Bukefalos 28 år!

Grimm - Ulvlek!

Bara för att! Det ni aldrig trodde skulle hända :eek:

iPhone%20Image%20765CE8.jpg
 
Bara för att! Det ni aldrig trodde skulle hända :eek:

iPhone%20Image%20765CE8.jpg

Glad för din skull Mirtai :rofl:

(PS snart dags att ladda mobilen så du inte får batteritorsk senare:angel:)

Vad bra att det kom upp i tråden ang hintningar ang roller Jag tog faktiskt upp det i pm igår till LL men tyckte att det var bra om alla får möjlighet att ta upp det innan det närmar sig DL. Så det blir klart hur det hela är tänkt att fungera:)
Och så slipper LL ( @Sasse :angel:) ta upp samma sak i många pm-funderingar som kanske kommer om i princip samma sak.
Och så tycker jag verkligen att det är tråkigt om någon sida får straff vad det gäller hintningar, oavsett vilken sida det drabbar, det är liksom roligare om leken avgörs på klurandet istället för annat:)
 
Jag tycker också att man måste få nämna sim egen roll, ur ett objektivt perspektiv. Det jag känner att vi måste bort ifrån är formuleringar om sin egen roll i stil med:

-Min roll blir viktig längre fram.
-Om jag dör inatt bör ni titta närmare på X eftersom min roll...

osv. Och så tolkar jag regeln i trådstarten.

för att spinna vidare på det sista på Klaras funderingar, (som LL också uttryckt att hon verkar ha fattat det korrekt.)

Om man är på väg att bli lynchad är det ok att skriva att
"Om jag åker bör ni fundera över hur det gått till" ( istället för att peka ut nån särskild person )
eller ska man helt undvika kommentarer i den stilen?
 
då jag vet att @EmmaN aviserat dåligt med tid idag i anmälningstråden så taggar jag dig, så du hittar hit:)
@Shaggy ser jag inte heller att hon skrivit något än.
Alla andra har varit inne vad jag kan se?
 
Om man är på väg att bli lynchad är det ok att skriva att
"Om jag åker bör ni fundera över hur det gått till" ( istället för att peka ut nån särskild person )
eller ska man helt undvika kommentarer i den stilen?
Eftersom du inte pekar ut någon specifik (och de som röstat på dig lika gärna kan vara goda) så känns det inte som ett brott mot reglerna, nej.
 
Spännande med en annorlunda start på leken. Just nu känns det som att det här upplägget mest har fördelar då det inte blir så mycket OT utan mest frågor och funderingar som är relevanta :up:.
Nu gäller det ju att hitta något att gå på till första DL men tyvärr lär väl det bli lika svårt som vanligt...
 
Tack @quarter4ever :bow: Jag såg mitt pm imorse och fattade nada men som någon annan skrev så känns det klarare efter att ha läst ifatt. Det känns som en spännande tvist även om jag inte spelat så mycket innan. Kul! Jag funderar på om det går att utläsa något alls efter röstningen idag dock. Och vem tusan ska man rösta på när alla beter sig alldeles "normalt"? :nailbiting:
 
Det känns knappast heller som någon idé att fundera över antalet onda/goda heller eftersom det inte är klart med roller ännu. Men vi är iallafall 13 deltagare, x antal onda och y antal goda (hehe :up:O_o).
 
Det känns knappast heller som någon idé att fundera över antalet onda/goda heller eftersom det inte är klart med roller ännu. Men vi är iallafall 13 deltagare, x antal onda och y antal goda (hehe :up:O_o).
Och en än så länge neutral roll som kan förbli neutral eller välja att spela för antingen goda eller onda, glöm inte den.
 
Ulvarna vet alltså inte om varann och det borde betyda att chansen faktiskt är större att vi får ut en ond redan i första DL eftersom ulvarna inte kan samla sina röster och bevaka att en god åker. Det är ju bra. Å andra sidan så funderar jag på vad detta gör för balansen i slutänden? Iofs beror det väl på vad Adalind väljer.

En annan grej som är bra: eftersom rollerna lottas först efter DagDL1 så bör inte Nick (som jag antar har nyckeln från början) kunna åka i första lynch.
Jag håller med. Nu när ingen vet vem någon annan är så är det bättre odds för att få ut en ond.

Spinner vidare på den funderingen: Det borde göra att de onda håller sig på tråna* för att inte sticka ut och skriva något som är lätt att teoria om? (eller att de gör just det för att kunna använda det till sitt försvar...)
Hm, det blir inte lätt att få ut något av DL1 känns det som just nu...

det var utifrån det LL anger i lekstarten ( se det citerade nedan) jag funderade
och iom att det pratats så mycket angående hintningar i anmälningstråden så tycker jag att det är bra att få det riktigt tydligt vad som gäller denna gången. För det är ju inte roligt med straff i leken pga hintningar ( oavsett vilken sida det drabbar)
Hade tänkt svara på detta Q, men ser att både LL och flera andra hunnit svara :) (telefonen vägrade skriva inlägg förut :rage:)

Jag tycker också att man måste få nämna sim egen roll, ur ett objektivt perspektiv. Det jag känner att vi måste bort ifrån är formuleringar om sin egen roll i stil med:

-Min roll blir viktig längre fram.
-Om jag dör inatt bör ni titta närmare på X eftersom min roll...

osv. Och så tolkar jag regeln i trådstarten.

Ser att LL höll med, och det känns som om det är mer som det var när jag började leka. Då vet jag att jag inte ens vågade skriva "jag vet ju att jag är god..." (om det sedan berodde på hint-rädsla eller nervositet för att bli ifrågasatt kan man kanske diskutera...)

*tårna
 
X= goda
Y= onda
Z= neutral
X+Y+Z=13

Just nu (före DL) så är:
Z=1

X+Y=12

12/3=4

Så, kanske:
X=8
Y=4

För att fortsätta med ekvationerna :p

EDIT:(förutsatt den normala tredjedelen)
Det kan dock fortfarande finnas en z med så nja
Tex 12 kvar kommer det ju vara efter DL
X=7-8 (goda)
Y= 4-5 ( onda
Z= 0-1 ( neutral)
Kanske känns som mer rimligt att arbeta utifrån?
edit: förstod att du menade innan dl sedan , jag var mer inne på efter dl
 
Det kan dock fortfarande finnas en z med så nja
Tex 12 kvar kommer det ju vara efter DL
X=7-8 (goda)
Y= 4-5 ( onda
Z= 0-1 ( neutral)
Kanske känns som mer rimligt att arbeta utifrån?
edit: förstod att du menade innan dl sedan , jag var mer inne på efter dl
Din uträkning känns rörig :p Tror det blir enklare att spekulera efter DL. Nu är det nog lättare att räkna som bsf
 
Det kan dock fortfarande finnas en z med så nja
Tex 12 kvar kommer det ju vara efter DL
X=7-8 (goda)
Y= 4-5 ( onda
Z= 0-1 ( neutral)
Kanske känns som mer rimligt att arbeta utifrån?
Min ekvation gällde just nuläget :)

Och jag tänker såhär. Den neutrala påverkar just nu inte fördelningen onda/goda. Alltså borde man kunna utgå från att det borde vara 4 onda och 8 goda innan DL? (än så länge vet ju bara LL)
Sedan, beroende på den neutralas val (om den lever) så kompenserar LL så att balansen fortsätter att vara okej - med hjälp av specialroller osv.

Det finns ju ett gäng scenarier för efter DL.
Lynchas en ond eller god?
Vilken sida väljer den neutrala?
Kombinationer av detta.

Säg att en god lynchas och den neutrala har valt goda sidan. Då borde det ju fortfarande vara ganska jämnt i rollfördelningen tänker jag.


edit: såg din edit nu, Q :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 221
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 789
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp