Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon har vi årets första träning tillsammans med brukslydnadsgruppen! Sen har Gibbs sin tävlingsinriktade valpkurs på kvällen. Fullt upp med träning imorgon med andra ord, och jag har prokrastinerat skolarbete hela veckan = plugga skiten ur mig idag och inatt, för träningen får vi givetvis inte missa. :up:

(Blir så jävla trött på mig själv, mvh)
 
Motionerar alla nya, fina tänder :D

28059528_1547849042002361_4738661531990600024_n.jpg
 
Ser ut som jag ska få hem två nya daghundar enstaka dagar i vecka igen. En Eurasier och en samojed. Känner hundarna sen innan och ägaren och jag är bekanta så det känns lovande. Sambon är överlycklig för att de ska vara hos oss ibland, han älskar hundarna och träffade samojeden redan som valp. Det var den samojeden som öppnade sambons ögon för rasen. Så jag gissar att sambon kommer flexa hem extra tidigt vissa dagar i veckan nu. :rofl:
 
20180206_162546.jpg


Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
 
Senast ändrad:
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
Varför har du så lite snö,när jag nästan kan bygga snögrottor :mad:
 
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
biteme_bigarmhug.gif
 
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
:heart
 
Nu är vi inne på fjärde veckan med metacam, har tid på ct- röntgen om tio dagar. Märks när hon inte har fått dosen på morgonen, så fort hon känner sig bra så blir hon en jäkla kängru. :(
 
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
:heart :heart
 
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.
:heartcry:
 
Var på banträning med Nessie i fredags då hon var piggelin igen. Nessie fick massor av beröm, problemet är jag :o. När man har svårt att hålla sträckan mellan tre hinder i huvudet så blir det lite halvjobbigt..

Har anmält mig på blåbärstävling nästa lördag med bägge vovvarna 2 x 3 lätta banor, mest som träning för mig att komma runt en bana utan att förhoppningsvis tappa bort mig. Igår var vi på föreläsning om banbyggning, var lite aha-upplevelse ang linjer och hur man placerar olika hinder så nu kan man förhoppningsvis använda det när man tränar :).

28166926_10214220240614182_1023135593010158541_n.jpg
 
DE3AA109-945E-48CC-8A29-22E2BBA0C9CD.jpeg


Min fina, fina Ebun som ännu en gång fått lida sig igenom större delen av en promenad pga sin skotträdsla :(
Det visar sig att den nya härliga skogen vi hittade i veckan ligger på höravstånd från en skjutbana :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 723
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 202
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 938
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 262
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp