Bukefalos 28 år!

Grimm - Ulvlek!

Jag håller med. Nu när ingen vet vem någon annan är så är det bättre odds för att få ut en ond.

Spinner vidare på den funderingen: Det borde göra att de onda håller sig på tråna* för att inte sticka ut och skriva något som är lätt att teoria om? (eller att de gör just det för att kunna använda det till sitt försvar...)
Hm, det blir inte lätt att få ut något av DL1 känns det som just nu...


Hade tänkt svara på detta Q, men ser att både LL och flera andra hunnit svara :) (telefonen vägrade skriva inlägg förut :rage:)



Ser att LL höll med, och det känns som om det är mer som det var när jag började leka. Då vet jag att jag inte ens vågade skriva "jag vet ju att jag är god..." (om det sedan berodde på hint-rädsla eller nervositet för att bli ifrågasatt kan man kanske diskutera...)

*tårna
Så du tror alltså att kommer spela annorlunda mot vanligt?
 
Ulvarna.

Jag vet att jag skrev ulvar så varför står det inte med? :confused:
Aha... Jag vet inte. Jag tänkte att det kunde vara bra för dem att undgå misstankar, men det blir ju ett slags moment 22 också.

I och med att de inte vet om varandra och kan planera alibiröster eller räddningsröster (i den mån sådana planeras, förstår att det är olika från lya till lya...) och därför kanske de är lite skrajja? Deras blivande kollegor har ju också svårt att rösta och då tänker jag att de kanske är mer försiktiga än de kanske är i en "normal lek"? Men det kan ju som sagt bli ett moment 22 av det hela...
 
Jag ska till stallet och lägger därför en säkerhetsröst:

cirkus röstar på Artline - för att hon på ett sätt som jag uppfattar lite ängsligt frågar bsf ifall att ulvarna kommer att spela annorlunda. Just ängsligheten får mig lite misstänksam och att hon frågar någon annan så direkt. Hade hon velat fråga i sin lya måntro? Känns ...konstigt på något vis

Och ja, det är inte tidernas bästa motivering så om någon annan kommer in och gör/hittar något supermisstänkt så är jag benägen att ändra rösten.
 
Jag ska till stallet och lägger därför en säkerhetsröst:

cirkus röstar på Artline - för att hon på ett sätt som jag uppfattar lite ängsligt frågar bsf ifall att ulvarna kommer att spela annorlunda. Just ängsligheten får mig lite misstänksam och att hon frågar någon annan så direkt. Hade hon velat fråga i sin lya måntro? Känns ...konstigt på något vis

Och ja, det är inte tidernas bästa motivering så om någon annan kommer in och gör/hittar något supermisstänkt så är jag benägen att ändra rösten.
Vad hade jag velat fråga lyan?

Jag undrade snarare varför ulvarna skulle vilja ha mindre misstankar denna gången. De vill väl aldrig bli misstänkta. Möjligtvis är de rädda för att de ska råka rösta på varandra. Men så är det alltid för den goda sidan.
 
Jag håller med. Nu när ingen vet vem någon annan är så är det bättre odds för att få ut en ond.

Spinner vidare på den funderingen: Det borde göra att de onda håller sig på tråna* för att inte sticka ut och skriva något som är lätt att teoria om? (eller att de gör just det för att kunna använda det till sitt försvar...)
Hm, det blir inte lätt att få ut något av DL1 känns det som just nu...


Hade tänkt svara på detta Q, men ser att både LL och flera andra hunnit svara :) (telefonen vägrade skriva inlägg förut :rage:)



Ser att LL höll med, och det känns som om det är mer som det var när jag började leka. Då vet jag att jag inte ens vågade skriva "jag vet ju att jag är god..." (om det sedan berodde på hint-rädsla eller nervositet för att bli ifrågasatt kan man kanske diskutera...)

*tårna

När jag började leka blev jag utröstad i första lynch i typ min andra eller tredje lek för att jag sade att jag var god... Så det har ändrats en del. ;)
 
Habina röstar på Mirtai

Eftersom hon röstade på blacksmithfarm som jag tyckte var mycket pedagogisk och bra med sin matematik. Quarter4ever försökte röra till det och det tycker jag också är skumt, men Mirtai är mer skum som försöker slippa matematiken. :p

Med det sagt mår jag skräp (vems idé var det att åka iväg på okända vägar för att hämta hö, när jag VET att jag blir helt slut i huvudet av det + jobba tre timmar efter det) och vet inte om jag orkar hålla mig upprätt många minuter till. Jag hoppas komma in någon gång till ikväll, men om jag inte gjort det så har jag i alla fall röstat. :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 491
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 028
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 789
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp