Bukefalos 28 år!

Försvarbart?

Sv: Försvarbart?

DBF tar ju även hand om t.ex höns som lever under dåliga förhållanden.

Tar hand och tar hand...släpper ut menar du väl?

Eller vem vill ta emot tusentals med hönor som dessutom måste hållas gömda? Du?
 
Sv: Försvarbart?

Nej, det tycker jag inte. Vad som är värst beror på hur respektive djurslag behandlas, inte på hur de utnyttjas.

På vilket vis behandlas en gris bättre då? Att sitta i en liten box och föda kultingar stup i kvarten och kastreras utan bedövning,låter som ett härligt liv *not*
 
Sv: Försvarbart?

Tror faktiskt chansen är större för en häst att överleva än en mink. Iaf vet jag att 3% av illrarna som släpps ut kan överleva,borde vara ungefär samma siffra för minken.

Så det argumentet höll inte heller :grin:

Är det en mild vinter tror jag en häst klarar att överleva en vinter, iaf större procent än 3 st av 100.

Varifrån har du fått siffran om illrarna?

Hästen är domesticerad, den behöver människorna för att kunna klara sig bra. Jag tror inte en häst skulle kunna leva ett, för den, bra liv ute i naturen.
 
Sv: Försvarbart?

Varifrån har du fått siffran om illrarna?

Hästen är domesticerad, den behöver människorna för att kunna klara sig bra. Jag tror inte en häst skulle kunna leva ett, för den, bra liv ute i naturen.

Ett illerforum där det finns mycket kunniga människor.

Varför skulle inte en häst kunna leva ett bra liv? Varför är det ok att släppa ut en mink som till nästan 100% kommer att dö mot en häst som faktiskt inte behöver ha någorlunda jaktbetende för att klara sig. Tittar du på hästar så betar de det lilla gräs som finns även på vintern (förutsatt att det finns något kvar i hagen) Är det ingen hage och de kan gå fritt hittar de nog tillräckligt för att överleva iaf.

Varför är det mer ok att en mink lider än en häst?
 
Sv: Försvarbart?

Jag är emot dödande av djur, så nej. Men som det ser ut idag tycker jag att man ska sikta in sig på de djur som har det sämst.

Så när minkarna inte finns i burar längre då tycker du att man ska rikta in sig på nästa djurgrupp och släppa dem lösa?
Får man fråga vilket djurslag dags datu som står på tur?
 
Sv: Försvarbart?

Jag tror inte att de släpper ut hönsen, men jag kanske har missat det.

Jag tycker det är väldigt mycket "tror" i dina inlägg,du har aldrig sett en minkfarm men du TROR att det ser ut si eller så,du vet inte vad de gör med hönsen men är endå för att släppa ut dem osv.
 
Sv: Försvarbart?

Jag är emot dödande av djur, så nej. Men som det ser ut idag tycker jag att man ska sikta in sig på de djur som har det sämst.

Så du dödar inte ens flugor? Eller anser du att dom inte är söta nog att rädda? Är inte alla djurliv lika värda?
Detta var mitt sista inlägg i den här diskutionen då du inte har några starka argument och du verkar inte egentligen vilja ha svar. Synd.

Tack och hej
 
Sv: Försvarbart?

Så när minkarna inte finns i burar längre då tycker du att man ska rikta in sig på nästa djurgrupp och släppa dem lösa?
Får man fråga vilket djurslag dags datu som står på tur?

Att släppa ut är ju någonting man tar till just för minkarna. Det är den bästa och effeltivaste metoden för dem.
Utsläpp är ju inte en lösning för andra djurslag. Man kan ju t.ex inte släppa ut grisar. Det vore ju sjukt opraktiskt eftersom alla skulle fångas in igen. För olika djurgrupper finns det ju olika lösningar.
 
Sv: Försvarbart?

Jag tycker det är väldigt mycket "tror" i dina inlägg,du har aldrig sett en minkfarm men du TROR att det ser ut si eller så,du vet inte vad de gör med hönsen men är endå för att släppa ut dem osv.

Anledningen att jag använder tror så mycket är att jag är väldigt försiktig med att påstå saker som jag inte är helt säker på. Jag väljer helt enkelt att vara försiktig. Många skulle använda vet där jag skriver tror, tror jag ;)

När jag säger att jag tror att minkfarmarna ser ut på et visst sätt utgår jag från de bilder jag har sett, på olika ställen. Jag kan ju dock inte vara 100 eftersom jag inte sett en minkfarm "live".
 
Sv: Försvarbart?

Så du dödar inte ens flugor? Eller anser du att dom inte är söta nog att rädda? Är inte alla djurliv lika värda?
Detta var mitt sista inlägg i den här diskutionen då du inte har några starka argument och du verkar inte egentligen vilja ha svar. Synd.

Tack och hej

Jag kan erkänna att jag har svårt att döda flugor, men det är eg. inget jag tycker är sådär superfel. Jag tycker inte att man kan jämställa djur. Att jämställa en fluga och en schimpans, är ju inte klokt. Människan är förresten också ett djur.
Jämställer du människor och flugor? Jag tycker f.ö att mina argument håller. Att ingen lyssnar på dem är ju en annan sak.
 
Sv: Försvarbart?

Berätta. Jag är nyfiken på vad du har för olika lösningar på olika djurgrupper.

Jag orkar inte skriva så mycket mer, men det jag menade var att jag inte tycker att man ska släppa ut alla djur som har det dåligt. Det är dock en lösning för minkarna.
 
Sv: Försvarbart?

Hittills har de inte förstört ekosystemet. Och ganska många minkutsläpp har ägt rum i Sverige.

Har du noll koll?:confused:De flesta minkar som släpps ut fångas in igen.
De är i närområdet och irrar. Får man inte tag på dem så händer det att de skjuts.
Andra får avlivas för att de är i dåligt skick. Stressade ex.:mad:

Du verkar tro att minkarna blir glada när de kommer ut bara för att du och likasinnade tycker att de borde bli glada.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 211
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nytt nick men gammal användare.. vet inte varför detta är så känsligt för mig. Skäms väl. jag tror jag är påväg in i väggen, och jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 864
Senast: anonymious
·
D
Övr. Djur Animal rights hävdar att ca 85% av alla pälser kommer från djur som bli flådda levande, ska det vara så här?:confused: Se...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 245
Senast: Annna_91
·
Övr. Djur jag förstår inte att det finns så kalla männiksor som kan göra såhä mot djur!!! :cry::cry: de borde få vara med om samma sak.. "när...
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: Applepie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp