande.
Lyckades dock sätta 12 reps på 104 kg i benpressen.

Försöker motivera mig att fixa lasagne så jag kan äta en ordentlig middag. Ska bara övertyga kroppen om att den visst orkar.
Egentligen vill jag bara lägga mig platt på golvet och aldrig mer gå upp. Är så slutkörd så det finns inte. Jag orkar inte ens ha ångest inför tentan på måndag, hela mitt jag har redan gett upp både den och allt annat.

Grymt med benpressen :) Styrkekram på övrigt!
 
Idag har jag gått en långpromenad i solen, igår red jag i bara tröja och idag var första dagen med vårjacka :) Hade tänkt gå till gymmet efteråt men var fruktansvärt osugen så jag satt hemma och käkade jordgubbar och tittade på gamla avsnitt av Farmen istället :p Planen för helgen är ett gymbesök och en eller två promenader, har hört rykten om att det ska bli 16 grader så passar gärna på och är ute mycket :)
 
Alltså, varannan vecka ballar min dygnsrytm ur totalt. Jag är ju medveten om det men fattar inte varför. Igår (torsdag) lyckades jag somna vid 9 på förmiddagen, efter att ha varit vaken sedan 12 på tisdagen innan. Det blev dock aldrig någon riktig sömn - bara någon halvdan slummer, så när jag klev upp vid 12 kändes det inte som att jag sovit alls. Jobbade sedan till 19, kom hem, åt middag, gick och lade mig vid 22. Somnade först vid 11 i förmiddags, då lyckades jag för en gångs skull dock somna ordentligt - och sov till 17. Känns ju kul att ha sovit bort bokstavligt talat hela dagen :mad: Men vad gör man ens när man inte sovit ordentligt på tre dygn :arghh:
 
@Mineur: Kram! Som flera andra skrivit, vissa handledare är verkligen allt annat än pedagogiska, och det är deras sätt 'or the highway' typ. Du kommer ju självklart fixa arbetet på ett eller annat sätt, men förstår att du blir ledsen efter ett sånt möte! Pepp!

@Qelina: att jag valde pf en period nu är för att gå ner lite i vikt! Alla mina rutiner kastades på ända ett tag här i Australien och jag käkade alldeles för mycket, mat också, men ffa onyttigheter, vilket ledde till några kg upp. Så min plan är tillbaka till mina gamla kostvanor jag hade innan jag åkte (övervägande veganskt och bara lite onyttigt ibland) men + att jag kör pf ett tag för att få lite större kaloriunderskott. Hemma var jag ju ofta uppe och igång tidigt, men här gör vi oftast inte särskilt mycket innan lunch så då tycker jag inte det är ngt problem att inte äta frukost:) Men ja, det får bero lite på hur dagen ser ut helt enkelt!

-------------------

God morgon! Ikväll är det Mardi Gras inne i city (pride!) vilket vi ska in på, blir nog kul! Och en ca 40-50 min promenad in och hem skulle jag gissa! Är lite sugen nu på att hämta in min yogamatta och köra lite yoga nu på morgonen vilket var längesen... Nä men så får det nog bli! :banana:
 
Tack alla för all pepp!
@zassoo Har du några bra tips på bra coreövningar? :)

----

Beachigheten idag bestod av en sväng i bassängen (1km/30min) och en dryg halvtimmes promenad. Maten har varit helt okej, tills jag kom hem och i ett töcken av total trötthet så slank det ned både ostmackor och kanske tio bitar smågodis. Men men. Kalorimässigt har jag som sämst gått +/-0 idag och det får vara okej.

Nu helg och LEDIG!! Helt sanslöst! :bump::banana:
Tyvärr bestämde sig min bil för att göra sig av med bromsarna idag så istället för att chilla, fixa med de beställningar jag ligger efter med och träna så kommer jag få lägga en massa tid på att byta bromsar på bilen. Jättesugen. Inte.:banghead::down::rage::wtf:
 
Jag är fortfarande sjuk och ska dessutom jobba hela helgen. :crazy: Men jag har nyttig matlåda med mig iaf, alltid något!
 
@Nixehen Gött med ledigt!! Samma här. :up: :D Ska du byta bromsarna på bilen själv? Vad är det du ska byta? Sjukt duktigt av dig att kunna göra sånt själv!
 
Men ååååh, det ska bli fantastiskt väder i morgon i delar av Sverige men inte här. Däremot på måndag ska det bli fint väder här också. Typisk otur. :p

Sjukt trött idag dessutom, känns som om jag sprungit ett marathon eller nåt i veckan. Får se om det blir nåt promenerade sen men min vecka har varit rätt bra så jag kan chilla om jag inte orkar. :)
 
Idag blir det inte mycket vettigt gjort. Ska på stan och fika med en kompis nu på förmiddagen, i eftermiddag ska jag träffa två kompisar och laga god mat och efterrätt till mello. Nyttig dag? Nej tack:p
 
Jag hade födelsedagsfest igår vilken var mycket trevlig. Hade inte tänkt träna idag pga fest, men idag när jag vaknade var jag rätt pigg ändå, så nu sitter jag i träningskläder och ska snart iväg. Crossfit :love:
 
@Nixehen Gött med ledigt!! Samma här. :up: :D Ska du byta bromsarna på bilen själv? Vad är det du ska byta? Sjukt duktigt av dig att kunna göra sånt själv!

Kan och kan, men när man är så dum att man flyttar till en jäkla Ö dit ingen varit smart nog att bygga en BRO.. ja då får man göra så gott man kan med bilmekanikerpappa i telefonen och google på datorn. :rofl:
Vi trodde att det var huvudcylindern som gått, men nu visar det sig att han trycker ur sig bromsvätska nånstans - så det blir till att börja med att felsöka och ta reda på VART han läcker. :down:Sedan får vi se om det går att byta den delen på ett vettigt sätt... suck. Jag är så less på att skit bara inte kan fungera!!:wtf:
 
Åh vad tråkigt och håller med om att lärare ibland borde tänka lite på hur de uttrycker sig. Det är ju super onödigt och inte vidare snällt att trycka ner en elev som verkligen kämpat med något, oavsett resultat. Tror inte alls att du är otillräcklig, det är väl inte på alla dina arbeten du fått den här sortens respons? Och kanske var läraren på dåligt humör över något helt annat och var onödigt otrevlig mot dig fast det inte hade med ditt arbete att göra?

Men fy, vad onödigt av din lärare! Jag förstår inte lärare som bara är som en vägg - envägskommunikation. De ska säga sin mening och sen är det inget mer med den saken, och tycker de att nånting är dåligt så skyr de inga formuleringar... Så himla onödigt! Hoppas det känns bättre efter lite träning! Sen får du fundera över kritiken och låt gärna någon annan läsa arbetet som redan har skrivit sina uppsatser, eller någon annan lärare om ni har bra kontakt? Jag skulle absolut be om en second opinion för jag har svårt att tro att du skulle göra något som är katastrofalt dåligt. Du verkar vara väldigt ambitiös och smart, så jag hoppas du inte förblir allt för nedslagen över detta.

Men gud vilket pucko till handledare :mad: Jag hoppas att det trots allt kommer att gå hyfsat smärtfritt att skriva om det. Du verkar smart och ambitiös så jag är säker på att du kommer att fixa det. När jag själv har skrivit uppsats har jag också varit tvungen att skriva om delar, men då har jag haft bra och tydliga handledare och det har faktiskt varit rätt smärtfritt. Hoppas att du iaf har fått bra feedback på vad som saknas även om handledaren uppenbarligen inte borde ha med studenter att göra. Om det nu är väldigt stora brister så är det inte i dig det brister utan i handledaren, det är hans jobb att hjälpa dig genom uppsatsen och vara bollplank, inte att skälla på dig för att du har missuppfattat något, det är inte så lätt första gången man skriver att få allt korrekt.

Hoppas det känns lite bättre efter träningen iaf!

@Mineur: Kram! Som flera andra skrivit, vissa handledare är verkligen allt annat än pedagogiska, och det är deras sätt 'or the highway' typ. Du kommer ju självklart fixa arbetet på ett eller annat sätt, men förstår att du blir ledsen efter ett sånt möte! Pepp!

Snälla, söta, rara ni! :love: Vad rörd och lättad jag blev av era inlägg, som jag läste igår men inte har haft möjlighet att svara på förrän nu.

Jag har mer och mer börjat inse att åtminstone några av bristerna ligger hos handledaren också - det här är hans första år som handledare och han vet nog inte riktigt vad han gör. Han har varit väldigt svajig och ombytlig tidigare under processen (när det kommer till allt från antal undersökningsobjekt till uppsatsstruktur till deadlines) och rent generellt känns han rätt osäker och opålitlig. Då kan det mycket väl vara som min kloke far sa, att han hanterar sin egen osäkerhet genom att bli hård, skarp och utöva lite härskartekniker. Det var så det kändes igår i alla fall, och det blir oerhört svårt för en rätt osäker tjej som mig att hantera honom när han är så. Jag känner liksom att ingenting jag säger går fram, och ju mer han pratar över mig desto mer nedtryckt känner jag mig också blir det att jag bara sitter tyst.

Sedan är jag helt med på att det finns utrymme för kritik, och det finns absolut mycket att jobba på i just det här kapitlet vilket jag var beredd på. Jag har aldrig gjort något liknande förut och det var ganska oklart vad som förväntades av mig, så att jag skulle behöva skriva om en del var jag helt inställd på. Men så katastrofalt dåligt trodde jag inte att det var... Det var också svårt att greppa riktigt vad handledaren menade när han hade inlett det hela med att sänka mig så totalt - jag blev liksom blockerad och hade svårt att tänka på annat än hur värdelös jag var. Och de få gånger jag försökte ifrågasätta, klargöra eller rättfärdiga, pratade han antingen över mig eller började bubbla om ett helt annat stycke där jag inte gjort rätt. :banghead:

Jag tror att jag ska göra som Chili föreslog och försöka få en second opinion från någon. Två av mina vänner har redan erbjudit sig att läsa och kommentera, och en tredje sa att hon skulle fråga sin handledare om han kunde tänka sig att ta en titt. Det känns bra, och ännu bättre kändes livet efter lite Insanity igår! Fyyy vad glad jag är att jag kickade iväg mig på det istället för att gå hem till sängen och gräva ner mig ännu djupare i mina sorger :p
 
@Chili och @GoLightly Skicka hit lite vårväder och vårkänslor va!

MVH

2015-03-07_102558_54fad2f7ddf2b30dd1e355bf.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 715
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 465
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 984
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp