Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt mör i benen efter att ha pulsat i snön upp till sjön. De där uppförsbackarna är dryga när det är barmark, och var de dödens.
Jarla och Criga fick dra i uppförsbackarna. De behövde tömma lite energi.
Nära två timmar bus på isen och sen pulsa hem.
Nu sover de som grisar :p
Mamma Mu har dragit sonen till och från pulkabacken så även hon fick gjort lite nytta idag.
EY3o4ym.jpg

fRfgKIU.jpg

uBq3C3y.jpg

ju1pwnG.jpg

v5VY35z.jpg

9lEkOar.jpg

BodQeXr.png
 
Två inlägg i rad men det är väl okej :angel:
Körde lite kvällsaktivering i form av hemmagjorda kavaletti eller vad det nu heter, för att testa hundarnas kroppskontroll och i allmänhet hitta på något roligare än ”sova på sjuka matte” :p
Tinja var väldigt duktig med fin kroppskontroll och Benji presterade över förväntan. Sedan fick flattetiken vi passar pröva. Eller ja.. Vi fick ta bort alla pinnar och hon fick gå mellan stöden först för hon vågade inte gå annars. Sen en pinne i taget. Men alltså vad stolt hon blev när hon lyckades med alla pinnar! :heart

Men så himla tråkigt att det verkar så vanligt inom flatte att de är rädda för underlag och att gå på/över saker :(
 
Visa bifogad fil 11563

Ska ringa på Måndag och bestämma tid. Blev tipsad om en veterinär som gör hembesök och tror att det blir mindre stressigt än att ta honom till en klinik. Fast gissningsvis kommer han ana att det är en veterinär oavsett, han är inte så lättlurad. Sen hjälper en vän till att köra oss till kremeringen. Det känns helt overkligt.

Usch :(:heart
 
Jag och Gripa hade ett väldigt roligt träningspass nu på dagen. Försöker verkligen tänka att vi gärna får göra fel nu för att släppa på min egna press :D

Hon är så jäkla rolig att jobba med :love:


Och vi fick in ett nytt litet minipass med apporten. Fjärde passet. Hon lär sig fort :D
 
Vilken helg!
Fysio för Ladda och Floyd igår, han är verkligen magiskt duktig den gubben! Han hittar minsta lilla grej på hundarna. Nästan så man är orolig när man ska gå dit :p
Jag har tyckt att Floyd ser lite hjulig ut bak, och han konstaterade att Floyd har korta ljumskmuskler till följd av allt tryck han har i bakdelen hela tiden, så nu ska han stretchas så vi får ordning på dem. I dagsläget vinklas hans knän utåt av ljumskarna och det sliter onödigt mycket på lederna och kan i värsta fall ge meniskskador på sikt.
På Ladda hittade han en gammal sträckning vid höften och en överansträngd has, så han masserade igenom henne och så ska hon pausa lite från dragselepromenaderna och motioneras utan drag.
Nästa gång är det uppföljning på bägge hundarna och så har jag bokat in en rejäl genomgång av Otis också. Det behöver han verkligen, så oförsiktig av sig som han är!

Innan fysion var jag och Floyd och tränade apportering och på eftermiddagen gick jag och Otis en långrunda.
Idag har vi varit ute några timmar i det härliga vädret, och sedan hade jag och Floyd tävlingslydnadskurs ikväll. Tjejen vi går för är så jäkla duktig alltså, jag får aha-upplevelser varje gång! Är mentalt slut efter varje pass också, 2,5h är väldigt lång tid för mig att hålla fokus :D

7782C13D-1830-490A-AFD4-8260FB14782B.jpeg
 
Justja - vi har tagit in lite snickarhjälp för att resa stomme och få hundhuset tätt, och de påbörjade lite smått i fredags och kommer förhoppningsvis vara klara i slutet av veckan :bump: vi planerade upp de insidan och det vi ska göra själva idag, samt beställde hundgårdssektionerna. Det kommer bli så bra :love:
 
Justja - vi har tagit in lite snickarhjälp för att resa stomme och få hundhuset tätt, och de påbörjade lite smått i fredags och kommer förhoppningsvis vara klara i slutet av veckan :bump: vi planerade upp de insidan och det vi ska göra själva idag, samt beställde hundgårdssektionerna. Det kommer bli så bra :love:
Jag vill också! Avis :love:
Bygger ni till på befintlig byggnad eller helt nytt? :)
 
Hemsidan var inte uppdaterad de senaste 4 åren typ.Tänkte ringa och höra mej för lite om hur deras schema ser ut, om det finns nåt..
Hoppas det finns någon typ av schema så ni vet!
Verkar ju konstigt liksom om dom kan skjuta när som helst, vilken dag som helst.

Googlade lite snabbt och det ska finnas dokument på när skjutningen får ske, verkar vara ett grundläggande krav vid ansökan om tillstånd :) Så om inte skjutbanefolket vet borde typ polisen och/eller miljökontoret ha koll iom att dom är med och beviljar verksamheten :)
 
Vilken helg!
Fysio för Ladda och Floyd igår, han är verkligen magiskt duktig den gubben! Han hittar minsta lilla grej på hundarna. Nästan så man är orolig när man ska gå dit :p
Jag har tyckt att Floyd ser lite hjulig ut bak, och han konstaterade att Floyd har korta ljumskmuskler till följd av allt tryck han har i bakdelen hela tiden, så nu ska han stretchas så vi får ordning på dem. I dagsläget vinklas hans knän utåt av ljumskarna och det sliter onödigt mycket på lederna och kan i värsta fall ge meniskskador på sikt.
På Ladda hittade han en gammal sträckning vid höften och en överansträngd has, så han masserade igenom henne och så ska hon pausa lite från dragselepromenaderna och motioneras utan drag.
Nästa gång är det uppföljning på bägge hundarna och så har jag bokat in en rejäl genomgång av Otis också. Det behöver han verkligen, så oförsiktig av sig som han är!

Innan fysion var jag och Floyd och tränade apportering och på eftermiddagen gick jag och Otis en långrunda.
Idag har vi varit ute några timmar i det härliga vädret, och sedan hade jag och Floyd tävlingslydnadskurs ikväll. Tjejen vi går för är så jäkla duktig alltså, jag får aha-upplevelser varje gång! Är mentalt slut efter varje pass också, 2,5h är väldigt lång tid för mig att hålla fokus :D

Visa bifogad fil 11623

Vill du tipsa om vilken fysio du har? Vi bor ju ganska nära varandra :D
 
Två inlägg i rad men det är väl okej :angel:
Körde lite kvällsaktivering i form av hemmagjorda kavaletti eller vad det nu heter, för att testa hundarnas kroppskontroll och i allmänhet hitta på något roligare än ”sova på sjuka matte” :p
Tinja var väldigt duktig med fin kroppskontroll och Benji presterade över förväntan. Sedan fick flattetiken vi passar pröva. Eller ja.. Vi fick ta bort alla pinnar och hon fick gå mellan stöden först för hon vågade inte gå annars. Sen en pinne i taget. Men alltså vad stolt hon blev när hon lyckades med alla pinnar! :heart

Men så himla tråkigt att det verkar så vanligt inom flatte att de är rädda för underlag och att gå på/över saker :(

Gör du den bedömningen pga en flat?

Jag har ägt flertalet flattar och umgåtts med desto fler. Och har aldrig varit med om någon flatte som är rädd för underlag eller att gå över saker.
Så att det skulle vara vanligt är inget jag hört eller varit med om.
 
Hoppas det finns någon typ av schema så ni vet!
Verkar ju konstigt liksom om dom kan skjuta när som helst, vilken dag som helst.

Googlade lite snabbt och det ska finnas dokument på när skjutningen får ske, verkar vara ett grundläggande krav vid ansökan om tillstånd :) Så om inte skjutbanefolket vet borde typ polisen och/eller miljökontoret ha koll iom att dom är med och beviljar verksamheten :)

Men åh tack! :love:
Får jag inget bra svar där så vet jag vart jag ska leta vidare.
 
Det vet jag. Jag satt på blå stjärnan en lördag innan innan löning med den förra katten. Vi var väl sex, sju stycken i väntrummet som satt och pratade tillsammans med receptionisten. En av de andra tar upp att han inte kan betala för besöket (hunden är inte försäkrad) och undrar om det går att få betala av. En efter en stämmer de andra in i kören. Receptionisten säger lite trött att det går bra innan hon tittar på mig, den enda som inte har sagt något, och frågar om jag också behöver betala av. Jag bara skakade på huvudet och sa att jag kan betala och för det andra är katten försäkrad. Om blickar kunde döda...

På "mitt" djursjukhus jag jobbar på (ett av de största i Stockholm) är det ett jäkla problem med det där, att folk inte kan betala. Ibland är hundarna/katterna t.om försäkrade men folk har inte ens pengar till självrisken?! Och vill ta på avbetalning/faktura etc. Och så blir de förbannade när de inte får och startar uppror på facebook...

Nä, men om ni visste att det ligger hundratusentals kronor i obetalda fakturor från djursjukhuset och dräller hos folk som inte vill/kan göra rätt för sig så skulle de kanske ha lite bättre förståelse. :cool:
 
Men åh tack! :love:
Får jag inget bra svar där så vet jag vart jag ska leta vidare.

Precis som @Killaloe skrev så måste de ha bestämda tider :)
Dock tror jag att Länsstyrelsen tar över uppdraget nu (har tagit över?) så det kanske inte är helt klart vem man ska ringa. Men en skjutbana måste ha en ansvarig, som bör ha koll på tiderna. Ofta är det max ett par dagar i veckan man har tillåtelse, om det är en lite mindre bana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 723
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 202
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 938
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 262
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp