Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 3

@Mineur Haha nä det kan jag inte för vädret är dåligt här idag med. :p Har inte stuckit ut näsan ens men det blåser, är grått och ser inte direkt varmt ut. :down:

Gårdagen måste ha tagit slut på mig helt, var kanske alldeles för upprymd av vårkänslor (och stressig jobbdag) för idag är jag helt slut. Har inte lämnat soffan än. :p Ska nog roa mig med att komma ikapp med lite pappersarbete hemma, städa så smått, kanske baka något och ikväll middag med vänner.

I morgon blir det istället ridning och mer aktivitet för jag behöver åka och shoppa lite. Är vädret mer inbjudande och energin finns så känns en promenad lockande. Är egentligen supersugen på en långpromenad i skogen och speja på alla vårtecken men det kan lika gärna vänta till en finare vårdag. :p
 
Snälla, söta, rara ni! :love: Vad rörd och lättad jag blev av era inlägg, som jag läste igår men inte har haft möjlighet att svara på förrän nu.

Jag har mer och mer börjat inse att åtminstone några av bristerna ligger hos handledaren också - det här är hans första år som handledare och han vet nog inte riktigt vad han gör. Han har varit väldigt svajig och ombytlig tidigare under processen (när det kommer till allt från antal undersökningsobjekt till uppsatsstruktur till deadlines) och rent generellt känns han rätt osäker och opålitlig. Då kan det mycket väl vara som min kloke far sa, att han hanterar sin egen osäkerhet genom att bli hård, skarp och utöva lite härskartekniker. Det var så det kändes igår i alla fall, och det blir oerhört svårt för en rätt osäker tjej som mig att hantera honom när han är så. Jag känner liksom att ingenting jag säger går fram, och ju mer han pratar över mig desto mer nedtryckt känner jag mig också blir det att jag bara sitter tyst.

Sedan är jag helt med på att det finns utrymme för kritik, och det finns absolut mycket att jobba på i just det här kapitlet vilket jag var beredd på. Jag har aldrig gjort något liknande förut och det var ganska oklart vad som förväntades av mig, så att jag skulle behöva skriva om en del var jag helt inställd på. Men så katastrofalt dåligt trodde jag inte att det var... Det var också svårt att greppa riktigt vad handledaren menade när han hade inlett det hela med att sänka mig så totalt - jag blev liksom blockerad och hade svårt att tänka på annat än hur värdelös jag var. Och de få gånger jag försökte ifrågasätta, klargöra eller rättfärdiga, pratade han antingen över mig eller började bubbla om ett helt annat stycke där jag inte gjort rätt. :banghead:

Jag tror att jag ska göra som Chili föreslog och försöka få en second opinion från någon. Två av mina vänner har redan erbjudit sig att läsa och kommentera, och en tredje sa att hon skulle fråga sin handledare om han kunde tänka sig att ta en titt. Det känns bra, och ännu bättre kändes livet efter lite Insanity igår! Fyyy vad glad jag är att jag kickade iväg mig på det istället för att gå hem till sängen och gräva ner mig ännu djupare i mina sorger :p

Ganska typisk härskarteknik och desto jobbigare när det är en oerfaren person som är svajig och kan vara både orimligt hård och ibland kanske orimligt snäll. Jag har lättare att ta personer som i alla fall alltid är tvära och hårda för då kan man förvänta sig det. Personer som är nyckfulla är inget kul. Låter bra med second opinion, särskilt om du kan få det från en annan handledare. Jag vet inte hur långt du har kommit men jag hade helst blivit ledd på rätt väg tidigt än när uppsatsen nästan är klar och då få veta att nästan allt måste göras om... Har man en dålig handledare kan det lätt hamna på det andra alternativet. Hoppas det går bättre med handledningen framöver! :)
 
Kan och kan, men när man är så dum att man flyttar till en jäkla Ö dit ingen varit smart nog att bygga en BRO.. ja då får man göra så gott man kan med bilmekanikerpappa i telefonen och google på datorn. :rofl:
Vi trodde att det var huvudcylindern som gått, men nu visar det sig att han trycker ur sig bromsvätska nånstans - så det blir till att börja med att felsöka och ta reda på VART han läcker. :down:Sedan får vi se om det går att byta den delen på ett vettigt sätt... suck. Jag är så less på att skit bara inte kan fungera!!:wtf:

Uh, jobbig sits. :p Låter som ni är nåt på spåren i alla fall! Jag tycker sånt där är urtråkigt men känslan när man lagat nånting själv är riktigt skön.
 
Ganska typisk härskarteknik och desto jobbigare när det är en oerfaren person som är svajig och kan vara både orimligt hård och ibland kanske orimligt snäll. Jag har lättare att ta personer som i alla fall alltid är tvära och hårda för då kan man förvänta sig det. Personer som är nyckfulla är inget kul. Låter bra med second opinion, särskilt om du kan få det från en annan handledare. Jag vet inte hur långt du har kommit men jag hade helst blivit ledd på rätt väg tidigt än när uppsatsen nästan är klar och då få veta att nästan allt måste göras om... Har man en dålig handledare kan det lätt hamna på det andra alternativet. Hoppas det går bättre med handledningen framöver! :)
Ja, det har du helt rätt i. I början tyckte jag just det att han verkade så himla snäll och tolerant, nästan sådär så att jag tvivlade på att han visste vad han egentligen sa. Men så började det komma lite hårda pikar allteftersom arbetet fortskred, som om han började känna pressen liksom, och såhär i slutskedet har han blivit väldigt hård. Nu har jag kommit så långt med allt det andra att jag inte vågar be om second opinion på det, för om drygt en månad ska det lämnas in och jag har helt enkelt inte tid att skriva om andra delar, utan får lita på att min egen handledare gjorde rätt när han godkände åtminstone de delarna.
 
Lycka till @Mineur, du kommer få till det på ett eller annat sätt!

------------------

Dagens motion blev 20 min yoga på morgonen och sen ett par timmars promenad nu på kvällen till och från city där det idag i Sydney var Mardi Gras, typ Pridefestivalen! Riktigt härlig och festlig stämning och massa kul att titta på. Dock riktigt stel nu i ben och rygg efter att ha stått o tittat på paraden i över 2 h (såpass trångt med så man kunde inte röra sig särskilt mkt..).

Maten blev lite konstig, för fastnade vid paraden tidigare än vi trodde osv, så lite lite 'näring' idag känns det som.

12.00 - en skål med frukt (1/4 ananas, 1/2 banan, 1/2 äpple)

15.00 - musli med 1/2 banan, mandlar, chia- och hampafrön + mandelmjölk. 1 liten skiva glutenfritt bröd. Lite överbliven rå vitkål. 4 rutor mörk choklad. (Udda måltid det här..).

22.00 - två tuggor på pvs veggiburgare och lite pommes.

23.30 - 1 äpple

Heeelt slut nu och klockan närmar sig midnatt: godnatt! :D
 
@Chili och @GoLightly Skicka hit lite vårväder och vårkänslor va!

MVH

2015-03-07_102558_54fad2f7ddf2b30dd1e355bf.jpg


Jag kommer bli av med mitt fina vårväder snart, kanske är det på väg upp till dig? Det är så varmt och skönt idag, jag var nästan på väg att gå ut och sätta mig i parken med en bok :)

8U9VWO2.jpg
 
Dagens motion avklarad :nailbiting:

Tänk er att ni råkar släppa ut en dagisflock med ungar som är i absolut värsta trotsåldern. Tänk sedan att dessa ungar är fyrbenta, ulliga och ungefär tio gånger busigare och femtio gånger trotsigare än dessa dagisbarn. Då har ni min dag! Med dubbla långpiskar, hink med mat, @Qelina vallande till häst och så ett jävla springande på det så lyckades jag till slut få in odjuren i hagen igen. Effektivare än Tabata :p

Sedan var vi ute på en runda i skogen också, jag till fots med Qelinas hund och min "hund" (minsta fåret, som tror att hon är hund) och Qelina på Dundertunnan. Jag sprang lite också, med täckbyxor, reflexjacka och fodrade jodphurs. Måste tänka lite på flåset tror jag :p

Nu ska jag äta hallonkräm med mjölk :love: :love:
 
Nu har jag promenerat minst 7 km om dagen i en vecka, har passat på i det härliga vårvädret och känner mig lite lugnare i själen :) Tyvärr sa en av mina fötter stopp nu, för mycket promenader i för dåliga skor så får vila någon dag och sedan leta fram sulor och bättre skor.
 
2 h styrketräning, sen gav knät upp. Nu har jag vansinnigt ont och nästa tåg går inte förrän om 2h. Skjut mig
 
@Mineur, Usch, jag förstår verkligen din frustration. Jag hade en h.e.m.s.k. handledare när jag skrev min kandidatuppsats, hon slaktade verkligen allt. Och givetvis inte på ett tidigt skede när jag hade en rimlig chans att hinna ändra, utan alltid i sista sekund. Säkert jätteduktig och kompetent inom sitt "område", men absolut inte lämpad för att ha hand om studenter. Skillnaden på en student och en lärare är ju att studenten är där för att lära sig, och det finns inte en chans i världen att studenten är lika bra inom området som läraren är, och det gör att man hamnar i en väldigt utsatt sits. Det är skillnad på att få kritik (för det måste man ju så klart kunna ta!), och att bli slaktad.

Det värsta med min uppsats var att vid opponeringen började läraren anmärka på skitgrejer i min uppsats, men hyllade min kurskamrats (som var gullegrisen), trots att hen inte ens hade med stora, viktiga delar av uppsatsen och försvarade frånvaron av det med att hen "inte hunnit". Jag kan ju känna att det är lite skillnad på att ha skippat diskussions-delen helt och att ha satt en underrubrik som inte helt föll läraren i smaken, och det tyckte tydligen läraren också, men inte på samma sätt som jag gjorde. :meh:
 
Idag blev det 50 minuters snabbare promenad (inte riktigt samma tempo som när jag går själv, men fortfarande snabbare än "lugn promenadtakt") tillsammans med ponnyhästen. Hon verkades igår, så jag ville inte rida om hon skulle ömma, så en promenad blev perfekt.
 
@Emtherlia Snygga! :)

Själv spelade jag dataspel och halvsov fram till kl 14. Helt sjukt vad trött jag är, benen känns helt slut. Sen masade jag mig ut på 20 min promenad och sen har jag haft lite mer energi men nu har jag huvudvärk och är rätt trött igen. Känns inget vidare och hoppas på mer energi i morgon. Är iaf glad att jag tog mig ut på en liten runda ändå. :)
 
40 min styrketräning och 15 min simning idag. :) Och så dessa:

hmprod


hmprod

Lite nytt ska man väl unna sig?:p

Åh vilka fina kläder!! :)
Linnet var verkligen grymt snyggt!

Jag väntar tappert på mina Crossfitskor... De första var ju för små, men snart kommer en ny storlek. Ser jag mycket fram emot :D
 
Träningen idag var så kul! Jag och 6 grabbar och det gick riktigt bra!
Så gött folk där att jag inte vill gå hem, typ. Haha.
Imorn ska jag och sambon träna där, fjärde passet för mig där denna veckan. Nästa vecka blir troligtvis tre pass Crossfit, tre pass på Nordic Wellness :D
 
Burr, jag håller på att frysa ihjäl. Blev lite kall när jag red på @LindgrenV fina häst och sen har det inte gått över trots att jag hade flera lager med kläder på mig i stallet och sen efteråt också. Men händerna är som isbitar och jag fryser i hela kroppen. Har ångest över att det inte blivit så mycket promenader idag, bara 95 minuter hittills men ska försöka fixa till 20-30 minuter till men vi ska iväg och fira min morbror precis nu och jag klarar inte av att äta borta och speciellt inte en dag då ångesten över maten redan är så stark och jag inte vet hur mycket jag kommer hinna gå. Men jag ska försöka äta ett äpple och dricka te och cola zero. Kanske inte världens bästa middag men något iaf.
 
Burr, jag håller på att frysa ihjäl. Blev lite kall när jag red på @LindgrenV fina häst och sen har det inte gått över trots att jag hade flera lager med kläder på mig i stallet och sen efteråt också. Men händerna är som isbitar och jag fryser i hela kroppen. Har ångest över att det inte blivit så mycket promenader idag, bara 95 minuter hittills men ska försöka fixa till 20-30 minuter till men vi ska iväg och fira min morbror precis nu och jag klarar inte av att äta borta och speciellt inte en dag då ångesten över maten redan är så stark och jag inte vet hur mycket jag kommer hinna gå. Men jag ska försöka äta ett äpple och dricka te och cola zero. Kanske inte världens bästa middag men något iaf.

Det här inlägget är inte skrivet av @Qelina utan av anorexiamonstret. Läs det igen och försök att se det som att det är någon annan som skrivit det. Hur ser det ut?
95min räcker mer än väl. Du har dessutom ridit. Och med all säkerhet inte ätit ens i närheten av vad du bör på en dag. Att du fryser beror på att din kropp är undernärd och helt enkelt inte klarar av att hantera kyla, för den har ingen energi att omvandla till värme. Vilket om man ska vara riktigt hård innebär att den faktiskt fryser ihjäl.

Kom igen nu @Qelina! Du klarar av att inte gå mer idag, att låta bli att misshandla din kropp mer. Du klarar att sitta ned med din familj och ha trevligt.
Jag råder dig att sova hos dina föräldrar/be någon sova hos dig inatt. För av tonen på ditt inlägg att döma så kommer den här kvällen sluta med att du tar en massa tabletter.

(Ber om ursäkt om jag låter hård, men det är för att jag - vi alla i tråden - bryr oss om dig!)
 
@Qelina, @Nixehen har rätt. Kan du inte sova hos dina föräldrar om ni ändå ska träffas ikväll? 95 minuter promenad är mer än en och en halv timme, rekommendationerna för folk som ska röra på sig för att må bra är 30 minuter. Du har dessutom ridit utöver det, de där 30 minuterna är för folk som är totalt stillasittande för övrigt.

Angående att du fryser, det gör jag också precis hela tiden, förutom möjligen under perioden juni-augusti. Om jag inte har ridit ett hårdare pass, eller som när vi varit i ridhuset och sen skrittar hem därifrån (en halvtimmes ridtur där vi enbart skrittar/åker häst eftersom det "riktiga" ridpasset redan är klart, och då är man dessutom lite svettig från början) blir hela jag som en isglass, och det tar evigheter att tina upp. Men om du tar en riktigt varm dusch? Det brukar hjälpa lite på mig, om jag sen byltar på mig en riktigt tjock tröja och raggsockor direkt efteråt.
 
Jag känner mig totalt misslyckad, jag fick ihop 2 timmars promenad till slut och borde vara nöjd men när jag skulle äta middagsäpplet hos min släkt så tog det bara stopp. Jag kunde inte ens ta fram det så min middag blev bara en kopp te. Och jag känner mig bara så här:cry:

Och dessutom stannade jag bara i 1,5 timme, jag orkade inte mer och en destruktiv del av mig känner att jag inte förtjänar att ha trevligt och att umgås, den vill att jag ska isolera mig och sitta ensam hemma. Så nu gör jag det. Roligt liv, verkligen... Jag får aldrig vara social för länge, både för att jag inte orkar och för att jag inte känner att jag förtjänar det och för att jag känner mig som en börda som alltid är och gör fel.

Idag har jag bara fått i mig en portion gröt till frukost och lite kvarg med hallon till lunch, det blir ca 400 kalorier idag. Planen är att få i mig kvällsmelliset men ätstörningen är såååå stark idag och säger att jag inte får äta något, den vill tvinga mig till svält igen. Men jag vill inte, jag vill verkligen inte lyssna på den rösten. För jag har känt mig svagare ett par dagar och vill inte bli så där sjuk igen, visst, jag är tjock nu, men kanske får jag leva med att vara tjock om jag ska orka gå kurser och vara med på alla tävlingar jag anmält mig och hunden till i vår. Är så trött på det här :banghead: :arghh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
84 807
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 646
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
77 082
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp