Bukefalos 28 år!

Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inte heller att det hänger ihop med stress. Här verkar det mer handla om att de letar efter nått speciellt som de gillar. Finns ett par ställen i stora hagen där det nästan alltid är nån som stannar till och tar ett par slick, alltid i samma lilla grop.
Tror att rätt många hundar letar efter och käkar typ Hjorttryffel :) (det verkar iaf vara det vanligaste som hundarna i min umgängeskrets plockar i sig på promenader efter att ha grävt fram dem :) )
 
Valparna har tydligen lärt sig "hopp upp", som jag använder för att få upp dem på stenar i skogen tex.
28276527_10155527121308666_200374009904905434_n.jpg


De verkar även ha förstått mitt frikommando :angel:
 
Jag tror att de lär upp varandra.
Men det är inte stress i vårat fall. Man är på promenad, går upp på en bergsknalle och stannar för att titta på utsikten medan hundarna gräver varsin grop och verkar njuta stort av att tugga i sig grejer ur gropen, bita av lite rötter etc. Kanske att någon lämnar sin grop och gnager på en pinne istället. Eller kliar ryggen i ljungen. Eller bara tittar på utsikten. Ser det som ett tecken på att de tycker att det är en fin stund.

Sen har min vovve blivit en notorisk bajsätare sen hon började banta, men det är en annan historia..

Vad för bajs talar vi om?
Att hundar äter skit från häst, får, vilt och tom katt är ju inget konstigt alls.
Därför antog jag att det var hundskit som menades.
 
10 dagar in i Jarlas löp och i dag är hon plötsligt som en drake mot de andra hundarna :o
Troligtvis höglöp.
Goa, glada party-Jarla...
 
Vi hade nyligen en konflikt om en kattbaj. Nästa gång vi passerade dök hundskrället in i busken, visste exakt var den låg och svalde den fort som fan!
Då kom en liten tjej, kanske 6 år gammal och frågade om mina hundar är olydiga ibland.
-ja nu åt hon ju en bajskorv, det var olydigt, svarade jag.
Tjejen fick rätt stora ögon kan man säga. Haha.

Tyvärr äter hon även människobajs. Bor i stan så det finns en del sånt.
Inget hundbajs dock, om det inte är nått ovanligt äckligt med den.
När hon äter gräsätarbajs tittar jag åt andra hållet dock :angel:

Har just fått hem nordic seniorfoder, jag kan ju hoppas att det blir bättre om hon får bättre mat.

Jord däremot äter de genom att gräva ett hål i skogen, gnaga undan massa rötter så de kommer åt och sen äta lagret precis under jordytan. Det tar ca 10 minuter om man låter dem hållas och de gör det bara om de är på bra humör. Mjuk skogsjord ska det vara!

Vad flattarna är ute efter vet jag inte dock..
 
Det är SNÖ ute nu. Massor av snö :D
Det firade vi med en rejäl skogspromenad. Först fick båda vara lösa, sedan kändes Ebrah lite väl opålitlig så jag kopplade henne i flexi. Vi gick runt tills de blev busiga igen, då fick Ebrah leka lite innan jag åter igen kopplade henne och sådär gjorde vi några gånger. Det kändes bra att kunna släppa henne flera gånger och att hon inte helt förlorade friheten även om hon blev kopplad.

Aysu gick lös hela tiden, förutom några meter när vi mötte andra hundar. Det är verkligen SÅ skönt med en hund som stannar så fort annat dyker upp. Ingen risk att hon går fram till mötande hundar och även när hon upptäcker vilt så är hennes första reaktion att stanna. Om jag då säger just "stanna" så står hon kvar tills jag är bredvid, kan ge en godis och koppla henne. Jag hoppas verkligen att Ebrah blir likadan när hon är något äldre. Såhär har ju Aysu varit från att hon var kanske 3 år gammal. Det blir Ebrah till sommaren :p
 
Husse är i köket och tar ur en form med mat ur ugnen. Husse sitter i soffan och funderar om det inte saknas en hund? Husse hämtar Sid i köket. Sid luktar köttfärs. Sicken tur att maten var brinnande lava så han bara tagit sig ett litet kvällssnacks och inte hela formen. :rofl::meh:
 
Husse är i köket och tar ur en form med mat ur ugnen. Husse sitter i soffan och funderar om det inte saknas en hund? Husse hämtar Sid i köket. Sid luktar köttfärs. Sicken tur att maten var brinnande lava så han bara tagit sig ett litet kvällssnacks och inte hela formen. :rofl::meh:

:eek: Aj!
 
Husse är i köket och tar ur en form med mat ur ugnen. Husse sitter i soffan och funderar om det inte saknas en hund? Husse hämtar Sid i köket. Sid luktar köttfärs. Sicken tur att maten var brinnande lava så han bara tagit sig ett litet kvällssnacks och inte hela formen. :rofl::meh:
Känner igen det. Plockade ut formen ur ugnen med överbliven mat, tar ut köttet ur formen och låter potatisen ligga i och ställer formen bakom mig. Rätt som det är hör jag *slick-slick* och då står fluffvargs:devil: där och tuggar i sig potatisen. Hatar mattjuvar! :mad: Ska se om ett foder byte kan får rätt på det. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
110 107
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
56 265
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 466
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp